Używany Kindle Paperwhite EY21 (5th gen) z WiFi i 2GB pamięci, wersja z reklamami.
Podstawowe informacje
- 2 GB pamięci
- ekran eInk Pearl
- rozdzielczość 1024 x 758
- głębia 212 ppi
- WiFi
Stan techniczny
Czytnik można zarejestrować w Amazonie, oprogramowanie w najnowszej dla tego modelu wersji 5.6.1.1 - możliwy jailbreak.
Oficjalne oprogramowanie nie wspiera obsługi polskiego w menu, polskie czcionki, książki i słowniki są obsługiwane bez problemu.
Stan wizualny
Drobne ryski na przedniej ramce, zmatowienia z tyłu.
Ekran
Płytkie ryski u dołu, kilka jaśniejszych pikseli.
Podświetlenie i dotyk sprawne.
Bateria
Sprawna.
Przedmiotem aukcji jest to, co na zdjęciach:
- czytnik kindle PW1
- bez kabla, pudełka i ładowarki
FAQ
Czy jeśli w opisie aukcji nie ma jakiejś informacji, to mogę założyć, że jest tak jak mi się wydaje?
Nie, mogłem pominąć coś co wydawało mi się nieistotne, oczywiste lub zwyczajnie nie zwrócić uwagi na jakiś szczegół. W takiej sytuacji polecam google albo "pytanie do sprzedającego".
Czy czytnik ma polski interfejs?
Obecnie żaden czytnik i tablet od amazonu oficjalnie nie wspiera polskiego. Może kiedyś dodadzą.
Na innych aukcjach widziałem taki czytnik obsługujący polski
OFICJALNE oprogramowanie nie wspiera polskiego. Wszystkie spolszczenia nowszych modeli to nieoficjalne modyfikacje obsługujące starszy niezaktualizowany firmware.
To w końcu można na tym czytać polskie książki?
Tak, czytnik bez problemu radzi sobie z polskimi czcionkami, ebookami i słownikami, jedynie język w menu jest obcy.
Czy muszę kupować książki w Amazon?
Nie, pochodzenie pliku nie ma znaczenia, ważne żeby format był obsługiwany (czyli np. MOBI zamiast EPUB).
Czym jest ta cała rejestracja?
Przypisaniem czytnika do konta użytkownika założonego w sklepie Amazon.
Czy czytnik będzie działał bez rejestracji i jak mam w takim razie wgrać książki?
Będzie działał, książki można wgrywać przez kabel USB bezpośrednio do pamięci czytnika. Brak rejestracji nie wpływa na możliwość czytania i korzystania ze słownika, wpływa natomiast na:
- brak m.in. dostępu do: chmury Amazon (korzystanie tylko z plików na urządzeniu), funkcji Send to Kindle (wysyłka plików na czytnik przez specjalny email), Kindle store, kolekcji, automatycznych aktualizacji (ale można aktualizować oprogramowanie ręcznie)
O co chodzi z tymi reklamami?
Reklamy to pasek widoczny tylko na dole ekranu głównego i plansze z ofertami pojawiające się jako wygaszacz ekranu zamiast standardowego obrazka. Nie są obecne w trakcie czytania i właściwie nic nie robią.
Czy reklamy można usunąć?
Tak i jest to jednorazowa operacja. W tym celu należy skontaktować się z działem wsparcia Amazon po zarejestrowaniu czytnika i poprosić o usunięcie reklam. Oficjalnie reklamy są usuwane za opłatą, w praktyce konsultanci zwykle robią to bez dodatkowych dopłat.
Czy czytnik jest jeszcze na gwarancji Amazon?
Nie.
Z jakiej dystrybucji pochodzi?
Zazwyczaj US, jednak nie jest to regułą. Można to sprawdzić na podstawie numeru seryjnego urządzenia kontaktując się z działem pomocy Amazon, ale to zbyt czasochłonna operacja żebym sprawdzał każdą sztukę. Numer seryjny jest pokazany w takim zakresie, żeby można było zweryfikować model samemu np. na jednej ze stron pojawiających się po wpisaniu "kindle serial number check" w google.
Na co wpływa miejsce dystrybucji?
Wg mojej wiedzy na nic istotnego (ale mogę się mylić), niezależnie od kraju importu jest to taki sam czytnik. Nie wpływa to na funkcje czytnika, użytkownik nie powinien odczuć różnicy. Kindle nie są przypisane do regionu (nie są "region locked") i można ich używać w dowolnym kraju. Różnić się może zasięg sieci 3G między wersją US i międzynarodową, także reklamy mogą wyświetlać się w języku kraju, w jakim pierwotnie sprzedawano urządzenie (ale przeważnie jest to angielski, reklamy można zdjąć).
Co znaczy "praktycznie bez wad", "znikome ślady", etc?
To znaczy, że nie zauważyłem śladów, uszkodzeń i wad rzucających się w oczy, ale mogłem przeoczyć jakiś drobiazg, który ciężko wyłapać.
Czy będą mi przeszkadzać rysy na ekranie?
Nie wiem, to kwestia indywidualna.