Witam
Na sprzedaż trafia zadbana Honda Civic VI gen Aerodeck VTI. Moje oczko w głowie. W moim posiadaniu od dwóch lat. Ostatni rok jeździła dość rzadko, ponieważ było używane jako trzecie auto. Sprzedaję, ponieważ zbliża się moje wesele i gotówka z Hondy będzie na nie przeznaczona. Dlatego nie interesuje mnie zamiana, oraz jazdy testowe dla zabawy.
Rocznik listopad 98
Pojemność 1797 cm3
Moc 169 KM
Paliwo PB + LPG
Przebieg 282 586 km
Wyposażenie: pełna elektryka (szyby x4, szyberdach, lusterka), podgrzewana tylna szyba + lusterka, alarm i centralny zamek z pilota, 2 x poduszka powietrzna, klimatyzacja, ABS, wspomaganie kierownicy, reflektory bixenonowe, lampy przeciwmgielne, pół skórzana tapicerka, przyciemniane szyby, alufelgi, 2 układy diagnostyki (info poniżej), bezwypadkowe.
Auto w bardzo dobrym stanie technicznym. Wszystkie wymiany rutynowe wykonywane na czas. Olej i filtry zmieniane co max 10 tyś km. Poza tym w auto zostało zainwestowane bardzo dużo pieniędzy i czasu. I tak, przez dwa lata mojego użytkowania, zmodyfikowałem/wymieniłem/naprawiłem:
- Montaż zacisków dwutłoczkowych z Hondy Legend V6 oraz tarcze 302mm na przodzie (nowe tarcze i klocki) - sprawne w 100%
- Kompletna regeneracja zacisków tył (ręczny działa bdb) (nowe tarcze i klocki) sprawne w 100%
- Nowe końcowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie + malowanie zacisków P+T - sprawne w 100%
- Wymiana felg oraz ich regeneracja lakiernicza, na takie których parametry są zgodne z oryginałem (identyczne jak w Accord 6gen)
- Przygotowanie instalacji LPG na 250 KM (wymiana wtrysków, reduktora, przewodów) na nowych i markowych częściach, strojenie instalacji – sprawna w 100%
- Wymiana uszczelek w komorze silnika – kolektora dolotowego, przepustnicy, pokrywy zaworów, zaworu VTEC, miski olejowej, wałka rozrządu (wszystkie nowe oryginalne) – sprawne w 100%
- Wymiana łap silnika i skrzyni biegów oraz zalanie ich klejem do szyb (zabieg ma na celu wydłużenie ich żywotności, w przypadku kiedy mamy ciężką nogę J ) – sprawne w 100%
- Wymiana zaworu VTEC – sprawny w 100%
- Wymiana kopułki, palca i przerywacza – sprawne w 100%
- Wymiana świec NGK Iridium oraz kabli wysokiego napięcia NGK niebieskie – sprawne w 100%
- Wymiana chłodnicy na tzw gruby chińczyk od Jarusnet’a oraz wszystkich przewodów płynu chłodzącego (czerwony G-PLUS) również od Jarusnet’a – sprawne w 100%
- Naprawa klimatyzacji – wymiana chłodnicy klimatyzacji na nową, montaż napinacza paska klimatyzacji na nowy, wymiana sprężarki klimatyzacji, montaż brakującej części wiązki klimatyzacji pod maską, nabicie i odgrzybienie układu – sprawna w 100%
- Wymiana półosi prawej – sprawna w 100%
- Wymiana wysprzęglika na nowy – sprawny w 100%
- Wymiana pompy wspomagania – niestety po dwóch latach zaczęła wydawać z siebie charakterystyczne muczenie przy max skręcie. Dlatego dodaję do auta kompletnie zregenerowaną pompę wspomagania wraz z nowym oem płynem wspomagania MTF 2l.
