§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów oferowanych za pośrednictwem serwisu Allegro.pl przez Sprzedającego - APACHETA Smart Systems Roman Jarocki, z siedzibą w Podkowie Leśnej 05-807, ul. Sarnia 41, wpisany do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta Podkowy Leśnej pod numerem 1641/2003, NIP 113-082-84-65
2. Do zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlenie stron www.
3. Oferta Sprzedawcy obowiązuje na terenie Polski i jest wiążąca w chwili składania zamówienia.
§2 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
1. Przy składaniu zamówienia prosimy o wypełnienie formularza dostawy z określeniem adresu dostawy oraz o podanie numeru telefonu (dla przewoźnika).
2. Wszelkie zmiany adresu bądź danych należy zgłaszać pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w serwisie allegro.
§3 PŁATNOŚCI
1. Podana cena towaru jest ceną brutto i zawiera podatek VAT.
2. Koszt dostawy pokrywa Kupujący.
3. Sprzedający udostępnia następujące sposoby płatności:
a) z góry - przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego
b) z góry - za pomocą płatności PayU.
c) za pobraniem - gotówką.
4. W przypadku wyboru płatności z góry, Kupujący zobowiązany jest do dokonania zapłaty pełnej kwoty z tytułu umowy sprzedaży w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Numer konta zostanie podany w mailu po zakupie towaru. W tytule przelewu proszę podać nick allegro oraz numer(y) aukcji.
5. W przypadku wyboru przesyłki pobraniowej, Kupujący uiszcza kwotę zapłaty przy odbiorze towaru.
§4 FAKTURY VAT
1. W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej faktura VAT jest wystawiana tylko na życzenie Kupującego.
2. Przy płatności z góry faktura VAT jest przesyłana Kupującemu razem z towarem.
3. Przy dostawie za pobraniem faktura VAT jest wystawiana po otrzymaniu od przewoźnika potwierdzenia odebrania towaru przez Kupującego, a następnie jest przesyłana elektronicznie na jego adres mailowy.
§5 WYSYŁKA TOWARU
1. Zamówiony towar wysyłamy standardowo do 3 dni roboczych licząc od zaksięgowania wpłaty (przy płatności z góry) lub od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia (przy płatności przy odbiorze). W przypadkach pilnych dołożymy wszelkich starań, aby wysłać towar w możliwie najkrótszym terminie.
2. O opóźnieniu z przyczyn losowych informujemy mailowo.
§6 DOSTAWA TOWARU
1. Standardowo towar jest dostarczany Kupującemu przy pomocy firmy wysyłkowej, w terminie 1-2 dni roboczych od nadania.
2. Dostawa towaru następuje w chwili wydania towaru Kupującemu.
3. Kupujący obowiązany jest przy odbiorze zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju i jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
4. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu, zaleca się sporządzenie protokołu stwierdzenia szkody w obecności przewoźnika. Brak takiego protokołu nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia reklamacji z tytułu ubytku lub uszkodzenia w transporcie, ale może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń. W przypadku Kupujących nie będących Konsumentami, protokół stwierdzenia szkody jest podstawą złożenia ewentualnej reklamacji z powodu ubytku lub uszkodzenia w transporcie.
§7 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Kupujący będący Konsumentem może bez podania jakiejkolwiek przyczyny odstąpić od umowy w ciągu 14 dni (licząc od dnia, w którym wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie rzeczy).
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Apacheta Smart Systems Roman Jarocki o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą na adres 05-807 Podkowa Leśna, ul. Sarnia 41 lub pocztą elektroniczną, e-mail: allegro@smartleds.pl). Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe (wzór formularza TUTAJ). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Jeżeli jednak Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia pocztą oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
4. Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu lub przekazać osobie upoważnionej przez Sprzedającego niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 25 PLN.
5. Umowa jest uważana za niezawartą, a Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§8 REKLAMACJE
Sprzedający ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Nabywca ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi lub gwarancji.
3. Reklamacje należy kierować pod adresem poczty mailowej allegro@smartleds.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
4. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
A. imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
B. datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
C. przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
D. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację,
E. w przypadku Nabywców, nie będących Konsumentami - także dowód zakupu.
5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
6.Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci i powiadomi Nabywcę o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
§9 GWARANCJA JAKOŚCI
1. Produkt jest fabrycznie nowy. Produkt jest objęty gwarancją jakości przez okres 2 lat. Uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać zgodnie z zasadami przedstawionymi w karcie gwarancyjnej. Treść karty gwarancyjnej TUTAJ).
2. Gwarancja na wydany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
§10 SERWIS
1. Usługi serwisowe dla produktu prowadzi producent - Apacheta Smart Systems.
§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy regulaminu serwisu Allegro oraz przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)
2. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów sprzedaży z licytacji.
3. Dokonując zakupu towaru i podając swoje dane osobowe, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedającego, a także w celu spełnienia obowiązków Sprzedającego wynikających z przepisów prawa. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o ochronie danych osobowych Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Kupującego.
4. Regulamin jest dostępny dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie serwisu Allegro.pl z opisem aukcji.
5. Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
|