Dzisiaj na aukcji oferujemy:
DEFRO Sigma E 36 kW kocioł na ekogroszek ECO DESIGN
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu ustalenia warunków dostawy.
Kotły SIGMA E wykonane są w postaci prostopadłościanu o podwójnych ścianach wzmocnionych zespórkami, zamkniętego z zewnątrz płaszczem wodnym. Również górna część komory paleniskowej zamknięta jest płaszczem wodnym. Komora paleniskowa wyposażona jest w automatyczne palenisko retortowe do spalania ekogroszku. Nad paleniskiem retortowym zawieszony jest ceramiczny deflektor. Dodatkowo ściany komory paleniskowej wyłożone są ceramicznymi okładzinami. Nad komora paleniskową umieszczone są przegrody ceramiczne w postaci występów z przedniej i tylnej ściany komory paleniskowej. Ilość przegród ceramicznych jest uzależniona od mocy cieplnej kotła. Ciągi spalinowe mają postać pionowych rur płomieniowych, które przechodzą bezpośrednio do czopucha. W ciągach spalinowych umieszczone są ekonomizery (zawirowywacze spalin), mające na celu zwiększenie sprawności kotła oraz zmniejszenie poziomu emisji spalin.
W kotłach SIGMA E paliwo do procesu spalania transportowane jest automatycznie z usytuowanego obok kotła zasobnika paliwa za pomocą podajnika ślimakowego. W żeliwnej retorcie następują wszystkie procesy prowadzące do spalenia podawanego paliwa z udziałem powietrza dostarczanego wentylatorem nadmuchowym. Sprawne palenisko kotła pozwala na spalanie takiej ilości paliwa, jaka niezbędna jest do utrzymania zadanej przez użytkownika na elektronicznym regulatorze temperatury. Popiół powstały w końcowej fazie spalania przemieszcza się na obrzeże retorty, po czym samoczynnie spada do komory popielnika. Spaliny odprowadzane są do komina przez czopuch usytuowany w tylnej ścianie kotła. Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania wentylatora wyciągowego, wspomagającego odprowadzanie spalin (wyposażenie opcjonalne dodatkowo płatne). Dla celów załadowczych, czyszczenia i konserwacji okresowej kocioł został wyposażony w zamykane i uszczelnione drzwi paleniskowo-popielnikowe. Dodatkowo w przedniej części kotła znajdują się drzwi wyczystne, zaś w górnej ścianie kotła umieszczone są drzwi wyczystne górne do usuwania produktów spalania z ciągów spalinowych. Zbiornik paliwa jest wyposażony w luk zasypowy z uszczelnieniem i mechanizmem zamykającym. W celu zmniejszenia strat ciepła zewnętrzna powierzchnia kotła jest izolowana od otoczenia za pomocą poszycia zewnętrznego z blach stalowych, pod którymi umieszczono izolację termiczną z bezazbestowej wełny mineralnej.
Dotykowy regulator elektroniczny K1P v4 dokonuje ciągłych pomiarów temperatury wody w kotle oraz temperatury spalin opuszczających czopuch i odpowiednio dostosowuje pracę podajnika paliwa oraz wentylatora. Jednocześnie regulator steruje pracą pompy c.o., c.w.u., dwóch pomp dodatkowych oraz siłownikiem zaworu mieszającego.
W opcji za dopłatą istnieje też możliwość podłączenia modułu GSM lub INTERNET. Regulator wyposażony jest w czujnik kontroli temperatury oraz ogranicznik temperatury bezpieczeństwa, który powoduje odcięcie zasilania elektrycznego do wentylatora i motoreduktora podajnika w przypadku wzrostu temperatury wody w kotle powyżej 95°. Ponadto kocioł wyposażony jest w termometr z kapilarą służący do zastępczego odczytu temperatury wody wylotowej z kotła oraz w stopki poziomujące.
Zawór upustowy bezpieczeństwa termicznego z automatycznym napełnianiem CALEFFI (o cenę proszę pytać!)
Zastosowanie:
Po osiągnięciu temperatury krytycznej zawór otwiera się i dopuszcza do obiegu zimną wodę. Urządzenie posiada zintegrowany układ składający się z zaworu upustowego ze zdalnym, podwójnym czujnikiem temperatury, gwarantującym zadziałanie w przypadku awarii oraz z zaworu napełniającego. Upust wody umożliwia ograniczenie temperatury medium w instalacji i urządzeniu, natomiast zawór napełniający zapewnia utrzymanie poziomu wody w układzie. Rozwiązuje to problem wystąpienia zbyt wysokiej temperatury w instalacjach grzewczych i pozwala na zamontowanie kotła w układzie zamkniętym!