Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera farb ani kleju.
Części 157
Kierownictwo CITROËNA wierzyło, że poziom życia Francuzów i Europejczyków rośnie. Model 2 CV właśnie został pomyślnie wprowadzony na rynek i trzeba było znaleźć następcę dla modeli 15 i 11 CV. Zaczął powstawać projekt VGD (Large Series Car), którego pierwsze projekty datowane były na rok 1945. André LEFEBVRE, który został kierownikiem projektu, zdecydował, że samochód powinien być pod każdym względem innowacyjny. Ciało było dziełem Flaminio Bertoniego, a zawieszenie Paula Magèsa. Jeśli chodzi o silnik, Paul Bercot zaktualizował konstrukcję starego silnika D o pojemności 1911 cm3. Pod koniec 1954 roku projekt został ukończony. W październiku 1955 roku samochód zadebiutował na 42. Salonie Samochodowym w Paryżu. Najbardziej zaskakujące w tym samochodzie były jego linie. Projekt był całkowicie nowy. Francję podzielono na dwie grupy: tych, którym się podobało i tych, którym się nie podobało. Ale nadwozie nie było jedyną nowością. Zawieszenie hydropneumatyczne zapewniło niezrównany komfort dzięki niezależnemu zawieszeniu czterech kół. Tworzywa sztuczne stały się ważnym elementem nadwozia, panelu dachowego i tylnej szyby, a także lekkich stopów na maskę, w których wykorzystano tworzywa sztuczne. Pojawiły się także inne nowości: jednoramienna kierownica, zwężane kierunkowskazy i drzwi bez ram okiennych.