Stacja Klasyki powstała z pasji do klasycznej motoryzacji. Tej bezkompromisowej, tej która prowokuje uśmiech na twarzy nie tylko kierowcy ale i przechodniów mających okazję zetknąc się z tą niesamowitą techniką, stworzoną za czasów nietypowych kształtów, oryginalnych rozwiązań technicznych, czy szlachetności materiału.
Głównym celem Stacji Klasyki, jako pierwszego Centrum Motoryzacji Klasycznej w Polsce, jest właśnie konserwacja tej techniki – wychodząc naprzeciw potrzebom właścicieli klasycznych aut, staraliśmy się stworzyć miejsce, które będzie posiadało optymalne warunki do utrzymania, zamiany i sprzedaży tych wyjątkowych pojazdów.
Samochód klasyczny to coś więcej niż obiekt, który pozwala nam się przemieszczać z punktu A do punktu B. To historia, to dusza, to opowieść zaklęta w czterech kołach, to zaproszenie do podróży, ale często dłuższą drogą, taką, która da nam możliwość cieszyć jazdą. Samochód klasyczny to przede wszystkim marzenie, a Galeria Stacji Klasyki jest tym miejscem, które pomoże je spełnić.
ZAPRASZAMY DO GALERII STACJI KLASYKI
Datsun 280 ZX
Rok produkcji: 1983
Przebieg: 112 000 mil
Kolor: Złoty
Nissan o kodzie modelowym S130 kontynuował tradycję nowoczesnego i przystępnego, sportowego coupe, zapoczątkowaną przez jego poprzednika, wersję S30. Sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z oraz Datsun 280ZX „by Nissan”. To właśnie pod tym nazewnictwem auta trafiały na rynek Europejski i Amerykański. Konfiguracja dwu i czteromiejscowa była dostępna, na tych rynkach, ale to zdecydowanie wersja czteromiejscowa podobała się klientom najbardziej.
Nowy 280ZX był z założenia nastawiony na komfort bardziej niż na sport, i Datsun po raz pierwszy miał uwieść klientów poszukujących auta typu GT bardziej niż auta o sportowym stylu jazdy. Wspomaganie kierownicy oraz wysokiej jakości stereo, jak i lepsze uszczelnienia i dobrze zestrojone zawiszenie znacząco poprawiały komfort jazdy, a pod sam koniec produkcji silnik L28 w wersji bez turbo dysponował mocą 145 koni mechanicznych, wystarczająco jak na takie małe coupe.
Datsun 280ZX z Galerii Stacji Klasyki jest samochodem z Kalifornii, i całe życie spędził w jednej rodzinie. Egzemplarz ten jest wyposażony w bardzo pożądaną manualną skrzynie, zestawioną ostatnią wersją silnika L28. Jest to poliftowy model z 1983 roku, dysponujący wszystkimi elementami komfortu jakie były wtedy dostępne dla 280ZX - w tym pełen system stereo oraz dach targa typu T-top, z dwoma zdejmowanymi, przeszklonymi elementami. Na dzień dzisiejszy Datsun okazuje przebieg 111 900 mil i był zawsze serwisowany i jest gotowy do drogi.