Dibalo IV
- platforma: Xbox One / Xbox Series X
- wersja językowa gry: Angielska, Polska(napisy)
- okładka i instrukcja: Europejska (Polska, Angielska, Niemiecka lub inna Europejska)
- stan: nowa
- tryb gry: single, multiplayer, wspólny ekran
- liczba graczy: 1-4
- gatunek: RPG, Diablo, Fantasy
Zdjęcie produktu poglądowe
Diablo 4 to RPG typu hack-n-slash od studia Blizzard Entertainment. Gracz wybiera jedną z kilku dostępnych postaci, a następnie wyrusza w świat, aby walczyć z hordami potworów. Gra powraca do mrocznego klimatu pierwszych dwóch odsłon i kładzie duży nacisk na aspekt sieciowy.
Diablo IV to czwarta odsłona kultowego cyklu gier hack'n'slash. Produkcję opracowało studio Blizzard Entertainment, czyli autorzy poprzednich części serii, jak również takich gier jak Overwatch, StarCraft II czy Hearthstone.
Akcja toczy się w ponurej krainie fantasy znanej jako Sanktuarium. Ponownie staje się ona celem inwazji armii Płonących Piekieł, której stawić czoło mogą tylko bohaterowie kierowani przez graczy. Siłom zła przewodzi demoniczna Lilith, która za sprawą mrocznego rytuału powróciła do świata śmiertelników po trwającym eony wygnaniu.
Grę zbudowano na fundamentach poprzednich części. Diablo 4 to klasyczny przedstawiciel gatunku hack’n’slash. Wydarzenia obserwujemy z kamery izometrycznej, a zabawa koncentruje się na eksplorowaniu świata, zbieraniu przedmiotów, wypełnianiu zadań oraz przede wszystkim na walce z hordami wrogów za pomocą rozmaitej broni i zdolności specjalnych.
Rozpoczynając zabawę wybieramy między kilkoma klasami postaci. Każda z nich posiada własny styl walki z unikalnymi umiejętnościami. Czarodziejka manipuluje żywiołami, mogąc np. ciskać błyskawicami, przebijać wrogów lodowymi kolcami lub sprowadzać deszcz płonących meteorytów. Z kolei Barbarzyńca polega na sile fizycznej oraz walce w zwarciu przy wykorzystaniu bogatego arsenału uzbrojenia. Natomiast Druid jest w stanie zmieniać się w niedźwiedzia oraz wilkołaka, a w potyczkach towarzyszą mu leśne zwierzęta. Ponadto dysponuje magicznymi zdolnościami powiązanymi z siłami natury.
Istotnym aspektem rozgrywki jest system rozwoju postaci. Każda klasa posiada unikalne drzewko umiejętności, a gracz może ulepszać możliwości bojowe swojej postaci przez talenty, punkty zdolności, runy i legendarne łupy. Eksplorowana kraina ma dwuwarstwową strukturę. Powierzchnia przypomina gry MMO.
Jest to wielki sieciowy świat o stałym kształcie, po którym mogą poruszać się duże grupy graczy. Obecne są także strefy PvP pozwalające na walkę z innymi ludźmi. Z kolei lochy mają postać małych instancji, czyli zamkniętych światów dla kilkuosobowej drużyny, które generowane są losowo.
Gra oferuje mroczny klimat, pełen brutalności i elementów wprost z horrorów. Autorzy porzucili kreskówkową stylistykę trzeciej części i wzorowali się na atmosferze z Diablo II. Produkcja nie oferuje trybu offline.
Przypominający MMORPG sposób zaprojektowania świata gry sprawia, że nawet podczas samotnej zabawy wymagane jest stałe połączenie z Internetem.