Drezyna turystyczna. (6728703353)



Nie było ofert kupna

Zakończona o 8:59 dnia 09.03.2017 r.

Kategoria: Pozostałe
Lokalizacja: Krapkowice


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Stan
Używany

oferta nr 6728703353


Opis

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

Sprzedam drezynę.


Oferta kierowana jest głównie do pasjonatów kolejnictwa i turystyki drezynowej.

 


Na początku pragnę zaznaczyć, że jest to drezyna zbudowana amatorsko. Głównym przeznaczeniem tej drezyny jest zaspokajanie indywidualnych potrzeb hobbystycznych i turystycznych.

 

Jest to jedyna taka na świecie drezyna. Jedyny i niepowtarzalny egzemplarz.

Drezyna jest normalnotorowa – 1435mm.

 

Zawieszenie i układ biegowy/jezdny.

Zawieszenie składa się z czterech osobnych wahaczy wykonanych z profili zamkniętych, kształtem przypominających trapez.

Do wahaczy przykręcone są piasty łożyskowe pochodzące z Fiata 126 wraz z elementami hamulców bębnowych.

Wszystkie elementy hamulca były zamontowane nowe. Każdy wahacz ma swój osobny bęben hamulcowy.

Do piasty z bębnem hamulcowym przykręcony jest kołnierz wraz z przyspawaną półosią.

Na każdej półosi znajduje się przykręcone koło łańcuchowe. Od zewnętrznej strony oś podparta jest łożyskiem w obudowie żeliwnej.

Na oś, przy użyciu klina, osadzone są koła, które przykręcone są nakrętką koronkową, zabezpieczoną zawleczką.

Koła pochodzą z wagoników kopalnianych. Profil bieżni koła wraz z obrzeżem został zbliżony wymiarami do profilu kolejowego.

Każde z czterech wahaczy od przodu zawieszony jest wahliwie na metalowych tulejowych wahaczach.

Od tyłu każdy wahacz z osobna podparty jest na dwóch sprężynach pochodzących z zawieszenia silnika Fiata 126.

Dwie przednie półosie połączone są ze sobą łącznikiem, dwie tylne półosie połączone są ze skróconymi półosiami skrzyni biegów.


Wszystkie wahacze wraz z półosiami i hamulcami są wzajemnie zamienne.

Przednie i tylne koła połączone są ze sobą dwoma łańcuchami napędowymi znajdującymi się po lewej i po prawej stronie.

Łańcuchy są na środku podwieszone na małych kółkach łańcuchowych. Tym samym napędzane są jednakowo wszystkie koła.

Taki sposób napędu sprawia również, że przy wystąpieniu awarii jednego z obwodów hamulca głównego hamowane są wszystkie koła.

Nawet gdy awarii ulegnie hamulec główny to hamulec awaryjny również będzie hamował wszystkie cztery koła.


Źródłem napędu jest zespół napędowy pochodzący z Fiata 126.

W skrzyni biegów zostały tylko skrócone półosie oraz została wymieniona na nową aluminiowa tylna pokrywa.


Silnik został złożony z nowych elementów, do których należą: blok, wał korbowy, panewki, pokrywa napędu rozrządu wraz z pompą oleju, cylindry, tłoki, pierścienie, głowica wraz z zaworami, łańcuch napędzający mechanizm rozrządu wraz z kołami łańcuchowymi, tarcza sprzęgłowa wraz z dociskiem i łożyskiem oraz wszystkie uszczelki. Nowy jest też rozrusznik. Reszta elementów jest używana.


Linka sprzęgła składa się z dwóch części, pierwsza pochodzi ze Skody Felicia, druga pochodzi z Fiata 126. Linki ssania, rozruchu, gazu oraz hamulca ręcznego pochodzą z Fiata 126.


Mechanizm zmiany biegów zaadoptowany jest z Fiata 126. Połączenie mechanizmu lewarka ze skrzynią biegów z uwagi na większą odległość i inną wysokość zostało wykonane przy użyciu wałka układu kierowniczego pochodzącego z Fiata 126.

 

Pedał gazu pochodzi z samochodu Żuk. Linka gazu również składa się z dwóch części, pierwsza pochodzi z samochodu Skoda Felicia, druga z samochodu Fiat 126.


Układ hamulcowy wykonany jest z elementów pochodzących z Fiata 126, do których należą wspomniane bębny hamulcowe wraz ze szczękami i cylinderkami, przewody elastyczne, trójnik, pompa hamulcowa oraz pedały, zbiornik wyrównawczy, dźwignia hamulca ręcznego. Przewody sztywne zostały dorobione z rurek miedzianych.


