Monografiaomawiapopularnąi niezwyklewpływowąw dziedziniePRteoriędoskonałegopublicrelationsJamesaGruniga.Autorstawiasobietrzygłównecele:
- eksploracyjne– służącepoznaniu,opisowii zrozumieniuzjawiskzachodzącychw teoriipublicrelations
- eksplikacyjne– awięcwyjaśniającegłównewątkiw debatachwokółteoriidoskonałegopublicrelationsoraz
- prognostyczne– czylistanowiącepróbęnapytanieo przyszłekierunkirozwojuteoriidoskonałegopublicrelations.
Choćautorszczegółowoopisujei analizujeteoriędoskonałegopublicrelations,toksiążkaodnosisiędopublicrelationsw szerszymujęciu,ponieważdrJacekBarlikomawiatakżenajważniejszewyzwania,najbardziejistotneproblemyi najciekawszekontrowersjeoraz debatywokółi w samejdyscypliniepublicrelations.
Pierwszaczęśćksiążkiopisujeparadygmatdyscypliny,porządkującwielejejaspektów,w tyminterdyscyplinarnośći specyfikępublicrelations,aponadtoprzystępniei przejrzyściewskazujenazawiłościi sporywokółPR.Kolejnerozdziaływ syntetycznysposóbprezentująhistoriętworzeniasiędyscyplinypublicrelationsoraz krytykędotyczącąjejistoty,metodologiii przydatności.Dużomiejscaw książcezajmujeprezentacjakrytycznegopodejściaw PRdoteoriiJamesaGruniga.Wkońcowejczęściksiążkiautorprzedstawiaswojerozważaniao ewolucjiteoriidoskonałegopublicrelations,formułującpostulaty,któremusząbyćspełnione,abyjejzasięgnie ograniczałsiędobranżypublicrelations,leczrozszerzyłsięnainneobszaryzarządzania– napoziomiepraktycznegodziałania,szkolnictwawyższegoi prowadzonychbadańnaukowych.
Dziękidoświadczeniuautorajakomenedżera,konsultantai doradcyw dziedziniepublicrelationsoraz wykładowcyakademickiegoksiążkaprzedstawiaszerokiespektrumpraktycznegoi teoretycznegospojrzenianaPRw jegowspółczesnymwydaniu.Zksiążkiskorzystajązarównospecjaliściz branżyPR,jaki studencitejdziedzinyoraz eksperciz zakresukomunikacjispołecznej.
***
JacekBarlik-praktyki badaczpublicrelations,konsultantpolskichi międzynarodowychfirm,instytucjii organizacji,pracownikWydziałuDziennikarstwa,rmacjii BibliologiiUW(od2014r.).Doktornaukhumanistycznych,stypendystaFulbrighta(UniversityofMarylandatCollegePark,uprof.JamesaGruniga,1994– 1995),jedynypolskiczłonekPublicRelationsSocietyofAmerica(od1999r.).Uczestnikm.in.kongresuICAw Bostonie(2011)i konferencjiBle(2018,2019).
WspółzałożycielPolskiegoStowarzyszeniaPublicRelations(1994),członekRadyEtykiPublicRelations(2008– 2010).Publikacjem.in.w:„Corporatemunications:AnInternationalJournal” ,„StudiachMedioznawczych”,„ZeszytachPrasoznawczych”, „CentralropeanJournalofmunication” ,rozdziaływ publikacjachpodred.J.Olędzkiego
iR.Ławniczaka(wjęzykupolskimi angielskim),autorksiążkiSztukasprzedawania(Warszawa1994).
SKU PRODUKTU: 148208 | SKU WARIACJI: W158510