- Malowanie pokrywy zaworów oraz innych elementów pod maską
- Montaż filtra odmy – sprawny w 100%
- Montaż filtra stożkowego wraz z odgrodzeniem w dolocie – obliczony przez Fawora – sprawny w 100%
- Wymiana mocowania akumulatora wraz z jego podstawą – sprawne w 100%
- Wymiana tzw patyków zmiany biegów wraz z tulejkami z poliuretanu i sworzniem. Montaż short-shifter’a (metalowy a nie aluminiowy) – sprawne w 100%
- Wymiana sondy lambda na nową – sprawna w 100%
- Wymiana tłumika końcowego na Twin-loop (cichy w dolnym zakresie obrotów, w połowie skali obrotomierza zaczyna wydawać bardzo przyjemny dla ucha dźwięk) – sprawny w 100%
- Wymiana czujników ABS prawy i lewy tył – ABS sprawny w 100% co jest rzadkością w tych modelach
- Wymiana cukierków dużych na żółty poliuretan na nowe – sprawne w 100%
- Montaż stabilizatora tył wraz z łącznikami – sprawny w 100%
- Montaż chromowanej rozpórki tylnej – sprawna w 100%
- Wymiana sworzni przód i innych elementów zawieszenia przedniego (nie pamiętam już teraz) – sprawne w 100%
- Wykonanie zbieżności i geometrii pojazdu – wszystko ok
- Montaż interfejsu Hondash – łączy się przez bluetooth i w aplikacji na smartphonie pokazuje wszystkie parametry pracy silnika i jego peryferiów – sprawny w 100%
- Montaż kabla USB w złączu CN2 komputera auta. Kabel USB podpinamy do laptopa i z pomocą radzieckiego softu otrzymujemy możliwości jak wyżej. Tutaj atutem jest możliwość dowolnego konfigurowania i personalizowania parametrów które chcemy śledzić i analizować (jest również możliwość nanoszenia na siebie różnych parametrów na wykresie) – sprawne w 100%
- Wymiana klapy bagażnika oraz trzech drzwi (LP, PP, PT). Jedyny powód wymiany tych elementów to korozja, która występowała na nich. Nie były uszkodzone w sposób mechaniczny. Potwierdzają to zdjęcia na których dokumentowałem wszelkiego tego typu wymiany. Elementy były wymieniane na używane, ale zupełnie wolne od rdzy i w dobrej kondycji lakierniczej.
- Oklejenie elementów chromowanych grilla folią czarny mat, oraz emblematów Honda w czerwony połysk
- Regeneracja reflektorów – malowanie wnętrza na czarny mat, polerowanie odbłyśników, montaż nowych projektorów oraz żarników Koito q5 bixenon na gniazdo D2S; polerowanie oraz zabezpieczenie kloszy, test szczelności ok, nowe przetwornice oraz wiążki, gwarancja na usługę oraz części - sprawne w 100%.
- Wymiana licznika na MG ZS (Rover 45) – elektroniczny wyświetlacz przebiegu, równomierne podświetlane wskazówki oraz blaty w kolor amber (komponuje się to w końcu z resztą deski). Przebieg został zachowany z możliwie największą dokładnością – licznik z MG jest cyfrowy, więc jego przebieg musiał być programowany w postaci bitowej. Nie przekłamuje prędkości oraz kilometrażu. Sprawne w 100%
- Malowanie szarych elementów wnętrza (powyżej deski rozdzielczej) na black satin – komponuje się idealnie z resztą wnętrza, wygląda jak oryginał, nie brudzi w dotyku i podczas czyszczenia
- Oklejenie podsufitki nowym materiałem, czarna ala alcantara
- Nowy mieszek lewarka biegów obszyty czerwoną nicią, nowa gałka zmiany biegów Skunk, nakładki na pedały Skunk
- Oklejenie elementów ala drewnianych folią 3M red carbon 3D
- Zmiana podświetlenia panelu nawiewów na LED
- Zmiana seryjnych głośników drzwi przednich (woofery oraz tweetery) na Audio System, zestaw odseparowany ze zwrotnicą. Montaż wooferów na dystansach drewnianych potrójnie impregnowanych.
