CTK TEMPO FIX F8 - PIANKA KLASY PROFI WYCISZAJĄCA HAŁAS I IZOLATOR AKUSTYCZNO-TERMICZNY Z ALUMINIOWĄ FOLIĄ ODBIJAJĄCĄ CIEPŁO DO WYTŁUMIANIA MASKI SAMOCHODU I KOMORY SILNIKA, SPRZEDAWANA NA SZTUKI W ROZMIARZE 50cm x 40cm = 0,2m² I GRUBOŚCI 8 mm
Samoprzylepna, bardzo lekka piankowa mata termo-akustyczna wzmocniona metalową folią, której zadaniem jest odbijanie promieniowania cieplnego oraz dodatkowa poprawa właściwości akustycznych. Jest to jeden z najbardziej wydajnych materiałów do termicznej i akustycznej izolacji kabiny samochodu, charakteryzujący się niską przepuszczalnością dźwięku (hałasu) oraz dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, również w wyższych temperaturach. Ze względu na ograniczoną elastyczność, maty piankowe CTK TempoFix F8 są łatwe w montażu na płaskich i mało skomplikowanych powierzchniach. Produkt nie emituje żadnych toksyn po podgrzaniu nawet do temperatury +150ºC. Dzięki temu, oraz właściwościom olejo i wodoodpornym, maty CTK TempoFix F8 mogą być stosowane praktycznie na wszystkich płaskich elementach nadwozia samochodu, włącznie z klapą komory silnika. W celu uzyskania najlepszego efektu, tam gdzie jest to możliwe, zaleca się stosowanie razem z samoprzylepnymi matami alu-butylowymi, służącymi do wytłumiania drgań i rezonansów podłoża (matę Tempofix F najlepiej jest aplikować jako drugą warstwę, na podłoże, które wcześniej zostało wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną).
Mata posiada bardzo mocny klej, ale ze względu na delikatne zmiany klimatyczne (upalne, mocno nasłonecznione dni) i konstrukcje silników (upchane ciasno pod samą maską) zalecamy zastosowanie dodatkowego kleju. Bardzo rzadkei i sporadyczne przypadki, ale zdarzyło się 3 naszym klientom (na kilkuset) że w gigantycznych upałach klej nie wytrzymał nagrzania do ponad 100 stopni.
Należycie doklejona pozostaje na długie lata i po dokładnym montażu odklejenie jej jest praktycznie niemożliwe, w dodatku zabezpiecza przed korozją wytłumiony element, gdyż izoluje przed czynnikami zewnętrznymi. Oczywiście kluczowy warunek to perfekcyjne wyczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni przed klejeniem maty,.
PARAMETRY I WYKONANIE MATY:
- samoprzylepna, lekka, metalizowana mata piankowa do termicznej i akustycznej izolacji nadwozia pojazdu (bariera termo-akustyczna)
- grubość: 8,0 mm
- materiał bazowy: spieniony polietylen, metalowa folia, komórki zamknięte o zróżnicowanej wielkości
- przewodność cieplna: 0,037 W/m2
- wymiary arkusza: 500x400 mm
- powierzchnia arkusza: 0,20 m2
- waga arkusza: 0,06 kg (0,30 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -40ºC do +100ºC
- produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez wiele lat
- mata może być stosowana w pomieszczeniach zamkniętych i w motoryzacji, również w miejscach o podwyższonej temperaturze (np. klapa komory silnika)
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: płaskie powierzchnie maski komory silnika, ściany grodziowej komory silnika, drzwi, bagażnika dachu, podłogi, błotników i klapy bagażnika - najlepiej jako druga warstwa na wcześniej zamontowaną alu-butylową matę tłumiącą
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40cm (0,20 m2)
PRZY ZAKUPIE 10 SZTUK MATY DOSTAJESZ 1 SZTUKĘ GRATIS !
CTK Ltd - producent wysokiej jakości materiałów wibroakustycznych, tłumiących, wyciszających i wygłuszających stosowanych w branży motoryzacyjnej i car audio. Firma CTK nieustannie pracuje nad ulepszaniem istniejących produktów oraz tworzeniem nowych i coraz bardziej skutecznych rozwiązań z dziedziny wibroakustyki. Posiada własne laboratorium badawczo-rozwojowe oraz linie produkcyjne oparte o własne innowacyjne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem wysokiej jakości jest przyznanie firmie międzynarodowego certyfikatu ISO 9001:2008. Produkty CTK są oferowane w większości krajów Unii Europejskiej w trzech seriach (Practic, Standard i Premium), jako znakomita alternatywa dla podobnych i często dużo droższych produktów najbardziej znanych światowych marek. Samochodowe materiały tłumiące i wyciszające CTK są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne i niepalne (samogasnące). W każdej oferowanej grubości, maty CTK z serii Premium posiadają jedną z najwyższych na rynku wartość współczynnika stratności mechanicznej (MLF), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań. Maty z serii Premium, to zarazem jeden z najlżejszych tego rodzaju materiałów w całości produkowany w Europie. Produkty CTK Premium są dedykowane najbardziej wymajającym klientom oraz firmom oferującym profesjonalne usługi kompleksowego i najbardziej skutecznego wyciszania pojazdów.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące Vibrofiltr PRO 2.0, 3.0 i 4.0),
- piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat).
Materiały tłumiące CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.