DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań
Autor: Joanna Tabor-B__ląz2__ewicz
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2023
ISBN: 9788380305212
Stron: 128
Cena okładkowa ebooka: 21.70 zł > cenę promocyjną znajdziesz na naszej aukcji!
WERSJA CYFROWA: EBOOK
Formaty: PDF
W pierwszym rozdziale zawarto definicje dobrostanu i ukazano genezę zaadaptowania tej koncepcji do obszaru zarządzania zarówno w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym. Uwzględniono również uwarunkowania zewnętrzne, w szczególności zmiany na rynku pracy i rosnącą rolę kapitału ludzkiego.Rozdział drugi umiejscawia dobrostan w praktyce organizacji. Podjęto w nim rozważania nad strukturą organizacji, zwracając szczególną uwagę na nowe stanowisko, które pojawia się w organizacjach, a mianowicie tzw. menedżera ds.szczęścia - osoby, której rolą jest dbać o dobrostan pracowników w firmach. Badano także, na ile dobro stan mieści się w strategii, wizji i misji organizacji oraz czy jest procesem związanym bardziej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu czy też wizerunkiem organizacji. Przedstawiono wyniki badań dotyczące wpływu różnych czynników kulturowych oraz podkreślono rolę ewaluacji, prezentując przykłady mierników.Rozdział trzeci prezentuje konkretne działania realizowane w organizacjach w obszarze dobrostanu fizycznego, społecznego i psychicznego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Przedstawiono również dobrostan z punktu widzenia pracownika: zależność od grup wiekowych, płci, postrzeganie i opinie dotyczące procesów organizacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono benefitom, które często wiążą się z umacnianiem dobrostanu.Rozdział czwarty dotyczy bieżących wydarzeń związanych z wpływem pandemii COVID-19 na zwiększone zainteresowanie dobrostanem oraz działania podejmowane przez organizacje w tym obszarze. Jest również próbą odpowiedzi na pytanie o to, jakie znaczenie nadadzą dobrostanowi pracodawcy w przyszłości: czy jest to jedynie chwilowa moda, czy też stały trend, który wejdzie do kanonu zadań działów personalnych?Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcją personalną: praktyków zarządzających organizacjami, menedżerów działów personalnych, pracowników tych działów, teoretyków, szkoleniowców, wykładowców, osób realizujących badania i konsultantów z zakresu zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwach. Aby uwypuklić wdrożeniowy aspekt książki, na koniec każdego rozdziału przygotowano pytania do refleksji skierowane w szczególności do praktyków. Mogą one stanowić podstawę do przygotowania i przeprowadzenia zmian w zakresie omawianego obszaru w Państwa firmach. Publikację polecam również osobom zainteresowanym problematyką zarządzania kapitałem ludzkim, w szczególności studentom i studentkom chcącym w przyszłości pracować w działach HR oraz słuchaczom i słuchaczkom studiów podyplomowych o tematyce menedżerskiej, liderskiej i związanej z zasobami ludzkimi. Mam nadzieję, że stanie się ona zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy z tego zakresu oraz podjęcia praktycznych działań w organizacjach.(fragment wstępu)
-------
UWAGA :: EBOOK DOSTARCZANY JEST W POSTACI CYFROWEJ. PLIKI POBIERZESZ TYLKO I WYŁĄCZNIE Z BIBLIOTEKI NA KONCIE ALLEGRO (WYMAGANA PRZEGLĄDARKA WWW). EBOOKA NIE DOSTARCZAMY MAILEM.
Kupując ebooka na tej aukcji musisz posiadać konto w Allegro. Pamiętaj również, ze aplikacja Allegro nie zawiera czytnika ebooków i nie daje możliwości pobierania ebookóww. Pobrane pliki w zależności od formatów przeczytasz na: czytniku (Kindle, PocketBook, Onyx, Kobo i inne), smartfonie, tablecie lub komputerze.
Dostępne formaty ebooka są podane w opisie tytułu.
Aby pobrać ebooka zaloguj się do serwisu Allegro, przejdź do zakładki "moje konto", następnie "moje zakupy", tam znajdziesz zakładkę "Ebooki" i "Moja półka". Ebook będzie dostępny w momencie zatwierdzenia płatności przez nasz system.
Twój ebook zostanie zabezpieczony za pomocą znaku wodnego i nie posiada DRM. Znak wodny zawiera dane kupującego podane w Allegro.
-------
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej.