Świat wokół mnie. Czytanie ze zrozumieniem dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Autor: Zdzisława Orłowska-Popek
Zestaw służy doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Teksty opisujące świat wokół dziecka i powiązane z nimi ćwiczenia zostały skomponowane tak, aby usprawniać rozwój myślenia i mowy, wspomagać proces rozumienia, rozwijać system semantyczny i syntaktyczny.
To doskonała pomoc dla logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, rodziców i opiekunów. Z pomocy mogą korzystać wszyscy, którzy pragną, by ich dzieci czytały ze zrozumieniem i budowały zdania gramatycznie poprawne i dzięki tym umiejętnościom mogły skutecznie komunikować się w domu, w przedszkolu i szkole.
Teksty przeznaczone są do ćwiczeń czytania ze zrozumieniem dla wszystkich dzieci, a w szczególności tych z zaburzeniami komunikacji językowej: niesłyszących, z implantem ślimakowym, dzieci z autyzmem, z zespołem Aspergera, z dysleksją, alalią, afazją, z obniżeniem sprawności intelektualnej, opóźnionym rozwojem mowy.
Zestawy ćwiczeń powstały też z myślą o dzieciach dwujęzycznych oraz przedszkolakach i uczniach zerówek, którzy doskonalą czytanie ze zrozumieniem.
97 88362739097
Format: Karty pracy do kopiowania, A4
Ilość stron: 56
WYDAWNICTWO: WiR
W domu i na podwórku. Czytanie ze zrozumieniem dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Autor: Zdzisława Orłowska-Popek
Zestaw służy doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Teksty o tematyce bliskiej dziecku i powiązane z nimi ćwiczenia zostały skomponowane tak, aby usprawniać rozumienie, wprowadzać i utrwalać rzeczowniki z poszczególnych pól semantycznych, czasowniki nazywające czynności wykonywane przez dziecko i jego najbliższych a także przymiotniki nazywające cechy osób, przedmiotów i zwierząt.
To doskonała pomoc dla logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, rodziców i opiekunów. Z pomocy mogą korzystać wszyscy, którzy pragną, by ich dzieci czytały ze zrozumieniem i budowały zdania gramatycznie poprawne i dzięki tym umiejętnościom mogły skutecznie komunikować się w domu, w przedszkolu i szkole.
Teksty przeznaczone są do ćwiczeń czytania ze zrozumieniem dla wszystkich dzieci, a w szczególności tych z zaburzeniami komunikacji językowej: niesłyszących, z implantem ślimakowym, dzieci z autyzmem, z zespołem Aspergera, z dysleksją, alalią, afazją, z obniżeniem sprawności intelektualnej, opóźnionym rozwojem mowy. Zestawy ćwiczeń powstały też z myślą o dzieciach dwujęzycznych oraz przedszkolakach i uczniach zerówek, którzy doskonalą czytanie ze zrozumieniem.
97 88362739103
Format: Karty pracy do kopiowania, A4
Ilość stron: 51
WYDAWNICTWO: WiR
DZIECIĘCE OPOWIASTKI. Czytanie ze zrozumieniem oraz ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę głosek zębowych
Autor: Marta Kuchnik
"DZIECIĘCE OPOWIASTKI. Czytanie ze zrozumieniem oraz ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę głosek zębowych"
Dziecięce opowiastki zostały napisane z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, znajdujących się na ostatnim etapie terapii zaburzeń artykulacyjnych w obrębie głosek zębowych. Z doświadczenia wyniesionego z pracy z dziećmi wiem, że automatyzacja prawidłowej wymowy korygowanych głosek jest najdłuższym i najtrudniejszym etapem pracy.
Prawidłowa artykulacja w sylabach, wyrazach czy nawet zdaniach często nie przekłada się na spontaniczne wypowiedzi dziecka. Mimo dużych postępów w terapii swobodna rozmowa najdłużej ukazuje utrzymujące się zaburzenia.
Aby zautomatyzować prawidłowe ułożenie narządów artykulacyjnych nie wystarczy powtarzanie zdań i rymowanek. Należy stwarzać jak najwięcej sytuacji prowokujących spontaniczne budowanie wypowiedzi. Proponowane przeze mnie krótkie opowiadania opatrzone są historyjkami obrazkowymi oraz ćwiczeniami ogólnorozwojowymi, które stanowią przerwę w ćwiczeniach i są nagrodą dla dziecka za trud włożony w opowiedzenie historii i powtórzenie tekstu bajki.
Oprócz utrwalania prawidłowych wzorców artykulacyjnych "Dziecięce opowiastki" sprzyjają rozwijaniu umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, rozwijają słownictwo i wyobraźnię oraz uczą dostrzegać i rozumieć relacje przyczynowo-skutkowe.
(tekst: Marta Kuchnik)
97 88362739530
Format: A4
wydawnictwo: WiR