Cyberpunk 2077
PLATFORMA: PLAYSTATION 4
STAN: NOWA
JĘZYK W GRZE: PEŁNA POLSKA, ANGIELSKA
OKŁADKA I INSTRUKCJE: ANGIELSKA lub INNA EUROPEJSKA
Zawartość opakowania:
- Płyty z grą
- Dwustronna okładka
- Kompendium wiedzy z informacjami na temat świata gry
- Pocztówki z Night City
- Mapę Night City
- Naklejki
Kompendium wiedzy jest w języku angielskim.
Cyfrowe dodatki:
- Ścieżka dźwiękowa
- Mini artbook przedstawiający wybrane grafiki z gry
- Cyfrowy Komiks „Cyberpunk 2077: Twój Głos"
- Podręcznik Cyberpunk 2020
- Tapety na komputery i urządzenia mobilne
Akcja Cyberpunka 2077 toczy się w roku 2077. Nie jest to jednak wizja przyszłości oparta na współczesnych wyobrażeniach, lecz dystopijny retrofuturyzm rodem z lat 90. XX wieku. Podczas gdy zdewastowanym światem rządzą brutalne megakorporacje, ulice są królestwem rozmaitych gangów i tytułowych cyberpunków – niezależnych buntowników, żyjących poza systemem. Ponadto dzięki postępowi technologicznemu ludzie powszechnie modyfikują swoje ciała wszczepami, wszechstronnie zwiększając swoje możliwości psychofizyczne. Gra zabiera nas do Night City, fikcyjnej amerykańskiej metropolii położonej na północy kalifornijskiego wybrzeża, która może się „pochwalić” najwyższym wskaźnikiem przestępczości w całych Stanach Zjednoczonych. Choć bogaci obywatele zamieszkujący centrum tego wielokulturowego tygla cieszą się życiem w luksusie, stanowią oni jedynie ułamek społeczeństwa; reszta jest skazana na nędzę lub paranie się nielegalnymi zajęciami.
W trakcie zabawy wcielamy się w V, czyli początkującego najemnika (lub najemniczkę) budującego swoją pozycję w surowej rzeczywistości. Pewnego razu, wypełniając jedno ze zleceń, bohater(ka) wchodzi w posiadanie czipu skrywającego sekret nieśmiertelności, który jest obiektem pożądania najpotężniejszych sił cyberpunkowego świata. Przed rozpoczęciem zabawy w Cyberpunku 2077 tworzymy swojego awatara, określając płeć, dostosowując wygląd (co ciekawe, można swobodnie łączyć ze sobą żeńskie i męskie cechy), a także wybierając jedną z trzech ścieżek życiorysu. Ta ostatnia jest o tyle ważna, że rzutuje np. na kwestie dostępne do wyboru podczas dialogów. Dodatkowo na tym etapie ustalamy początkowy poziom podstawowych pięciu atrybutów postaci: budowy ciała, refleksu, zdolności technicznych, inteligencji i opanowania (są to parametry zaczerpnięte z „papierowego” Cyberpunka).
W trakcie rozgrywki akcję obserwujemy oczami bohatera (z perspektywy pierwszej osoby – FPP). Tytuł oddaje do naszej dyspozycji rozległy otwarty świat, po którym poruszamy się tak na piechotę, jak i za kierownicą samochodu czy motocykla (w trakcie sterowania pojazdem możemy przełączyć się na kamerę TPP). Na Night City składa się sześć dzielnic: City Center (gdzie mieszczą się siedziby megakorporacji), Westbrook (zamieszkiwana przez bogaczy), Pacifica (opanowana przez gangi), Heywood (goszcząca Latynosów), Watson (gdzie swój nowy dom znaleźli imigranci) oraz Santo Domingo (zaopatrujące metropolię w energię). Oprócz eksploracji nadrzędnym elementem rozgrywki jest wykonywanie zadań zlecanych przez postacie neutralne. Wiele misji ma nieliniową strukturę, a to, w jaki sposób je realizujemy, zależy od naszych indywidualnych preferencji. Możemy wdawać się w otwarte konflikty z napotkanymi przeciwnikami (przy czym walka przypomina rasowe FPS-y), eliminować ich z zaskoczenia, szukając cichych dróg prowadzących do celu, czy choćby negocjować z NPC, by nie sięgać po rozwiązania siłowe. Ważną rolę odgrywa przy tym wszystkim hakowanie, które stosuje się nie tylko do różnych elementów otoczenia (np. systemów bezpieczeństwa), ale również do czipów w ciałach postaci niezależnych.
W zamian za podejmowane aktywności zdobywamy dwa rodzaje punktów – obok standardowego doświadczenia, które przekłada się przede wszystkim na rozwój umiejętności postaci wraz z awansami na kolejne poziomy, występuje tu wskaźnik reputacji (ang. street cred), również mierzonej poziomami. Warunkuje ona m.in. dostęp do coraz lepszych sprzedawców i zleceniodawców. Ponadto możliwości bohatera zwiększamy poprzez instalowanie różnorodnych wszczepów. Wyróżnia się wśród nich cyberoko, które pozwala skanować otoczenie, by odkrywać słabości wrogów czy identyfikować obiekty podatne na hakowanie. Choć w grze znalazł się bezklasowy system rozwoju protagonisty, dostępne zdolności – które można swobodnie mieszać – nawiązują do trzech ról (klas) zaczerpniętych z papierowego oryginału: solo (odpowiednik żołnierza), netrunnera (haker) oraz technika. Możliwości V rosną również za sprawą pozyskiwanego wyposażenia. Autorzy oddają do naszej dyspozycji rozbudowany arsenał obejmujący broń zarówno palną, jak i białą.