Specyfikacja techniczna na cysternę naczepę VPS Superlight
wg TPED dyrektywy 2010/351WE oznakowana znakiem „n” dla transportu mieszaniny C, propanu, butanu i mieszanin propan-butanu
Specyfikacja dotyczy naczepy ze zbiornikiem o pojemności ok. 48 000 litrów do transportu i dystrybucji gazów skroplonych Klasa 2 Punkt 2F w/g ADR-2017 i nowej dyrektywy 2010/35/WE (Transportable Pressure Equipment Directive).
Po prawej stronie zbiornika patrząc w kierunku jazdy cysterny naczepy ukryte są w obudowie ze stali nierdzewnej o wysokiej jakości połysku wszystkie armatury.
I. Podstawowe dane techniczne naczepy cysterny:
- długość ok. 11 400 mm
- wysokość ok. 3 600 mm
- szerokość ok. 2 500 mm
- Nacisk na siodło 10 000 kg
- Nacisk na osi 3 x 8 000 kg (24 000 kg) J
- Waga całkowita 34 000 kg 000
- Waga pusta cysterna (bez koła zapasowego) ok. II 800 kg *
- Waga ciągnika przewidywana ok. 6 700 kg
- Waga dopuszczalna pojazdu naczepa-ciągnik 40 000 kg
- Ładowność przy DMC40T ok. 21 500 kg *
* Dane w kg mogą się zmienić z powodu tolerancji producentów blachy i dennic. * Waga podana wyżej nie zawiera systemu do dozowania dodatków.
- Zbiornik
poziomy cylindryczny zbiornik z kopulastymi zakończeniami P25BN J
ochrona przeciwsłoneczna, 2 zawory 2” bezpieczeństwa na zbiorniku na płaszczu w kołnierzach
Pojemność zbiornika: ok. 48.000 1 q La o
Temperatura max/min: -200C/+400C
średnica: 2.420 mm
Długość: Il .250 mm
Test radiologiczny: DN 500 na końcu zbiornika 100%
Ciśnienie testowe: 2,5 MPa I podciśnienie wg. wymagań ADR-2015
Materiał zbiornika: stal o wysokiej jakości wytrzymałościowej
J) F
aloch
rony: aluminiowe 6 szt.
- Medium: propan, butan i mieszanina propan-butan, klasa 2 punt 2f wg ADR-2015, też na mieszaninę C
- Dane techniczne wózka cysterny
konstrukcja spawana ze stali wysokogatunkowej b/
wysokość siodła nie załadowanego ok. 1.150 mm
płyta ślizgowa ze sworzniem królewskim przykręcanym - 2 cale
pasuje do ciągnika siodłowego o rozstawie osi 3.600 mm z długą kabiną kierowcy
wyposażenie ADR klasa 2
bezobsługowe mechaniczne nogi podporowe 2 x 10 ton, typ aluminiowe
błotniki plastikowe w kolorze czarnym chlapaczami za 2. i 3 . osią
- żółte, plastykowe kliny pod kola zamontowane na nogach podporowych - 2 szt.
- tylny, szeroki chlapacz w kolorze czarnym z białym logo VPS - 1 szt.
Osie:
- Trzy osie, nowy typ na 2014 r, SAF Intradisc + Integral CD ET 120 z wentylowanymi hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym, tarcze 430 mm o przedłużonych przebiegach eksploatacyjnych
- Nośność osi: 9 ton każda
- Pierwsza os podnoszona automatycznie V
- Klucz do kół - szt. 1
Koła:
- 6 szt. Kompletne koła z oponą 385/65R22.5” marki Continental z flegami aluminiowymi,
- Bez kosza na kole zapsowe, bez koła zapasowego
- 60 szt. -szare kołpaki na nakrętki kół.
Układ hamulcowy:
- Dwuprzewodowy układ pneumatyczny Wabco z automatycznym zaworem regulacji siły hamowania w zależności od obciążenia
- System hamulcowy EBS, 4S/2M (siłowniki SAF: I oś: 20, Il i III os. 20/24)
- Układ hamulcowy zamontowany na wózku i wychodzący na lewą stronę pojazdu
- Przewody hamulcowe z zamontowanymi na końcach złączkami hamulcowymi z filtrami Złączka żółta z wyjściem kontrolnym.
- Hamulec samoczynny z siłownikiem sprężynowym, działający na dwie osie
- Hamulec umieszczony w gniazdach wypalonych w ramie głównej pojazdu
- Filtry oczyszczające powietrze zamontowane na wejściu do zaworów hamulcowych
- Złącza kontrolne zamontowane przy poduszkach pneumatycznych, siłownikach hamulcowych, zbiornikach powietrza i przy PM elektroniki Wabco
- *tem stabilizacji toru jazdy RSS (Roll Stability Support)
- Przykręcane na opaskach do ramy aluminiowe zbiorniki powietrza - 2szt. V/
- Zabezpieczenie instalacji pneumatycznej owijką w miejscu przylegania do ramy pojazd
I) Licznik kilometrów montowany na osi środkowej z prawej strony wózka- 1 szt.
- Bez zaworu H-S
- Bez przewodów spiralnych, pneumatycznych łączących z ciągnikiem siodłowym u/
Instalacja elektryczna:
a) Lampy tylne zespolone, pięciokomorowe ze światłami wstecznymi i przeciwmgielnymi wmocowane w zderzak tylny
b) Fabrykat Aspock ADR wersja do klasy EXIIFL
c) napięcie robocze 24 V
d) Oświetlenie tablicy rejestracynej,
- Znormalizowane gniazda wtykowe z przodu
- Białe przednie światła postojowe i odblaskowe
- Biało-czerwone światła gabarytowe na gumowym wysięgniku, przymocowane do zderzaka tylnego oraz światła obrysowe wzdłuż naczepy
- Dodatkowe światła umieszczone na dennicy tylnej zbiornika
4.1 Lokalizacja
Wszystkie elementy są umieszczone po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy samochodu. Elementy ugŕyte są w obudowie ze stali nierdzewnej o wysokiej jakości połysku. Skrzynia jest oświetlona, po stronie znajduje się tez reflektor szperacz.
a) Skrzynia umożliwia montaż Modułu dozowania dodatków w przyszłości
b) Rurociąg: stal nierdzewna, zawory kulowe MECAFRANCE nierdzewne
c) Otwory pod przeciągane plomby 8 miejsc na rurociągu
d). Filtr 1190 mikronów zastosowany instalacji załadunku z dostosowaniem do zaplombowania w
4.2 Pompa
Producent Blackmer typ LGL3E o nominale 3" z hydraulicznym sterowaniem o wydajności ok. 280-320 l/min, montowana na zaworze dennym 3’.
Zawór awaryjny kulowy na zaworze z reczka DN80 3".pomiędzy zaworem dennym 3 a pompą Blackmer
4.3 Urządzenie pomiarowe
- MID - System pomiarowy z przepływomierzem masowy rozróżnia automatycznie gęstość gazu, sensor typu F2 , średnica nominalna DN25 PN40 F z komputerem typ 3700, z możliwością dawkowania przez software komputera, z drukarką EPSON, software w języku angielskim, przepływ 280-320 Ilmin, instalacja elektryczna kablem 7-žyłowym.
- Skaner wydruku MM3700 Emerson.
- Treść i forma kwitów nalewu wg standardu ORLEN Paliwa Sp. z o.o.
- Filtr 80 mikronów pomiędzy pompą a licznikiem masowym
- Sensor ciśnienia ROSEMOUNT typ 2088G3S22D2ED zamontowany na rurociągu wg schematu
4.4 Zwijadło z wężem do fazy ciekłej
- Wąż długości 40 m z wewnętrzną średnicą DN 38 wyposażony w pistolet REGO typ 7708L + końcówka A7575L4, gwint F 1 3/4” ACME, złącze obrotowe przed pistoletem
- Zwijadło marki niemieckiej aluminiowe, nie polski typ, pneumatyczne sterownie zwijania, V/ pneumatyczna blokada zwijania.
4.5 Inne elementy
a) 2 zawory denne Ix DN 80 i Ix DN50 sterowane przez jednostkę Niehulser
- zawór załadunkowy z zaworem zwrotnym do napełniania zbiornika DN50 z przyłączem ACME 3 %” (końcówka „B")
- poziomowskaz pływakowy umieszczony na prawym boku zbiornika w KJ
- zawory kulowe producenta Mecafrance,
- zawory hydrostatyczne 1,4"
- 2 manometry
- 2 termometry,
h) zawory 1/4" kontrolnego napełniania dla mieszanki „C', 3 rodzaje temperatury
- 1 sztuka oświetlenie wewnętrzne Ex i zewnętrzne obudowy, 1 sztuka reflektor szperacz V'
- bęben uziemiający zwijany sprężynowo jest wyposażony w miedzianą linkę o długości 25 m o średnicy 2,5 mm i bagnetem,
- transmiter WiFi i/lub kabel z końcówki sumatora przeciągnięty do kabiny
I) sygnał cofania montowany na wózku cysterny
m) 1 sztuka Zderzak na pachołki 50cm
4.6 System
a) Zdalnie bezpieczeństwa sterowany (linka uziemiająca) awaryjny wyłącznik, który zamyka zawory denne i wyłącza pompę i silnik samochodu w sytuacjach niebezpiecznych, odpada bo jest DEAD MAN dodany punkt 11
- 2 przyciski awaryjnego wyłączania po obu stronach zbiornika rozmieszczone diagonalnie
- 3 zawory awaryjne typ „VPSEV500” wg schematu VPS 2-4-1431/a
- Ex Dead Man + system przepełnieniowy montuje HOYER POLSKA
4.7 Urządzenie hydrauliczne i pneumatyczne Urządzenie hydrauliczne:
- Napęd pompy Blackmer przez silnik hydrauliczny OMR80
- Na ciągniku instalacja hydrauliczna z chłodnica oleju. Ciśnienie robocze hydrauliki około 150 220 bar.
- Pompa Blackmer jest sterowana dodatkowo zaworem ręcznym.
- Urządzenie pneumatyczne:
Wszystkie części pneumatyczne w wersji ze stali nierdzewnej, jednostka pneumatyczna do sterowania zaworami dennymi Niehulser.
- Nr 1 zawór denny faza ciekła c • • Nr Nr 2 3 zawór pompa denny Blackmerfaza lotna
- Dodatkowe przyłącze do poboru sprężonego powietrza - 6 bar
- Pneu indykator otwarcia zaworów (2 sztuki, Ixczerwony, Ix zielony)
5. Funkcje instalacji (Schemat instalacji wg rysunku VPS 2-4-1431/â)
- Napełnianie zbiornika za pomocą zewnętrznej pompy fazą lotną lub bez), 3 1/4" ACME (końcówka „B")
- Powrót gazu za pompą bezpośrednio do cysterny
- Dozowanie gazu przez pompę, licznik i wąż, pistolet „A"
- Faza lotna 1 3/4" ACME (końcówka „C")
- Bez możliwości spustu grawitacyjnego /
- Bez możliwośći dozowania dodatków, końców% DN25?zawór
DN25 przed sensorem zrezygnowano.
- Przyłącze na rurociągu przed przepływomierzem zaślepka %" NPT
- Zawór kulowy DN50 pierwszy za zrezygnowano
- Otwory pod przeciągane plomby 8 miejsc na rurociągu
- Próby i certyfikaty
Badanie budowy i próba ciśnieniowa zbiornika według ADR-2017
Próba szczelności zbiornika i armatury według ADR-2015
Certyfikat zatwierdzenia typu cysterny wg ADR-2017
Deklaracja zgodności wg. TPED 2010/35/WE
COC - Certyfikat zgodności wg dyrektywy 2007/46/WE
Test sprawdzający funkcje cysterny z gazem
Legalizacja MID, moduł B+F, deklaracja zgodności MID
- Zezwolenia jednostki transportowej do poruszania się po drogach
Wszystkie dokumenty dotyczące konstrukcji cysterny potwierdzone są przez jednostkę notyfikowaną wg TPED dyrektywy i zezwalają na użytkowanie naczepy cysterny
Rejestracja homologacji cysterny WE rejestrowana w ITS Polska
Naczepa cysterna będzie posiadała własny kod VIN, dowód rejestracyjny, będzie ubezpieczona na 30 dni, i zarejestrowana na tablicach przewoźnych ważnych 10 dni
Badanie budowy i próba ciśnieniowa zbiornika, próba szczelności zbiornika i armatury wg dyr.2010/35/WE
Certyfikaty armatur są załączone do dokumentacji cysterny naczepy
Paszport kompletu cysterny 2 egzemplarze (oryginał, kopia)
8. Kolorystyka
Zbiornik
- malowany na biało RAL 9010, bez logo „NO NAME"
- Elementy zbiornika ocynkowane, nowość 2014 r (4 zdjęcia)
- Zbiornik śrutowany z obydwóch stron, standard VPS Od 2003 r
Wózek:
- Rama wózka na kolor RAL 7031
- Rama przed malowaniem śrutowana
- Wszystkie elementy stalowe wózka jezdnego - śrutowane
- Polerowanie i czyszczenie ramy stalowej pojazdu przed procesem lakierowania
- Gruntowanie ramy lakierem podkładowym
- Matowanie zagruntowanej ramy
- Lakierowanie ramy na suchy grunt w kolorze RAL 7031
- Lakierowanie ramy lakierem bezbarwnym
- Osie z zawieszeniami lakierowane w kolorze ramy
- Piasty osi - nielakierowane
- Zderzak tylny - epoksydowany - nielakierowany
I) Nogi i obręcze kół aluminiowe - nielakierowane
- Błotniki z masy plastycznej - nielakierowane
- Sworzeń królewski — nielakierowany
- Dokumenty i części załączane z cysterną
Paszport cysterny z paszportem zbiornika
Certyfikat zatwierdzenia typu cysterny wg ADR2017
Certyfikat zatwierdzenia typu układu pomiarowego wg MID, moduł B
Deklaracja zgodności legalizacji wg dyr. MID od Urzędu metrologii CMI, moduł F, honorowany w Polsce
e) 3 sztuki Naklejki bezpieczeństwa według wymagań ADR kl.2
- Tablice ADR typ UN 23/1965 2 szt.
