Zestaw zawiera oryginalne części firmy DAYCO:
- 94885 - pasek rozrządu
- Ilosć zębów: 120
- Szerokość [mm]: 30,0
- ATB2253 - rolka napinająca
- Śr. koła pasowego [mm]: 67,8
- Wysokość 1 [mm]: 31,0
- Wysokość 2 [mm]: 27,2
- Ciężar [kg]: 0,7
- ATB2238 - rolka prowadząca
- Śr. koła pasowego [mm]: 40,0
- Wysokość 1 [mm]: 36,6
- Wysokość 2 [mm]: 51,2
- Ciężar [kg]: 0,24
- DP163 - pompa wody
Zastosowanie w autach:
- VW GOLF PLUS (5M1, 521) 1.9 TDI 105KM 2005-2009
- VW GOLF PLUS (5M1, 521) 1.9 TDI 90KM 2005-2008
- VW GOLF V (1K1) 1.9 TDI 90KM 2004-2008
- VW GOLF V (1K1) 1.9 TDI 105KM 2003-2008
- VW GOLF V (1K1) 1.9 TDI 4motion 105KM 2004-2008
- VW GOLF V Variant (1K5) 1.9 TDI 105KM 2007-2009
- VW GOLF V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion 105KM 2008-2009
Wymiana komponentów rozrządu wraz z pompą wody pozwala uzyskać długie przebiegi silnika, wysokie osiągi oraz właściwą pracę całego układu.
Pompa wody tak jak napinacze posiada łożyska, które ulegają zużyciu. Wirnik pompy także podczas eksploatacji ulega zużyciu, które powoduje zmniejszenie efektywności chłodzenia.
Zatem wymiana pompy wody wraz z innymi elementami rozrządu uchroni Twój silnik przed uszkodzeniami i dodatkowymi kosztami.
Patrząc z drugiej strony, gdy konieczna jest wymiana samej pompy wody z powodu jej uszkodzenia, wymiana pozostałych elementów układu rozrządu na nowe jest również konieczna.
Firma DAYCO wyszła na przeciw klientom oferując kompletne zestawy rozrządu wraz z pompą wody.
Podstawowe elementy charakteryzujące jakość pomp firmy DAYCO to:
- łożysko utrzymujące wirnik z jednej strony, a koło pasowe z drugiej. Zadaniem tego elementu jest zapewnienie ciągłości przepływu i reagowanie na obciążenia pochodzące z układu napędowego. Mogą to być pompy z dwurzędowym łożyskiem kulkowym lub z jednorzędowy łożyskiem kulkowym (po stronie wirnika) oraz z jednorzędowym łożyskiem walcowym (po stronie koła pasowego). O geometrii łożyska decyduje konstruktor samochodu w zależności od obciążeń pochodzących z układu.
- Wirnik , który może być wykonany z materiału syntetycznego, wzmocnionego włóknem szklanym, stalą lub żeliwem. Bardzo ważny jest tutaj profil żeberek, które muszą zapewnić prawidłowy przepływ, a także zapobiec skutkom kawitacji. Wykonanie wirnika jest niezmiernie złożone, gdyż musi on zapewnić stały przepływ płynu przy wszystkich obrotach silnika.
- Uszczelniacz, zamontowany między wirnikiem a łożyskiem. Zadaniem jego jest zapewnienie szczelności przy wszystkich temperaturach działania i obrotach tak, aby płyn nie dostał się do łożyska i nie spowodował nieodwracalnego uszkodzenia pompy.
- Obudowa pompy wykonana jest zazwyczaj z tworzywa sztucznego lub z aluminium w zależności od decyzji konstruktora pojazdu. W obydwu wersjach obudowa pompy musi zapewnić odpowiednią sztywność i geometrię układu.
Pompy wodne znajdujące się w naszych zestawach pochodzą z pierwszego wyposażenia i zapewniają maksymalne bezpieczeństwo i trwałość przewidzianą przez konstruktora.