Samochód zaczął swoją historię w 2000-nym roku, kiedy to trafił w ręce rodziny Lisów, prowadzącej sklep motoryzacyjny, w którym do dziś czuć ducha PRL-u. Rodzina Lisów wybrała Poloneza Kombi, ponieważ był to idealny pojazd do zaopatrywania sklepu, jak również rodzinne kombi o wysokim komforcie jazdy. Niestety Pan Lis zmarł parę lat temu, a jego Żona zdecydował oddać auto w dobre ręce. W ten sposób stałem się jego posiadaczem.
Pojazd miał pojawiać się ze mną na zlotach i eventach pokazując siebie oraz żywiczne modele redukcyjne samochodów polskiej motoryzacji mojej produkcji. Niestety muszę go sprzedać, ze względu na na sytuację życiową i mam nadzieję, że trafi w ręce godne opieki nad nim.
Samochód ma przejechane 122000 km z czego ja przejechałem ok 2000 km. Polonez nie ma na sobie rdzy. Ma zrobione doły drzwi oraz progi. Od spodu i od strony wewnętrznej jest solidnie zakonserwowany. Zarejestrowany jako ciężarowy i wyposażony w kratkę za tylną kanapą. Posiada wspomaganie kierownicy oraz halogeny. Na wyposażeniu ma oryginalny trójkąt bezpieczeństwa. Od czasu moje przyjaźni z Polonezem wymieniłem w nim akumulator, przewód spryskiwaczy, termostat, przewód paliwowy idący do listwy, moduł, szczęki hamulcowe i cylinderki tylne, przewody hamulcowe tylne oraz uszczelkę pod kolektorem ssącym. Do zrobienia pozostaje wskaźnik poziomu paliwa oraz zerwana klamka zewnętrzna lewa, tylna.