Urządzenie wpinane w gniazdo OBD, które poinformuje Cię o początku i końcu procedury regeneracji filtra cząstek stałych w Twoim samochodzie z grupy VAG. Urządzenie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz wydłużyć żywotność filtra DPF na skutek jego prawidłowej eksploatacji. Ponad to prawidłowa praca filtra DPF zapewnia ochronę silnika, a także turbosprężarki.
DPF control – kontroluj proces wypalania się Twojego filtra cząstek stałych!
√ Informuje w sposób dźwiękowy o wypalaniu filtra DPF
√ Informuje w sposób świetlny o wypalaniu filtra DPF
√ Kasowanie błędów we wszystkich systemach
√ Wskazuje masę sadzu w filtrze
√ Prosty montaż – wkładany w gniazdo OBD
√ Małe, kompaktowe, estetyczne
Instrukcja obsługi:
- Zamontuj urządzenie w gnieździe OBD pojazdu (na ogół okolice lewego kolana kierowcy).
- Podłącz diodę jeśli chcesz ją umieścić w konkretnym miejscu, lub nie podłączaj jej w ogóle, jeśli sygnał dźwiękowy jest informacją wystarczającą.
- Ciesz się ze świadomości i możliwości kontroli procesu regeneracji filtra cząstek stałych w Twoim samochodzie.
- Przytrzymaj przycisk na urządzeniu a dowiesz się ile miligram sadzy znajduje się w Twoim filtrze poprzez ilość mrugnięć diody.
- Przytrzymaj dłużej przycisk na urządzeniu, a usuniesz wszystkie błędy ze swojego samochodu.
Aktywna regeneracja filtra to proces, w którym sterownik generuje dodatkowe wtryski paliwa w później fazie suwu pracy w celu podniesienia temperatury spalin. Przepływ spalin o odpowiednio wysokiej temperaturze, pozwala na wypalenie zgromadzonych w nim cząstek stałych. Procedura ta wykonuje się w określonych interwałach kilometrowych, zależnych od stylu jazdy, warunków, algorytmu sterującego oraz od samej pojemności filtra. W większości aut osobowych grupy VW waha się od około 250 km do około 600 km przy bardzo korzystnych warunkach.
Algorytm aktywnej regeneracji w większości aut jest realizowany w taki sposób, by użytkownik nie orientował się, że z silnikiem dzieje się coś niestandardowego. W warunkach miejskich, jest to łatwiejsze do zauważenia poprzez zwiększoną prędkość biegu jałowego, niemniej jednak wynika ona często z dogrzewania silnika lub dużego poboru prądu.
Wobec powyższych użytkownik bardzo często przerywa procedurę regeneracji, co powoduje konieczność aktywacji wentylatora w celu studzenia komory silnika. Dodatkowo, przerywanie tej procedury jest niekorzystne z punktu widzenia eksploatacji DPF jak również wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa, ze względu na konieczność częstej regeneracji.
Urządzenie, które oferujemy pozwala na kontrolę tego procesu, ze względu na fakt, że przy każdej regeneracji urządzenie informuje o rozpoczęciu procedury oraz o jej końcu. Informacja ta jest przekazywana w sposób dźwiękowy (buzzer) oraz w sposób świetlny (dioda).
Gdy urządzenie wykryje żądanie wypalania DPF wysłane przez sterownik silnika to zapika krótkim sygnałem dźwiękowym bez zapalania diody informując o tym, że niedługo nastąpi rzeczywiste wypalenie (żądanie nie jest jednoznaczne z wypalaniem, ponieważ w przypadku np zimnego silnika, rezerwy paliwa wypalanie nie nastąpi mimo żądania). Następnie gdy urządzenie wykryje spadek masy sadzy w filtrze co jest jednoznaczne z rzeczywistym początkiem procesu wypalania zapika długim sygnałem oraz włączy diodę LED informując o wypalaniu. Na koniec, gdy urządzenie wykryje koniec żądania wypalania zapika krótkim sygnałem i zgasi diodę LED.
Użytkownicy mogą w ten sposób optymalizować swoją drogą oraz nie przerywać procedury, a tym samym oszczędzać paliwo oraz pieniądze, poprzez znaczne wydłużenie czasu jego eksploatacji. Co więcej, może diagnozować jego działanie poprzez obserwację okresu lub dystans między regeneracjami.
Urządzenie współpracuje z pojazdami, które posiadają sterowniki komunikujące się z wykorzystaniem protokołu UDS, przetestowane w większości silników poniżej, 383 pozycje obsługiwanych pojazdów.