- Wytłumienie matami alu-butyl drzwi przednich
- Nowe czerwone dywaniki na lato
- Pranie chemiczne dywanu
- Wymiana mechanizmu przednich wycieraczek – sprawne w 100%
- Wymiana dysz przednich spryskiwaczy z Hondy Jazz (mgiełka) wraz z mocniejszą pompką – sprawne w 100%
- Naprawa tylnego światła przeciwmgielnego – po bardzo długich poszukiwaniach, wymianach i testach, poddałem się i zostawiłem temat. Dopiero kiedy zacząłem demontować hak holowniczy (założył poprzednik) i zobaczyłem w jaki partyzancki sposób jest podpięta jego wiązka, to udało mi się rozwikłać zagadkę i naprawić to. – sprawne w 100%
- Naprawa klamki bagażnika – uszkodzona sprężyna. Wymieniłem klamkę i działa prawidłowo. – sprawne w 100%
- Wymiana prowadnic szyby drzwi kierowcy wraz z uszczelkami – szyba nie ma problemów z podnoszeniem się oraz opuszczaniem – sprawne w 100%
- Naprawa poszycia pod kołem zapasowym w podłodze bagażnika – ruda zjadła na wylot. Usunięcie uszkodzonego fragmentu blach, wyczyszczenie wszelkiej możliwej korozji w okolicy, wspawanie nowej blach, zabezpieczenie antykorozyjne, malowanie barankiem. – sprawne w 100%
- Wymiana obudów lusterek bocznych – w momencie mojego zakupu lusterka były na papierkach. Dodatkowo montaż mat podgrzewających szkło lusterka, montaż instalacji ich ogrzewania. Ogrzewanie lusterek uruchamiamy przyciskiem ogrzewania tylnej szyby. – sprawne w 100%
- Naprawa instalacji elektrycznej licznika – w momencie mojego zakupu kontrolki Check Engine i ABS były zmostkowane pod SRS, tak by gasły po uruchomieniu. Po ich prawidłowym podłączeniu i diagnostyce przystąpiłem do napraw (wymiana sondy lambda oraz czujników ABS tył L+P) – sprawne w 100%
- Czyszczenie wentylatora nawiewu kabinowego oraz jego okolic – sprawne w 100%
- Czyszczenie pasów bezpieczeństwa aby lepiej się zwijały – sprawne w 100%
- Wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych wraz z płynem hamulcowym oraz olejem skrzyni biegów.
- Opony letnie Dunlop SP SportMaxx RT 205/45 R16 w bardzo dobrym stanie (przód jednoroczny 7mm, tył 1,5 roku 6mm bieżnika). Idealnie klei do podłoża J
Co do kwestii wizualnej. Blacharka zewnętrzna do delikatnej poprawy (na krawędzi wewnętrznych rantów tylnych błotników pojawiają się początki korozji – delikatny nalot, żadnych ubytków czy purchli, oraz na dolnej krawędzi drzwi kierowcy pojawiła się ruda na zgrzewie płatów blachy). Do naprawy blacharskiej z pewnością kwalifikują się końcówki progów (przy tylnych kołach). Pod nogami należy wspawać zaślepkę która służy do odprowadzania ewentualnej wody z wnętrza auta (stara skorodowała więc ją usunąłem, resztki rdzy usunąłem i zakonserwowałem aby problem się nie powiększał. Dopiero po tych zabiegach będzie można z czystym sumieniem zakonserwować podwozie (czego nie chciałem robić przed sprzedażą, aby niczego nie ukrywać).
