Deska Bataleon STORM
Bataleon Feelbetter to deska dla prawdziwych wyjadaczek na stoku i poza trasą! Deska z wieloma nagrodami na koncie! Bierz ją i korzystaj z epickiego warunu na 120% ;)
Cechy:
- profil: camber
- przeznaczenie: all mountain, freeride
- flex: 5
- kształt deski: directional
Parametry techniczne:
- Rdzeń: Light Core - rdzeń deski zrobiony z drewna topoli i paulowni w proporcjach 50/50 tak aby zapewnić odpowiedni stosunek wagi do wytrzymałości.
- 3BT: freeride 3BT - dość wąska część płaska ślizgu, podniesienie ślizgu zaczyna się już pod wiązaniami, ideale na puch i szybkie przechodzenie z krawędzi na krawędź.
- Laminat (top): Tri Ax Laminate - dość wąska część płaska ślizgu, podniesienie ślizgu zaczyna się już pod wiązaniami, ideale na puch i szybkie przechodzenie z krawędzi na krawędź.
- Ślizg: Hyper glide S - klasyczny spiekany ślizg - szybki i twardy i jeszcze szybszy jak często smarowany ;)
- Wstawki: Carbon Stringers - Wstawki z pasków carbonu pozwalają dodać desce pop, poleprzyć jej zachowanie na krawędzi czy usztywnić tail w zależności od umiejcowienia pasków w danej desce
Ze względu na technologię 3BT konieczne jest wykonywanie serwisu ręcznie, a nie mechanicznie.
O technologii 3BT Triple Base Technology
Wszystkie deski Bataleon posiadają „positive camber” oraz uniesione punkty styczności w najszerszych częściach deski (na nosie i tailu). Są one bardzo sprężyste, mają całkiem niezłego popa.
Główne cechy 3BT:
1. Stabilny środek deski: nie ma podniesionych krawędzi pod lub pomiędzy wiązaniami. Powoduje to stały obszar kontroli pod stopą.
2. Uniesiona krawędź od wiązań do najszerszego punktu deski: podwyższenie krawędzi stopniowo wzrasta za wiązaniami. Stopniowe podwyższenie tworzy gładkie strefy przejściowe ułatwiające skręcanie i buttering, a podniesione punkty kontaktowe sprawiają, że deska jest mniej podatna na łapanie krawędzi. Deska daje większe poczucie stabilności w skrętach i trickach.
3. Side Kick Tip: wysokość podniesienia krawędzi wzrasta wraz z końcem krawędzi efektywnej. Jest to analogiczne do przekroju kadłuba statku - inicjacja skrętów jest łatwiejsza, dobrze się to sprawdza zarówno w puchu, gdzie zwiększona jest wyporność deski, jak i trudnym terenie.
Jazda na wprost
Podczas jazdy na płaskiej części ślizgu tylko część środkowa jest na śniegu, dzięki czemu deska jedzie szybko i prosto bez haczykowatych ruchów lub łapania krawędzi.
Inicjacja skrętu
Trójwymiarowy kształt ślizgu ułatwia również gładszą i szybszą inicjację skrętów z mniejszym wysiłkiem.
Jazda na krawędzi
Gdy jedziemy na krawędzi dzięki kształtowi 3D, krawędź łatwiej wygina się w łuk.