Rower zbudowany na lekkiej, karbonowej ramie o cechach współczesnych graveli (hamulce tarczowe, ponad 50mm miejsca na 2" opony, obniżony support w stosunku do osi kół, czy możliwość zamontowania błotników do jazdy w gorszych warunkach), nowym, karbonowym widelcu ze sztywną osią (Cube CSL Race, z modeli Cross i Nuroad) oraz napędzie Shimano GRX i hydraulicznych hamulcach Shimano Ultegra.
Rama, sztyca, suport i manetki mają przejeżdżone jeden sezon, reszta to całkiem nowe części lub części z demontażu z w miarę nowych rowerów (koła od Cannondale, siodełko ze Scotta Addict).
Całość bez pedałów waży jakieś 8,5kg, z czego opony z dętkami około 600g (x2), a dosyć masywne koła ok. 1900g, więc jak ktoś się lubi bawić w odchudzanie sprzętu to może od tego zacząć.
Specyfikacja części jest dosyć otwarta, bo mam do niego kilka mostków większej długości i kącie, kasety 42 i 46T, przednią przerzutkę z manetką oraz bezdętkowe opony Maxxis Rambler 40mm, więc na miejscu można trochę to dopasować pod większy wzrost (teraz jest w okolicach 180cm).
Zamiast tradycyjnego "baranka" jest komfortowa, płaska kierownica (700mm) z klamkami hamulców Shimano Deore XT i manetką RS700 z opcjonalnym daszkiem od XT kompatybilnym z I-Spec II, więc na jednej obejmie jest hamulec i manetka przerzutki. W komplecie jest też dużo sztywniejsza kierownica 600mm jak ktoś nie jest przyzwyczajony do standardów rodem z mtb.
Ponieważ cały napęd jest "szosowy" można manetki i klamki łatwo wymienić na standardowe gravelowo-szosowe klamkomanetki GRX / Ultegra / 105... ale od kilku miesięcy jest lipa z dostępnością, więc to raczej temat na przyszły sezon.
Specyfikacja:
- rama: Flyxii FR603, rozmiar 55cm
- widelec: Cube CSL Race ze sztywną osią 12x100mm + pod hamulce w standardzie flatmount
- korba: Shimano GRX FC-RX600 40T 172,5mm
- przerzutka: Shimano GRX RD-RX812
- manetki: Shimano RS700 + daszki od XT pod I-Spec II (w komplecie obie manetki i oryginalne daszki z obejmą)
- klamki hamulców: Shimano BL M8000 I-Spec II
- hamulce: Shimano Ultegra BR-R8070 (flatmount, przód), BR-R785 (tył)
- koła: Canondale Maddux Disc, 12x100 przód na piaście GRX RS470 CL, 135 QR tył + piasta QR przód
- opony: Schwalbe Rapid Rob + dętki / opcjonalnie bezdętkowe Maxxis Rambler 40
- stery: FSA ORBIT C-33 15mm 1 1/8" - 1 1/4"
- suport: SM-BBR60
- łańcuch: KMC X11 93
- kaseta: Shimano 32T 11rz / opcjonalnie 42t lub 46T
- mostek: Accent Level 80mm 7st
- siodełko: Syncross Toffino ze zintegrowanym systemem montażu i małą podsiodłówką (wchodzi dętka, łyżki i multitool albo nabój co2)
- sztyca: Carbon 20 st. Offsetu z adapterem (ta na zdjęciach) + tradycyjna 31.6
- tarcze hamulcowe: Shimano 160mm (SM-RT66 IS tył, SM-RT54 CL przód)
- przewody hamulcowe: Shimano BH90
- pancerze: Jagwire
W zestawie:
- rower w powyższej specyfikacji
- przednia przerzutka (Shimano 105) i lewa manetka dla niej (RS700)
- węższa i sztywniejsza karbonowa kierownica (600mm)
- koszyk na bidon
- zapasowe przelotki do kabli
- oryginalna przednia piasta Formula pod QR.
Opcjonalnie:
- Bezdętkowe opony Maxxis Rambler 40mm
- Kaseta Sunrace 42T Silver lub Shimano CS-M7000 46T
- Tylna przerzutka Shimano 105 5800 11rz
Uwagi:
- rama, sztyca i manetki używane rekreacyjnie przez jeden sezon (poniżej 2000km), więc widać trochę obić, rysek i przetarć, koła z oponami i siodełko z rowerów z niewielkim przebiegiem (na kołach ślady od przechowywania), reszta części kupiona nowa. Całość ma jakiś pomijalny przebieg potrzebny do sprawdzenia i regulacji (poniżej 50km)
- rama jeszcze przed pierwszym sezonem miała naprawiany insert do koszyka do bidonu i przy okazji została pomalowana, jedno i drugie robił CarbonTech.
- widelec ma nałożoną łatwą do usunięcia gumową powłokę (Plastidip) na zielonych akcentach z tyłu
- sztyca widoczna na zdjęciach (z dwoma płatami) minimalnie nie trzyma średnicy, stąd adapter. W "gratisie" dorzucam normalną pod 31,6mm.
Masz pytania lub chcesz obejrzeć rower? Mejl w zakładce z kontaktem na dole.