- 2 sztuki prawa/lewa strona zbiornika ramka na wymienne logo klienta
- Tabliczka znamionowa cysterny według wymagań ADR-2013 ze stali nierdzewnej
- Opis zaworów kulowych numerami na tabliczkach ze stali nierdzewnej
- Schemat instalacji naklejony w obudowie w języku polskim
- Instrukcja obsługi i utrzymania naklejona w obudowie w języku polskim
I) Naklejki ostrzegawcze w języku polskim
- Gwarancje
Cały pojazd -2 lata
Zbiornik, części stalowe - 3 lata c c) Powłoka lakiernicza - 1 rok
- Armatura - I rok
11. System „Dead man” z funkcją zabezpieczającą przed przepełnieniem zbiornika LPG produnkt firmy SECU-TECH, montuje HOYER POLSKA
- system nadzoru nad tankowaniem klasy "dead man" z możliwością zmiany czasu reakcji
- możliwość sterowania z pilota obrotami silnika ciągnika siodłowego - opcjonalne
- możliwość sterowania z pilota pracą zwijadła węża do tankowania - opcjonalne
- możliwość zdalnego włączenia/wyłączenia silnika ciągnika siodłowego - wymagane
- system wyposażony w dwa piloty w Ex - wymagane
- możliwość jednoczesnego użycia dwóch pilotów - "dead man" oraz jednoczesna współpraca z zabezpieczeniem przed przepełnieniem znajdującym się na zbiornikach - wymagane
- zasilanie pilota z wysokowydajnych baterii akumulatorowych wielokrotnego ładowania
- bateria akumulatorowa Ex
- baza systemu zamontowana w kabinie ciągnika powinna rozpoznawać brak pilota w kabinie o sygnalizować jeżeli cysterna oddala się od niego (zapobieganie zgubieniu pilota)
- baza sytemu powinna mieć możliwość awaryjnego wyłączenie procesu tankowania
- informacja o statusie procesu tankowania I statusie pracy pilota przekazywana przy pomocy sygnałów optycznych i dźwiękowych
12. część DODATKOWA SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ
Zabezpieczenie skrzyni technologicznej
siatką stalową w sposób uniemożliwiający dostęp do rurociągu oraz elementów armatury, które nie wymagają konieczności obsługi poza autoryzowanym serwisem:
- sterowane zawory kulowe na rurociągu, wyposażone w czujniki położenia
- automatyczne zamknięcie zaworów sterowanych po zatrzymaniu pompy
- manometry wyprowadzone do frontu skrzyni technologicznej
- miejsca montażu osłony z siatki stalowej przystosowane do plombowania
- proponowana siatka cięto-ciągniona umożliwiająca wzrokową kontrolę stanu zabudowanej armatury, oraz umożliwiająca swobodną wentylację zabudowanej części skrzyni technologicznej.
13. Autoryzacje, certyfikaty VPS a.s
Certyfikaty jakościowe, naprawcze i z przeprowadzanych prób w krajach Czechy (TUV ), Słowacja (VUZ), Polska (UDT, TDT), Niemcy (TUV), Rumunia (ISCIR), Ukraina (Prombezpeka) wliczając w to zatwierdzenia typów.
Certyfikat jakości CSN EN ISO 9001 :2010
14. Serwis dla klienta
- Usługa gwarancyjna i pogwarancyjna przez 4 polskie firmy, www.vpsr.cz
- Okresowe testy po okresie 3 i 6 lat użytkowania według standardów ADR
Podana kwota sprzedaży - netto (możliwość przejęcia cesji leasingu)
Naczepa w bardzo dobrym stanie, przebieg: 62.000 km
Zapraszam na oględziny pod adresem:
Bąkowo 40a
86-160 Warlubie
tel. 604788983