CERAMIZER DO SKRZYŃ BIEGÓW,PRZEKŁADNI I MOSTÓW (835142391)



Nie było ofert kupna

Zakończona o 23:20 dnia 12.12.2009 r.

Kategoria: Pozostałe
Lokalizacja: Poznań


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

oferta nr 835142391


Opis

 

Ceramizery® to innowacyjne preparaty do regeneracji i zabezpieczania powierzchni tarcia podzespołów:

  1. Silników spalinowych
  2. Skrzyń biegów
  3. Przekładni głównych (tylnich mostów)
  4. Reduktorów
  5. Układów przeniesienia napędu, przegubów homokinetycznych, kół zębatych, łańcuchów
  6. Układów wspomagania kierownicy
  7. Układów hydraulicznych
  8. Łożysk ślizgowych
  9. Sprężarek
KORZYŚCI z zastosowania ceramizera® do skrzyń biegów, przekładni, mostów:

  1. Ułatwia zmianę biegów.
  2. Wycisza pracę skrzyni biegów, tylnich mostów, przekładni, reduktorów.
  3. Zmniejsza wibracje i hałas.
  4. Wielokrotnie wydłuża trwałość mechanizmów, nawet do 10-ciu razy.
  5. Regeneruje i zabezpiecza powierzchnie tarcia podczas eksploatacji i bez demontażu obrabianego zespołu poprzez tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej wypełniającej, pokrywającej i wyrównującej zarysowania, defekty i wyżłobienia.
  6. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni - gwarantowana do 100 000 km przebiegu.
  7. Efekt odbudowanej powierzchni pozostaje również po kolejnych wymianach oleju (przynajmniej na 100 000 km przebiegu samochodu).
  8. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
  9. Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu tym samym zwiększa bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach eksploatacji.
  10. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm2). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kG/mm2).
  11. Obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.    
  12. W warunkach niedostatecznego smarowania (np. przy wycieku oleju) wytworzona warstwa umożliwia czasowo dalszą pracę urządzenia bez jego zniszczenia.
  13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy (nawet ponad 500 km).
  14. Przedłuża okresy między wymianami oleju, zmniejszając jego zużycie.
  15. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami
    chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości olejów).
  16. Chroni środowisko naturalne.
  17. Wymiernie zmniejsza koszty przyszłych napraw urządzeń.
  18. Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
  19. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem ceramizerów®.

    Uwaga: nie stosować do automatycznych skrzyń biegów.
Regeneracja przy użyciu ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju (w silniku, skrzyni biegów, układzie wspomagania kierownicy) lub do paliwa (w przypadku uszlachetniacza paliw). Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych). Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji szczelin trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej zużytych (wytartych) i tam gdzie były rysy, odbuduje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii trących się detali. W celu zwiększenia tarcia przez pierwsze 200 km jazdy z preparatem nie należy przekraczać 2700 obr/min. Proces budowy warstwy ceramicznej trwa 1,5 tys. km lub 250 motogodzin.



Ceramizacja to nowa technologia, która pozwala zregenerować silniki, skrzynie biegów, mosty i inne urządzenia w których występuje tarcie metalu o metal. Warstwa ceramiczna powstaje dzięki połączeniu i dyfuzji cząsteczek ceramizera® z cząsteczkami metalu przemieszczającymi się w oleju. Dosyć niezwykłym wydaje się brak konieczności demontażu urządzenia. Proces regeneracji oraz tworzenia warstwy ceramicznej odbywa się automatycznie, już po 200 km od momentu dodania preparatu do oleju można zauważyć korzyści.


Istota działania

KORZYŚCI z zastosowania ceramizera® do silników spalinowych:


  1. Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.
  2. Zmniejsza zużycie oleju. 
  3. Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.
  4. Zmniejsza tzw. "dymienie" silnika.
  5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie zimą).
  6. ycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację.
  7. Zwiększa sprawność silnika i dynamikę pojazdu.
  8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni - gwarantowana do 70 000 km przebiegu.
  9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.  
  10. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
  11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".
  12. Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju.
  13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km (dowodem na to jest test - kliknij).
  14. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości paliw i olejów).
  15. Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin.
  16. Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych.
  17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).
  18. Chroni środowisko naturalne.   
  19. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem ceramizerów®.

