DT Swiss XR 1501 Spline one Koło tylne 29 disc CL
- Producent: DT Swiss
- Symbol: 32501_oś 12x148mm
- Kod producenta: WXR1501TEDRSA05070
Tylne Koło XC DT Swiss XR 1501 Spline one boost
DT Swiss to marka legenda wśród komponentów do kół rowerowych. Pierwszej jakości produkty tego szwajcarskiego producenta to wyznacznik marki od momentu jej powstania. Dla DT nie ma znaczenia nic poza trwałością i osiągami produkowanych części. Klasą samą w sobie są od lat doceniane przez dosłownie każdego pasjonata kolarstwa górskiego i szosowego piasty 240s, ceramiczne 180s, obręcze serii XM, EX, XR. Zupełnie osobną, niedościgłą kategorię tworzą również szprychy z modelami Champion, Competition, Revolution czy topową Aerolite
Nowe koła do Cross country w ofercie DT na szerokich obręczach 25mm, XR 1501 Spline one, wyposażono we wszelkie unowocześnienia, jakich należy oczekiwać od kół MTB. Dodatkowe 2,5mm szerokości obręczy daje większą objętość powietrza w ogumieniu, przy niezmienionej szerokości opony, co prowadzi do poprawy trakcji i komfortu jazdy. Asymetryczna budowa obręczy zaowocowała poprawą kąt prowadzenia szprych, dodatkowo usztywniając koło, dając bardziej precyzyjne prowadzenie oraz większą zwrotność. Specjalnie opracowany proces wzmacniania powłoki oraz końcowa, delikatna powłoka anodyzowana, przekłada się na niecodzienną trwałość kół bez niepotrzebnych zysków na wadze.
- Producent: DT Swiss
- Seria: Spline one
- Model: XR 1501
- Kod producenta: WXR1501TEDRSA05070
- Rozmiar: 29"
- Rozmiar obręczy: 622x25
- Wewnętrzna średnica: 25mm
- Zewnętrzna średnica: 28,5mm
- Wysokość stożka: 18mm
- Wentyl: Presta / SV ∅ 6,5mm
- Styl jazdy: Cross country/ XR
- Materiał: obręcz aluminiowa
- Oś: 12 x 148mm through axle, boost
- Piasta: 240s Spline one
- Piasta - system zapadkowy: DT Swiss Ratchett system 36T
- Bębenek: Sram XD/XX1; Shimano 9/10/11
- Szprychy: DT Competition, 2.0/1.8/2.0 mm, czarne
- Liczba szprych: 28H
- Zaplot: na trzy krzyże
- Nyple: DT Pro Lock Squorx aluminium czarne
- Hamulec: tarczowy, Center lock
- Ogumienie: opona, tubeless ready
- Rozmiar opon: 1,5 - 2,7"
- Kolor: piaskowany czarny
- Waga katalogowa: 854g
- Rekomendowana waga łączna (użytkownik + rower): 110kg
- W zestawie: wentyl tubeless, adapter tarczy CL/IS, adpater mocowania kasety Shimano 9/10/11s
Technologie:
Środkowa część szprych cieniowanych jest spłaszczona w przekroju poprzecznym dla uzyskania znacznie poprawionych właściwości aerodynamicznych. Możliwym jest połączenie konstrukcji szprych cieniowanych ze spłaszczonymi celem uzyskania jeszcze bardziej poprawionych parametrów wytrzymałościowych i niskiej masy.
Szprychy podwójnie cieniowane, posiadają dwa różne przekroje na swojej długości. Sekcja środkowa szprychy jest cieniowana w procesie wylewania na zimno, w wyniku czego uzyskuje się mniejszy przekrój efektywny. Rezultatem jest niższa waga szprychy oraz poprawiona wytrzymałość na rozciąganie.
Opatentowany płynny środek aplikowany na gwint nypla przed montażem pozwala na znaczną poprawę trwałości złozonego koła.
Tubeless compatible – felgi te mogą zostać przekonwertowane pod opony bezdętkowe przy pomocy zestawu tubeless.
Center lock – licencjonowany przez Shimano system montażu tarczy hamulcowej. Montaż odbywa się na tej samej zasadzie i przy użyciu tego samego narzędzia co montaż kasety na bębenku piasty.
IS (6 bolt) – międzynarodowy system montażu tarcz hamulcowych na 6 śrub
Dla wykonania podstawowego przeglądu i serwisu piasty, nie są potrzebne żadne narzędzia.
DT Swiss Ratchet system – opatentowany system wolnobiegu w postaci zębatki. Przystosowany do ekstremalnie dużych obciążeń, co świadczy o dużej niezawodności. Nie wymaga szczególnych narzędzi dla przeprowadzenia standardowych czynności konserwacyjnych.
Oś tylna w standardzie 12mm jest tak sztywna jak zwykła oś przelotowa a zarazem przyjazna dla użytkownika jak tradycyjny szybkozamykacz.
RWS – opatentowany system montażu kół. Pewniejszy, bezpieczniejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika niż standardowa szybkozłączka. Całkowicie kompatybilna z hamulcem tarczowym.
Thru axle – Połączenie TA nie jest kompatybilne ze standardem szybkozłączki (QR). Thru axle są zawsze integralną częścią ramy lub widelca. Standardowa średnica ośki dla koła przedniego to 15 lub 20mm, dla tylnego 12mm.
Dla osiągnięcia idealnego stosunku wagi do sztywności, wiele kół Dt Swiss posiada konstrukcję przystosowaną do prostego montażu szprych. Dzięki wyeliminowaniu punku gięcia szprychy, jest ona znacznie mniej obciążona powstałymi w przypadku standardowego montażu, naprężeniami. Montaż i regulacja szprychy odbywają się standardowo ale są jeszcze ułatwione.
Spline – (linia prosta) – Z prostymi szprychami i specyficznym zaplotem, super lekkie piasty w połączeniu z precyzyjnie wykończonymi felgami stanowią o kwintesencji rozwiązań technologicznych stosowanych przez firmę DT Swiss. Koła SPLINE znakomicie sprawdzają się zarówno w czasie treningu jak i w zawodowym peletonie.
SBWT welded – dwie specjalne, sprasowane na obu końcach wkładki zapewniają stabilizację profilu felgi na etapie jej spawania. Ostateczna korekta spawu odbywa się na centrum obróbczym.
Oś predictive steering – standard osi o poprawionych parametrach sztywności, kompatybilny wyłącznie z widelcami Roxk Shox RS-1.