Dekoder dźwięku do ET41 Piko - Zimo MX645P22 (3W) DCC PluX 22-pin
Zimo MX645P22 - dekoder dźwiękowy dedykowany do modelu ET41 Piko.
Dekoder posiada wgrane dźwięki lokomotywy ET41 oraz posiada konfigurację oświetlenia i sterowania silnikiem dostosowaną do tego modelu. Realizuje aż 20 różnych funkcji (patrz opis poniżej)
Nie zawiera głośnika, głośnik należy dokupić osobno. Zalecany głośnik : MS23-8-05
Oferta nie obejmuje widocznej na zdjęciu lokomotywy !
Realizowane funkcje:
- F0 włączenie / wyłączenie świateł białych zmiennych kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F1 trąbka niskotonowa
- F2 trąbka wysokotonowa
- F3 jazda manewrowa (zredukowana prędkość oraz czasy rozpędzania i hamowania) + dźwięk rozsprzęgania
- F4 światła czerwone zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F5 oświetlenie kabin zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F6 światła długie + dźwięk przełącznika
- F7 kompresor
- F8 uruchomienie / wyłączenie lokomotywy oraz dźwieków jazdy
- F9 gwizdek konduktora
- F10 zapowiedź stacyjna z Wrocławia
- F11 dźwięk wentylatorów chłodzenia oporów rozruchowych
- F12 uszkodzona trąbka
- F13 dźwięk podnoszenia pantografu
- F14 dźwięk opuszczania pantografu
- F15 zapowiedź stacyjna - osobowy odjazd
- F16 zapowiedź stacyjna - pospieszny odjazd
- F17 zapowiedź stacyjna - pospieszny wjazd
- F18 światła postojowe + dźwięk przełącznika
- F19 zwiększenie głośności dźwięku
- F20 zmniejszenie głośności dźwięku
Prezentacja możliwości dekodera: Film na Youtube
Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Mrklin 1-80,
- obsługa funkcji F0-F12, lub do F28 dla dźwięków albo przy wykorzystaniu zaawansowanego mapowania (tzw "Swiss mapping")
- obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości
- programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)
- praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)
- możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)
- możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania
- automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Mrklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)
- możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21
ZABEZPIECZENIA:
- zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)
- zabezpieczenie temperaturowe
- zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach
- dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.
STEROWANIE SILNIKIEM:
- wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika
- obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)
- obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego
- "ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów
- programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA
- alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości
- regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania
- tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:
- pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F28 dla dźwieków lub wyjść funkcyjnych przy zastosowaniu zaawansowanego mapowania, tzw "Swiss mapping"
- przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne
- światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego
- sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu
- interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi
KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:
- zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina
- kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)
- identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo
- hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)
- RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania
DŹWIĘKI:
- wgrywanie nowych dźwięków za pomocą tych samych urządzeń, które służą do aktualizacji oprogramowania
- jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, odtwarzanie do 4 kanałów jednocześnie (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)
- synchronizacja dźwięku z aktualną prędkością lokomotywy
- możliwość podłączenia czujnika obrotu koła w celu zapewnienia lepszej synchroniazacji dźwięku z prędkością lokomotywy
- możliwość kalibracji dźwięku poprzez wykonanie spezjalnej jazdy testowej
- możliwość przygotowania własnych dźwięków, lub dostosowania istniejących, za pomocą udostępnianego za darmo oprogramowania "Zimo Sound Programmer"
DLACZEGO WARTO KUPOWAĆ U NAS?
Jesteśmy legalnie działającym sklepem modelarskim. Kupując nasze produkty masz pewność, że wszystkie towary zostały legalnie wprowadzone do obrotu na terenie naszego kraju, są oryginalne i obowiązuje na nie ustawowa gwarancja producenta. Do każdego zakupu wystawiamy dowód zakupu: paragon, lub na życzenie, fakturę VAT. Firma działa na rynku już od 21 lat.
Dostawa
Wszystkie zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej, renomowanych firm kurierskich DHL/UPS/FedEx lub dostarczamy do Paczkomatów InPost. Towar z reguły wysyłamy tego samego lub następnego dnia po zaksięgowaniu wpłaty.
Odbiór osobisty
Jeśli chcesz - Twoje zamówienie możesz odebrać w naszym sklepie stacjonarnym mieszczącym się w Poznaniu przy ul. Strzeszyńskiej 33, lok. 220.