Deska Bataleon Carver
Bataleon Carver to jak sama nazwa wskazuje deska do technicznej i dynamicznej jazdy na krawędziach. Nie ważne czy jest twardo, miękko, lód - Carver wyśmienicie radzi sobie w każdych warunkach. Jeżeli lubisz dynamiczną jazdę i park Cie nie interesuje to jest to zdecydowanie deska dla Ciebie. Dzięki technologii 3BT Carver łatwo wchodzi na krawędź i równie łatwo przechodzi z krawędzi na krawędź.
Cechy:
- styl jazdy: powder, all mountain
- profil: camber
- flex: 7
- kształt deski: directional
Parametry techniczne:
- Rdzeń: Light Core - Rdzeń deski zrobiony z drewna topoli i paulowni w proporcjach 50/50 tak aby zapewnić odpowiedni stosunek wagi do wytrzymałości.
- Freeride 3BT™ + Sidekick™ - Ten kształt 3BT jest najbardziej uniwersalny, deska jest responsywna, łatwo przechodzi z krawędzi na krawędź jednocześnie daje też dużo wsparcia przy jeździe w puchu czy parku.
- Laminat (top): Tri Ax Laminate -Potrójny zaplot z włókna szklanego dodaje sztywności i responsywności w desce
- Supertubes: D.R.S.T. - DRST (Dual Radial Super Tubes) – karbonowe rurki wstawione są między wiązaniami oraz za wiązaniami w stronę nose i tail przy krawędziach deski dodatkowo wygięte tak jak promień samej krawędzi. DRST daje desce więcej mocy przy krawędziowaniu.
- Ślizg: Hyper Glide S - Klasyczny spiekany ślizg - szybki i twardy i jeszcze szybszy jak często smarowany ;)
- Carbon Stringers - Wstawki z pasków carbonu pozwoalają dodać desce pop, poleprzyć jej zachowanie na krawędzi czy usztywnić tail w zależności od umiejcowienia pasków w danej desce.
- Sidekick - SideKick dramatycznie zwiększa podniesienie krawędzi w najszerszej części nosa i taila. To sprawia, że inicjacja skrętów jest jeszcze gładsza, zwiększa wyporność w puchu i prowadzenie deski w trudnym terenie
O technologii 3BT Triple Base Technology
Wszystkie deski Bataleon posiadają „positive camber” oraz uniesione punkty styczności w najszerszych częściach deski (na nosie i tailu). Są one bardzo sprężyste, mają całkiem niezłego popa.
Główne cechy 3BT:
1. Stabilny środek deski: nie ma podniesionych krawędzi pod lub pomiędzy wiązaniami. Powoduje to stały obszar kontroli pod stopą.
2. Uniesiona krawędź od wiązań do najszerszego punktu deski: podwyższenie krawędzi stopniowo wzrasta za wiązaniami. Stopniowe podwyższenie tworzy gładkie strefy przejściowe ułatwiające skręcanie i buttering, a podniesione punkty kontaktowe sprawiają, że deska jest mniej podatna na łapanie krawędzi. Deska daje większe poczucie stabilności w skrętach i trickach.
3. Side Kick Tip: wysokość podniesienia krawędzi wzrasta wraz z końcem krawędzi efektywnej. Jest to analogiczne do przekroju kadłuba statku - inicjacja skrętów jest łatwiejsza, dobrze się to sprawdza zarówno w puchu, gdzie zwiększona jest wyporność deski, jak i trudnym terenie.
Jazda na wprost
Podczas jazdy na płaskiej części ślizgu tylko część środkowa jest na śniegu, dzięki czemu deska jedzie szybko i prosto bez haczykowatych ruchów lub łapania krawędzi.
Inicjacja skrętu
Trójwymiarowy kształt ślizgu ułatwia również gładszą i szybszą inicjację skrętów z mniejszym wysiłkiem.
Jazda na krawędzi
Gdy jedziemy na krawędzi dzięki kształtowi 3D, krawędź łatwiej wygina się w łuk.