Dangerous Mike FR 3.0
Krótka historia roweru, rama u mnie od początku, rower składany dla mnie przez lokalny sklep rowerowy. Jednak przechodził w trakcie użytkowania liczne modernizacje.
Rower jest w idealnym stanie, rama nie posiada żadnych pęknięć, luzów, wszelkie komponenty są w idealnej kondycji. Napęd jak nowy. Hamulce podobnie, amortyzatory nie ciekną, nie mają luzu, brak rys na lagach. Wszelkie regulacje działają.
Rower regularnie serwisowany, liczne mniejsze serwisy, dwa razy do roku kompleksowe z wymianą łożysk. Rower służył mi przede wszystkim do zabawy. Sam ścigałem się na szosie i DH nie było moim konikiem. Rower na wiosnę tego roku przeszedł ogromny przegląd z wymianą wielu części. Nowy jest napęd (kaseta, łańcuch, zębatka, przerzutka tył, manetka, linki i pancerze), dodatkowo całkiem nowy napinacz oraz klocki. Zostały odpowietrzone hamulce, przeserwisowane amortyzatory z wyminą uszczelek. Wymienione łożyska w sterach, suporcie oraz piastach a także na wahaczach. Serwis był przeprowadzony w marcu, od tego czasu rower przejechał kilkadziesiąt km głównie po mieście, nie zaliczył wyjazdu w góry nawet i niestety kontuzja wykluczyła mnie z jakiejkolwiek jazdy.
Dokładniejszy opis roweru:
Rama: Dangerous Mike FR 3.0 Black skok 230mm, aluminium lotnicze 7005
Amortyzator: Marzocchi Bomber, 170mm, oś 20mm, sprawny lekkie otarcia na dolnej koronie, golenie nie posiadają żadnych rys. Serwisowany dwa razy w roku w Wichu Workshop, ostatni serwis w marcu, wymienione wszystkie uszczelki oraz oleje.
Damper: FOX DHX 5.0 Coil, damper w idealnym stanie, brak jakichkolwiek uszkodzeń poza drobnymi ryskami na sprężynie oraz pierścieniu trzymającym sprężynę. Serwisowany dwa razy w roku w autoryzowanym serwisie FOX, ostatni serwis w marcu, wymiana uszczelek oraz serwis komory powietrznej i azotowej.
Koło przód:
Piasta: Dartmoor na oś 20mm i 6 śrub
Szprychy: DT SWISS champion 36sztuk, zaplatane na 3 krzyże
Obręcz: SUN RIMS Double Track, prosta, nigdzie nie powgniatana, oczkowana.
Opaska na obręcz: NS BIKE
Dętka: Bontrager z wypełniaczem antyprzebiciowym
Opona: GEAX DATURA szerokość 2,2, opona wymieniona na nową w marcu b.r., ma przejechane kilkadziesiąt km od tego czasu.
Tarcza: 6 śrub, AVID HS1 200mm tytanowe śruby tarcza wymieniona w marcu b.r. ma przejechane kilkadziesiąt km.
Adapter hamulca: IS/PM Shimano
Koło tył:
Piasta: NS BIKES
Szprychy: DT SWISS champion 36sztuk, zaplatane na 3 krzyże
Obręcz: SUN RIMS Double Track, prosta, nigdzie nie powgniatana, oczkowana.Opaska na obręcz: NS BIKE
Dętka: Bontrager z wypełniaczem antyprzebiciowym
Opona: SCHWALBE ALL MIGHTY EVO szerokość 2,35 opona wymieniona w marcu b.r.
Tarcza: 6 śrub, AVID HS1 200mm tytanowe śruby tarcza wymieniona w marcu b.r. ma przejechane kilkadziesiąt km.
Adapter hamulca: IS/PM Shimano
Hamulce: AVID CODE R, 4 tłoczkowe hamulce do DH, założone klocki Black Mountain złote, metaliczne. Klocki oraz serwis hamulców (odpowietrzanie) wykonane w marcu b.r.
Stery: AHEADSET półzintegrowane z łożyskami maszynowymi, stery serwisowane w marcu b.r. nowe łożyska Cane Creek seria 120
Podkładki pod mostkiem: aluminium Specialized
Mostek: NS BIKES
Kierownica: NS BIKES COMPONENTS MUTHA HUCKA
Chwyty: skręcane: Lizard Skins
Barendy: Amoeba
Manetka: SL-M640 Shimano ZEE 10s (wymieniona na nową marzec b.r.)
Linki: teflonowe Shimano (wymieniona na nową marzec b.r.)
Pancerze: Jagwire LEX SL uszczelnione (wymiana na nowe marzec b.r.)
Przerzutka tył: Shimano ZEE 10s RD-M640 (wymieniona na nową w marcu b.r)
Łańcuch: KMC XX SL (wymieniony na nowy w marcu b.r)
Zębatka: Banless made in Poland 32t (wymieniona na nową w marcu b.r.)
Napinacz: Cloud Twister ISCG 03 OLD (wymieniony na nowy w marcu b.r)
Korba: Truvativ Howitzer Hussefelt 170mm
Suport: Truvativ BB08 Howitzer, serwisowany w marcu b.r wymienione łożyska na nowe.
Kaseta: Shimano Dura Ace CS-7900 TYTANOWA (wymieniona w marcu b.r.)
Sztyca: Kona
Siodełko: Kona
Zacisk siodła: Kona
Hak ramy: Dangerous Mike FR 3.0 wymieniony w marcu b.r.
Jak widać po opisie rower jest poskładany z głową. Gdyby patrzeć po pojedynczych komponentach to sama kaseta kosztuje 800zł, hamulce 1500zł, opony 400zł, łańcuch 200zł, przerzutka i manetka 500zł. Rower więc jest w rozsądnych pieniądzach. Sam sprzedaję tylko dlatego że z powodu kontuzji nie jestem w stanie już jeździć i przerzuciłem się na inne hobby na które muszę mieć fundusze.
W przypadku kupna sporządzamy umowę (jeśli kupujący będzie chciał).
Do roweru dodaję: nowe pedały platformowe, nowy licznik bezprzewodowy, komplet nowego oświetlenia led, zapasowe dętki (kupiłem i nigdy mi się nie przydały), dwa nowe łańcuchy, które wydłużą żywot napędu, pompkę, nową buteleczkę oleju do łańcucha, komplet olejów potrzebnych do serwisu amortyzatorów.
Możliwa wysyłka - gratis.