Wyjątkowa aukcja, bo wyjątkowy cel!
Pod młotek idzie customowy projekt skutera Wiatka WP 150 z 1960 roku.
Skuter brał udział w jednym z największych charytatywnych rajdów na świecie Złombol 2023. Jest to rajd organizowany już od 17 lat gdzie uczestnicy rajdu zbierają fundusze na cele charytatywne. Wiatka bez problemu pokonała trasę z Rzeszowa do miasta Nazare w Portugalii.
Kilkanaście godzin jazdy dziennie z prędkością średnio 50 km/h przez 6 dni spowodowało, ze udało się osiągnąć cel i pokonać dystans 3.500 km.
Wiatka zwiedziła ze mną wiele przepięknych miejsc oraz dała się poznać jako niezawodny kompan w tak długiej i wymagającej trasie. Trasa prowadziła przez Polskę, Czechy, Niemcy, Francję, Hiszpanię, aż na wybrzeże Portugalii.
Nie było lekko, ale satysfakcja z dotarcia na metę odrestaurowaną Wiatką była ogromna. Jeszcze więcej radości dała zebrana dla dzieciaków kwota (około 9 5 0 0 Z L)! Jest to skuter z wyjątkową duszą i wspomnieniami, które ciężko opisać w tych kilku zdaniach. Całą relację z wyprawy dokumentowałem i można obejrzeć ją na moim koncie I N S T A G R A M: @ m i l o s z . p o c z a t e k :)
Dlaczego?
Początkiem sierpnia mój Przyjaciel Piotrek Małacha – dowiedział się o bardzo ciężkiej chorobie swojej 5-letniej córeczki Zuzi. Piotr za każdym razem wspierał mnie w zbiórkach wpłatami, startował ze mną w rajdach charytatywnych, pomagał w hospicjum, przewoził autokarem i organizował pomoc dla matek z dziećmi, gdy wybuchła wojna na Ukrainie. Teraz sam potrzebuje pomocy, a ja zrobię wiele, by ta karma do niego wróciła.
Niestety miażdżąca diagnoza sprawiła, że Zuzia musi stanąć do walki o życie z glejakiem pnia mózgu.
Na pomoc w leczeniu Zuzi zbierane są fundusze, które niestety mogą być niewyobrażalnie kosztowne – bez szans na „refundacje” za granicami naszego kraju. Dlatego też cała kwota z wylicytowanej Wiatki zostanie przekazana na pomoc w jej leczeniu.
Jest to wyjątkowa aukcja, gdyż kupujesz unikalny customowy skuter z piękną historią, a dodatkowo wspierasz cudowną 5-letnią Zuzię przyczyniając się do ratowania jej życia.
Historia budowy:
Projekt Wiatka 150 - Portugal Edition. Skuter zakupiony na portalu Facebook w grudniu 2022. Ze względu na odległość postanowiłem, że sprowadzę go na miejsce przesyłką paletową. Początkowo plan zakładał renowacje w oryginalnym stanie, lecz po ogłoszeniu mety wydarzenia @zlombol_official oraz wnikliwym sprawdzeniu jego kondycji zmieniłem koncepcję. Jak się okazało obrany cel rajdu charytatywnego Złombol 2023 to miejscowość Nazare w Portugalii, która od mojego miejsca zamieszkania oddalona jest o 3500 km. Długo się nie zastanawiając postanowiłem zmienić silnik na szybszy, oraz mniej awaryjny. Decyzja padła na jednostkę napędową chłodzoną powietrzem ze współczesnego skutera marki #piaggio o pojemności 125 cm3. Prócz silnika zaimplementowana została również instalacja elektryczna.
Pozostałe elementy konstrukcyjne przeszły proces renowacji lakierniczej. Począwszy od piaskowania, następnie wielokrotnego niwelowania ubytków, oraz lakierownia doprowadziliśmy elementy blacharskie do ładu. Obudowy pokryte białą bazą ustanowiły doskonałe „płótno” dla rzeszowskiego artysty @rozek_one , który naniósł motyw ręcznie malowanej mozaiki portugalskiej. Ważnym elementem, do którego miałem obawy to siedzisko. Jako, że dzienny dystans do pokonania to około 600-800 km, z tyłu głowy miałem świadomość, że może ono stanowić największy dyskomfort. Okazało się jednak, że mój lokalny, zaprzyjaźniony tapicer spisał się na medal. Po 6 dniach kilkunastogodzinnych dystansów w podróży, mój tyłek był nadal na swoim miejscu. Całość projektu dopełniła skórzana torba, którą zastosowałem jako alternatywę dla ogólnodostępnych na rynku kufrów.
Skuter jest obecnie w pełni sprawny i jeżdżący. Wymaga przeglądu po pokonanej trasie, który jest zawarty w cenie. Jest to wersja customowa. Oznacza to, że nie jest on w oryginalnym stanie, lecz restauracja została wykonana w taki sposób, by poruszanie w codziennym użytkowaniu nie przystwarzało problemów.
Jako, że konstrukcje została połączona z dwóch skuterów (Wiatka oraz Piaggio Liberty) - można wybrać pomiędzy dwoma rodzajami rejestracji pojazdu: kategoria B na 125 cm (obecna) lub kategoria A na 150 cm (oryginalna).
Liczę, że docenicie mój wkład pracy włożony w odrestaurowanie skutera, oraz jego duszę. Jest to jedyny egzemplarz na świecie o tak unikalnym wyglądzie.
Orientacyjny koszt jaki poniosłem do jego budowy, nie licząc mojej pracy to 10 000 Z L.
Zawsze dajecie radę, więc liczę, że to będzie zupełny odpał. ;)