Zofia Handzel
LOTERYJKI OBRAZKOWO-SYLABOWE – Pomoc do ćwiczeń w nauce czytania i pisania
Publikacja zawiera dwie serie loteryjek obrazkowo-sylabowych. W pierwszej znajdują się 72 loteryjki jednoobrazkowe dwusylabowe o sylabach dwuliterowych otwartych. W drugiej – 11 loteryjek dziewięcioobrazkowych o dwóch różnych sylabach. Każda loteryjka składa się z obrazka i pustych okienek, które są uzupełniane przez dziecko wyciętymi kartonikami.
Loteryjki mogą służyć uczniom klas początkowych szkoły podstawowej i specjalnej jako pomoc w nauce czytania i pisania, a także terapeutom jako pomoc w pracy z dziećmi z dysleksją, które mają trudności z analizą i syntezą wyrazów. Można je także wykorzystać w ćwiczeniach logopedycznych, szczególnie w terapii osób z afazją, alalią i dyslalią.
Dane techniczne
- format: A4
- oprawa: teczka
- zeszyt: A4, 8 stron
- plansze: 29 kolorowych kart
- ISBN: 978-83-7134-581-4
Elżbieta Suwalska
ĆWICZENIA W TERAPII DYSLEKSJI I DYSORTOGRAFII DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI. RZ - Ż
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń dowykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV–VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter rzi ż, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Dane techniczne
- format: A4
- objętość: 100 stron
- oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7134-775-7