CTK FoilFix 200 - folia aluminiowa do otworów technologicznych
samoklejąca folia aluminiowa do zamykania otworów technologicznych podczas wygłuszania komór drzwi samochodowych - grubość 200µm, 1 arkusz 50x70cm, 0.35m2
CTK FoilFix 200, to aluminiowa o grubości 200µm (0,2mm) z mocnym akrylowym klejem Henkel. Materiał ten, ma główne zastosowanie jako pierwsza, konstrukcyjna warstwa podczas zamykania (uszczelniania) otworów technologicznych w komorach drzwi samochodu, na którą następnie aplikuje się drugą warstwę w postaci alu-butylowej maty wygłuszającej. Dzięki temu, osiąga się wysoką sztywność całej powierzchni wytłumianej komory drzwiowej bez konieczności montażu dodatkowych elementów (np. metalowych płaskowników) wzmacniających matę wygłuszającą naklejoną nad dużymi otworami technologicznymi. Wyższa sztywność materiału uszczelniającego powierzchnię nad otworami technologicznymi, to przede wszystkim wyższa stabilność mechaniczna ścianek całej komory drzwiowej, która pełni również rolę obudowy dla głośników średnio-niskotonowych zamontowanych w drzwiach samochodu. Korzystnie wpływa to na poprawę jakości i szybkości brzmienia basu reprodukowanego przez woofery drzwiowe. Folia CTK FoilFix 200 może być dowolnie stosowana również na innych elementach nadwozia, np. jako druga, lekka warstwa naklejana na alu-butylową matę tłumiącą, w celu dodatkowego usztywnienia dużych powierzchni nadwozia (np. dach).
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- samoklejąca folia aluminiowa do zamykania otworów technologicznych elementów nadwozia samochodu (np. komory drzwiowe, klapa bagażnika, itp.)
- grubość: 0,2 mm (200 µm)
- materiał: blacha aluminiowa z mocnym akrylowym klejem Henkel
- wymiary arkusza: 500x700 mm
- powierzchnia arkusza: 0,35 m2
- waga arkusza: 0,24 kg (0,69 kg/m2)
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 10 szt. / 3,50 m2
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- cechy wizualne: aluminiowa folia w kolorze srebrnym z nadrukowaną czarną grafiką
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, klapa bagażnika i inne elementy nadwozia - jako baza konstrukcyjna, na której są naklejane maty wygłuszające lub jako druga, lekka warstwa dodatkowo usztywniająca duże powierzchnie nadwozia (np. dach)
MONTAŻ
Aby wydajnie wykorzystać materiał CTK FoilFix 200, przed naklejeniem, zaleca się jego docięcie do docelowego kształtu z kilku centymetrowym naddatkiem umożliwiającym solidne przyklejenie folii do podłoża wokół krawędzi zaklejanego otworu technologicznego. Pomocne w tym może być przyłożenie do otworu arkusza folii wraz z papierem zabezpieczającym klej i wstępne odciśnięcie na folii krawędzi otworu (np. poprzez przewałkowanie arkusza po krawędziach otworu wałkiem do montażu mat alu-butylowych). Umożliwi to odwzorowanie kształtu do wycięcia bez strat materiału na odpadki (pamiętać o naddatku). Następnie, należy zakleić otwór technologiczny folią o wcześniej wyciętym kształcie i mocno go docisnąć do podłoża wokół krawędzi otworu. W obszarze samego otworu, folię CTK FoilFix 200 można wałkować z umiarkowaną siłą nacisku, np. w celu lekkiego wyprofilowania zagłębienia, gdyby z jakiegoś powodu było to niezbędne. Kolejnym etapem jest standardowe naklejenie alu-butylowych mat tłumiących na całą w ten sposób przygotowaną powierzchnię, włącznie z otworami technologicznymi zaklejonymi folią aluminiową CTK FoilFix 200.
UWAGA! - produkt przeznaczony do jednorazowego użytku. W przypadku próby oderwania od podłoża już naklejonej folii CKT FoilFix 200 (np. w celu korekty miejsca montażu), może dojść do trwałego uszkodzenia (rozwarstwienia) warstwy kleju, w związku z czym, ponowne wykorzystanie tego samego elementu może nie być już w pełni skuteczne lub możliwe.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Premium, CTK Standard),
- piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, CTK LineFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat).