Dętka Continental przeznaczona do montażu z oponami o wielkości 28" ( 622 i 635) i szerokości w zakresie 20-25mm
Dętka Continental 700x20/25 FV 42mm 20/25-622
Dętka Continental przeznaczona do montażu z oponami o wielkości 27 i 28" oraz 29" ( 622 i 635) i szerokości w zakresie 20-25mm
Dętka pasuje na koła 28 i 29", a wynika to z faktu że są to koła/ obręcze o tej samej średnicy, tylko różnie oznaczane. dodatkowo oznaczane są również poprzez 622 lub 700. Dętka pasuje również do minimalnie większych kół 635mm.
PARAMETRY TECHNICZNE:
- producent: CONTINENTAL
- rozmiar ( pasuje do opon w zakeresie): 28" , 700x20/25C 20/25-622/630 , 27x 3/4"-27-1.00"
- wentyl ( zaworek ): Presta ( inaczej: FV , francuski ), o długości 42mm ( bez gwintu )
- waga realna: 106 gram
- cena za 1szt.
Jak dobrać rozmiar dętki do opony:
Dętki są elastyczne i dla tego jeden model dętki może pasować do opon w wielu rozmiarach ( szerokościach).
Dla przykładu dętka oznaczona jako 29x1,75-2,2" ( lub inaczej oznaczenie w standardzie ertro: 47/62-622 ) będzie pasowała do opon o średnicy 29" ( ertro: 622mm) i szerokości w zakresie od 1,75" do 2,2" ( lub ertro: od 47mm do 62mm ). A więc jeśli na oponie podany jest rozmiar między 29x1,75" , a 29x2,2" ( lub szerokość w milimetrach w zakresie od 47 do 62mm), czyli np. 29x2,0" (lub ertro 50-622) , to zaczy że przykładowa dętka pasuje do niej.
Rodzaje zaworków:
- PRESTA zwany inaczej FV lub francuski : Cienki zaworek, występujący w różnych długościach. Występują wersje z wymiennym wkładem i bez. Przed rozpoczęciem pompowania, należy delikatnie poluzować górną stalową nakrętkę, a po zakończeniu, dokręcić ją. Zaworki FV pompuje się tą samą końcówką pompki, co zawory rowerowe. Możliwe jest pompowanie przy pomocy pompki do zaworu AV po zastosowaniu przejściówki, ale nie wszystkie sprężarki dostępne na stacjach paliw współgrają z takimi redukcjami
- ROWEROWY zwany inaczej DV lub Dunlop: W dolnej części gruby jak zaworek samochodowy, ale w górnej cienki jak FV. Ma wykręcany i wymienny wkład. Pompowanie jest bardzo proste, wystarczy nałożyć głowicę pompki i pompować. Zaworki DV pompuje się tą samą końcówką pompki, co zawory FV. Możliwe jest pompowanie przy pomocy pompki z głowicą do zaworu AV po zastosowaniu przejściówki, ale nie wszystkie sprężarki dostępne na stacjach paliw współgrają z takimi redukcjami
- SAMOCHODOWY zwany inaczej AV lub auto. Zaworek jest grubszy i występuje w różnych długościach. Wkład zawora jest wykręcany i wymienny. Przed rozpoczęciem pompowania i po nasunięciu głowicy pompki, należy przestawić dźwignię w pompce i po zakończeniu pompowania, zwolnić dźwignię głowicy. Możliwe jest pompowanie przy pomocy pompki do zaworu FV/DV po zastosowaniu przejściówki.