Całe nadwozie wraz ze ścianą czołową oraz ławkami stanowi jednolitą, nierozbieralną konstrukcję. Jedynymi osobnymi, przykręcanymi elementami są boczne podesty oraz blaszana obudowa pulpitu. Całość konstrukcji wykonana jest z profili zamkniętych. Ściana czołowa zawiera dwa okna, jest wykonana częściowo z bocznego fragmentu nadwozia samochodu Żuk, który zawiera dwa okna. Cała konstrukcja jest ocynkowana i nie wymaga malowania ani żadnego innego zabezpieczenia antykorozyjnego.


Na pulpicie znajdują się wskaźniki ciśnienia oleju, paliwa, amperomierz oraz prędkościomierz. Prędkościomierz wymaga przeskalowania gdyż ponad dwukrotnie zawyża prędkość. Dodatkowo znajdują się kontroli ładowania, ciśnienia oleju oraz zewnętrznego oświetlenia. Znajdują się też włączniki zapłonu i oświetlenia.


Pod pulpitem znajduje się akumulator, centralka elektryczna, zbiornik wyrównawczy układu hamulcowego, mocowanie pedałów hamulca i sprzęgła, pompa hamulcowa oraz zbiornika paliwa o pojemności 30 litrów pochodzący w samochodu Syrena.


Na zewnętrznej dolnej części ściany czołowej umieszczone są dwa reflektory dalekosiężne, pomiędzy nimi znajduje się wlew paliwa. Na górnej środkowej części umieszczony jest trzeci reflektor oraz elektryczne sygnały dźwiękowe. Obudowa reflektora jest wykonana samodzielnie z blachy oraz ocynkowana.


Tylne oświetlenie drezyny wykonane jest z dwóch tylnych lamp przeciwmgłowych pochodzących z samochodu Lublin. Umieszczone są na wysokości silnika.


Zmianę kierunku jazdy drezyny na krótkich odcinkach można realizować przy pomocy biegu wstecznego. Natomiast gdy chcemy pokonywać długie odcinki wówczas zmianę kierunku wykonujemy przy użyciu obrotnika.


Mechanizm obrotnika uruchamiamy przy użyciu zamontowanej wciągarki firmy AL-KO. Wciągarka za pomocą liny wysuwa w dół stopę obrotnika, dzięki czemu można drezynę unieść i obrócić przodem do kierunku jazdy. Po obróceniu drezyny kręcimy odwrotnie korbą, a stopa obrotnika wsuwa się do góry. Wsuwanie stopy ułatwiają dwie sprężyny pochodzące z bramy garażowej. Z uwagi na zakurzenie mechanizm obrotnika może trochę trudniej się przesuwać. Mankamentem konstrukcyjnym jest złe umiejscowienie obrotnika, który nie znajduje się na środku ciężkości. Po podniesieniu drezyna jest zbyt przeważona do przodu i trzeba użyć trochę siły by podnieść jej przód i wykonać obrót. Najlepiej obracać ją na przejazdach kolejowych lub na twardym i gładkim podłożu przy pomocy drugiej osoby.


Wypełnienia podłogi oraz ławek wykonane są z wodoodpornej, antypoślizgowej sklejki o grubości 15mm.

Drezyna okryta jest plandeką. Dach jest biały, boki pomarańczowe, jednak największą powierzchnię stanowią fragmenty wykonane z przezroczystej grubej folii plandekowej.

Boczne części plandeki można zwinąć, od przodu i tyłu są zapinane zamkiem błyskawicznym, a od dołu zapinane przy pomocy obracanych uchwytów.


Drezyna z uwagi na pionierską konstrukcję ma swoje wady i zalety. Są drobne wycieki oleju ze skrzyni biegów. Ogólnie nie sprawia żadnych problemów podczas jazdy. Jak przy każdym tego typu pojeździe, budowanym od podstaw amatorsko, są elementy, które można by wykonać inaczej lub poprawić. Jednak ogólnie całość jest solidna i trwała.


Cena drezyny – 35000zł.

Dlaczego tyle? Prawie każdy miłośnik kolei, który zna się troszkę na technice kolejowej i który kiedykolwiek miał styczność z amatorskimi drezynami wie ile trzeba włożyć pracy podczas budowy drezyny, naprawy taboru, ile kosztują wyroby hutnicze czy praca tokarza ile trzeba się natrudzić by od podstaw wykonać jakiś element. Dlatego cena jest taka, a nie inna i nie podlega ona żadnej negocjacji.

Do sprzedania jest tylko drezyna bez przyczepy na której stoi.

Istnieje możliwość dostarczenia drezyny do kupującego na terenie całego kraju.

 

Płatność tylko gotówką przy odbiorze.

Przed zakupem należy osobiście przyjechać i zobaczyć drezynę. Istnieje możliwość sprawdzenia drezyny na torze.

Po zakupie jest też możliwość dostarczenia drezyny do kupującego na terenie całego kraju.



 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.