Powłoka lakiernicza prezentuje się bardzo dobrze jak na 20-latka. Miejscami pojawiają się odpryski i malutkie pęknięcia od kamieni. Kilka dni temu auto oddane na detalingowe mycie, glinkowanie oraz woskowanie. Efekt WOW murowany J Zdjęcia tego nie oddają, ponieważ były robione w garażu przy sztucznym oświetleniu, ze względu na mało sprzyjającą aurę na zewnątrz. Od razu chciałbym zaznaczyć że auto od ponad roku, nie poruszało się po drogach w nie sprzyjających warunkach (deszcz, śnieg, sól). Niestety wzdłuż trzech elementów po stronie kierowcy jest rysa (dewastacja mienia na parkingu pod galerią handlową).
Auto pobiera nie znaczne ilości oleju silnikowego 0W60 Gulf (max 100ml od wymiany do wymiany). Nie zostawia plam, dymków ani czterech śladów. Bez problemów odpala, szybko wkręca się na obroty i „idzie jak dzikie” J
Dzięki instalacji LPG jest oszczędne – na jednym baku (w miejscu koła zapasowego) przejeżdża ok 250 km. Nie ma najmniejszej różnicy pomiędzy jazdą na gazie i benzynie.
Jest bezwypadkowe, ale z pewnością miało jedno bliskie i delikatne spotkanie ze słupkiem parkingowym (poprzedni właściciel najechał tylnym zderzakiem na słupek). Stąd też tylny zderzak był przez poprzednika wymieniany i z pewnością przemalowany z bordo, ponieważ posiada delikatne odpryski i pęknięcia lakieru. Z uwagi na to, że nie zdążyłem przed sprzedażą tego naprawić, dodaję jako gratis tylny zderzak w stanie idealnym (dodatkowo z akcesoryjną i oryginalną nakładką na próg załadunkowy) który należy tylko pomalować w kolor auta oraz zamontować.
Jeśli już jesteśmy przy gratisach… Z racji mojej pracy, dużo podróżuję po Polsce (oczywiście autem służbowym bo Hondy mi szkoda J ) i jeśli miałem okazję, kupowałem części do Hani na zapas i odbierałem osobiście aby mieć pewność że wszystko z nimi ok. I tak przez dwa lata, kupka części zapasowych, powoduje że regał zaczyna już się uginać J Znajdziemy tam: pompa hamulcowa, węże płynu chłodzącego, obudowa nagrzewnicy, nagrzewnica, obudowa wraz z klapkami do sterowania kierunkami nawiewu, łapa silnika, lusterka boczne, dolot ori, ori licznik, pompa ABS, obudowa pompy ABS, zestaw naprawczy zacisków tył, zaciski tył po regeneracji, lotka i blenda klapy bagażnika, różnego rodzaju wiązki, przekaźniki, siłowniki, zamki, cięgna, uszczelki, prowadnice, osłona termiczna nad katalizator, lampy tylne, emblematy, oryginalne elementy wnętrza, wspomniany wyżej zderzak oraz nowy i nie używany zegar temperatury cieczy chłodzącej Depo DP-ZE-086 wraz z pilotem. To wszystko dorzucę do auta gratis, jeśli kupujący będzie zainteresowany J
Stan auta starałem się opisać najbardziej rzetelnie jak tylko mogłem. Nic nie zatajam, niczego nie chcę ukryć, dlatego piszę nawet o rzeczach, których część z kupujących nie zauważyłaby przy kupnie. O samochód bardzo dbałem i mam nadzieję że kolejny szczęśliwy użytkownik będzie to kontynuował.
Nie interesuje mnie zamiana, tylko i wyłącznie gotówka.
Negocjacje cenowe tylko i wyłącznie po oględzinach.
Zapraszam do bardzo obszernej galerii pod poniższym adresem. Zdjęcia posiadają również opisy w formie komentarzy. Polecam zapoznać się również z nimi (o ile miałeś na tyle cierpliwości aby przeczytać wszystko powyżej J ).
https://photos.app.goo.gl/tVty6DchtrCumVLq9
W razie pytań zapraszam do kontaktu – w tygodniu najlepiej po godz. 17-tej, w weekendy 8-23 : 791 000 101.
Pozdrawiam
Bartłomiej