PedalBox zmienia dwie rzeczy. Po pierwsze zmieniona jest charakterystyka pedału w zależności od wybranego programu. Po drugie masz pełną kontrolę nad pracą pedału gazu dzięki możliwości dowolnej konfiguracji ustawień. Każdy program można dodatkowo wzmocnić o maksymalnie trzy stopnie przyciskiem plusa, oraz tak samo osłabić przyciskiem minusa.
PedalBox pełni kilka ważnych ról w samochodzie. Po pierwsze zwiększa on wartość sygnału pedału gazu wysyłanego do komputera sterowania silnikiem. Skutkiem tego jest znacznie szybsza reakcja na polecenia, jakie wydajemy autu naszą prawą stopą. Różnica szczególnie widoczna jest w przypadku pojazdów z turbiną, gdzie występują duże opóźnienia reakcji silnika na pedał gazu. PedalBox skutecznie je minimalizuje, zwiększając próbkowanie.
Ponadto dzięki pełnej kontroli nad tym, jaki sygnał silnik otrzymuje od pedału gazu, PedalBox może go w dowolny sposób modyfikować. Dlatego też wybór jednego z programów — Sport, Sport Plus lub City — powoduje całkowitą zmianę charakterystyki pracy pedału gazu, a co za tym idzie jazda naszym samochodem to zupełnie nowe doznanie.
Pierwszym wrażeniem z użytkowania PedalBoxa jest fakt, że wydaje nam się, iż nasz samochód jest teraz znacznie szybszy. Mimo że moc nie uległa zmianie, doświadczenia płynące z obcowania z pedałem gazu sprawiają, że czujemy, jak gdybyśmy jeździli zupełnie innym samochodem.
Instalacja:
- Odłącz kostkę pedału gazu. Dostęp do niej w każdym samochodzie jest bardzo łatwy, bo znajduje się ona tuż przy samym pedale i jest łatwa do odnalezienia.
- Pomiędzy pedał gazu a kostkę pedału wepnij odpowiednie złącza PedalBoxa. Upewnij się, że kostki zatrzasnęły się poprawnie.
- Przeprowadź kalibrację wg załączonej instrukcji. Twój PedalBox jest gotowy do jazdy!
W zestawie otrzymujesz:
- DTE System PedalBox 3s
- Uchwyt na urządzenie
- Rzep samoprzylepny do mocowania uchwytu (nieużywane)
- Śrubki mocujące uchwyt
- Instrukcja obsługi
- Pudełko zastępcze
PdealBox miałem zainstalowany w sprowadzonym samochodzie. Jest w pełni sprawny. I rzeczywiście odczuwa się zmianę charakterystyki działania gazu. Niemniej taka zabawka nie jest dla mnie. Na pewno sprawi frajdę kolejnemu użytkownikowi z zacięciem rajdowca :)
Wizualnie – praktycznie nie ma śladów użytkowania.
Cena nowego oscyluje w granicach 150-170 euro (650 - 750 zł)
https://joerg-tuning.com/motortuning/pedalbox/dte-systems-pedalbox-fuer-alle-fahrzeuge-mit-elektronischem-gaspedal.html
Film pokazowy: https://www.youtube.com/watch?v=31zjsyKO60w
W razie pytań lub propozycji zadzwoń, a na pewno się dogadamy.