Moduł Comarch ERP Optima Księga Handlowa Plus BR
Moduł Comarch ERP Optima Księga Handlowa Plus dla Biur Rachunkowych umożliwia firmie prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.
Comarch ERP Optima Księga Handlowa Plus to moduł, który nie może występować z modułami w wersji standardowej w ramach jednej instalacji oraz do działania wymaga posiadania następujących składników:
- moduł Kasa/Bank Plus (jedna sztuka do uruchomienia jednej licencji Księgi Handlowej Plus)
- menedżer licencji (możliwe jest zabezpieczenie alternatywne w postaci fizycznego Klucza Zabezpieczającego MemoHASP USB w cenie 169,00 zł/szt netto).
Wymagane składniki znajdziesz na naszych pozostałych aukcjach.
Skontaktuj się z nami, a zrobimy to szybko za Ciebie.
Stała, 12-miesięczna opieka gwarancyjna producenta oprogramowania w postaci usługi Comarch Asysta to dodatkowa korzyść, dzięki której możesz liczyć na błyskawiczną i rzeczową pomoc producenta oraz masz prawo do użytkowania najnowszych wersji programów zaraz po udostępnieniu. Uzyskasz też dostęp do forum dyskusyjnego oraz internetowego Centrum Wiedzy Comarch.
Zakup lub rezygnacja z licencji w obrębie instalacji nie zmienia okresu ważności Comarch Asysty.
Możliwości modułu
Moduł Księga Handlowa Plus pozwala biuru rachunkowemu na:
- stworzenie wielopoziomowego planu kont,
- wykorzystanie funkcji grup kont,
- księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
- generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
- wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,
- predekretację dokumentów,
- prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE i wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracji,
- obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
- inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
- oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
- księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
- parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
- tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.
- pozwala na bieżącą analizę planu przychodów i wydatków tj. pozwala porównywać plan przychodów i wydatków z faktycznie uzyskanymi przychodami i poniesionymi wydatkami, które zostały zaksięgowane na kontach przy wykorzystaniu funkcji kontroli budżetu.
- Funkcja ta może być wykorzystywana przez jednostki budżetowe jak również inne podmioty gospodarcze, które chcą kontrolować swoje wydatki czy przychody z założonym planem.
oraz dodatkowo umożliwia:
- zakładanie kont walutowych,
- opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe,
- przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
- generowanie przeszacowania walut.
Księga Handlowa Plus pozwala na automatyczną generację i przesyłanie Deklaracji VAT do odpowiedniego urzędu drogą elektroniczną. Wszystkie dane potrzebne do jej wypełnienia pobierane są z bazy danych programu, dzięki czemu użytkownik unika pomyłek. Co więcej Comarch ERP Optima daje możliwość odebrania Urzędowego poświadczenia Odbioru, gwarancji dotarcia e-deklaracji do urzędu.
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Księga Handlowa Plus biuro rachunkowe zyskuje:
- bezpieczeństwo w przypadku zmieniających się przepisów,
- oszczędność czasu, dzięki zastosowaniu schematów księgowych i księgowań okresowych,
- możliwość sporządzania wymaganych deklaracji podatkowych,
- możliwość wysyłania e-deklaracji,
- możliwość sprawdzenia przyszłego księgowania dokumentu przed jego zaksięgowaniem dzięki predekretacji dokumentów.
- możliwość planowania księgowanych kwot na poszczególnych kontach (budżetowanie).
Licencje BR są dostępne wyłącznie dla biur rachunkowych (wymagany wpis do rejestru biur rachunkowych).
Licencjonowanie oprogramowania Comarch ERP Optima polega na pobieraniu przez uruchamiany przez użytkownika moduł jednej licencji z puli wszystkich dostępnych licencji zakupionych dla danej instalacji. Niektóre moduły wymagają do uruchomienia dostępności licencji na inne moduły oraz obecności Menedżera licencji. W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami telefonicznie.