 

 Testy


TEST nr 1 : 562 km bez oleju w silniku (przedstawiający działanie ceramizerów® w regeneracji i zabezpieczaniu silników).

1. Pomiary ciśnienia sprężania i analizy spalin przed i po 2124 km od momentu aplikacji ceramizerów:

Pojazd: Honda Civic: nr rej. WF85817 rok produkcji 1992, przebieg: 181350 km Nr silnika: D15B26834351 Typ: D15B7 (1.5i 16V), pojemność: 1493 cm3 moc: 75 kW (101KM przy 5900 obr/min oraz 124 Nm przy 5000 obr/min), instalacja LPG.

Pomiary odbyły się w CHMS Jacek Chojnacki, ul. Pruszkowska 32, 05-830 Nadarzyn. Do pomiarów ciśnień sprężania użyto przyrząd SPCS 15 , do analizy spalin analizator typ: TecnoTest mod. 481.

Pomiary ciśnienia sprężania:
  • Dnia 18.10.2007 przy przebiegu 181350 km przed aplikacją ceramizerów dokonano pomiarów ciśnienia sprężania.
  • Dnia 06.11.2007 przy przebiegu 183474 km po 2124 km od aplikacji ceramizerów (2 dozy do silnika i 1 doza do skrzyni biegów) dokonano pomiarów ciśnienia sprężania.

Wyniki pomiarów:

Aplikacja ceramizera / przebieg [km]

I cylinder

[bar]

II cylinder

[bar]

III cylinder

[bar]

IV cylinder

[bar]

0 km / przebieg 181341

11,5

8,5

5,5

9,0

2124 km / przebieg 183474

13,5

13

13

13,5

Wzrost procentowy

13 %

53 %

136 %

50 %



Największy wzrost (aż o 136 %) ciśnienia sprężania uzyskano na 3 cylindrze , tj. z 5,5 bar do 13 bar.

Ciśnienia sprężania przed aplikacją ceramizerów na 3 cylindrach były poniżej 10 bar, świadczy to o dużym zużyciu silnika. Ceramizer spowodował wzrost i wyrównanie ciśnień sprężania do nominalnych na wszystkich cylindrach, tym samym regenerację silnika.

Analiza spalin przed i po 2124 km od momentu aplikacji ceramizerów wykazała spadek toksycznych składników spalin, tj. spadek tlenku węgla (CO) o 17 %, spadek węglowodorów (HC) o 20 % oraz spadek dwutlenku węgla (CO2) o 3,6 %.

  Przed (przebieg 181341 km) Po 2124 km (przebieg 183474 km)
Obroty biegu jałowego 1080 RMP 920 RMP
CO 1,73 1,43 (zmniejszenie o 17 %)
CO2 19,9 19,2 (zmniejszenie o 3,6 %)
HC 200 160 (zmniejszenie o 20 %)
O2 0 0

Zaobserwowano zmniejszenie obrotów biegu jałowego z 1080 obr/min do 920 obr/min i jednocześnie wyrównanie pracy silnika.

Zaobserwowano zmianę koloru elektrod świec na jaśniejszy, co sugeruje zmniejszenie "apetytu" na olej.

Po pomiarach przy przebiegu 183474 km zlano olej i uruchomiono silnik (bez oleju) na biegu jałowym w celu wykluczeniu ewentualnych defektów przed właściwym testem jazdy bez oleju.

Silnik pracował na biegu jałowym łącznie 30 minut bez oleju - 3 x po 10 minut z 15 minutowymi przerwami.

Następnie zalano olej i dodano 1 dozę ceramizera do silnika.
Pojazd przejechał jeszcze 1108 km z olejem w silniku. Łącznie przejechano 3240 km z dodatkiem ceramizera w oleju (co jest wystarczającym przebiegiem do utworzenia warstwy ceramicznej), przystąpiono więc do testu jazdy bez oleju.

2. Test jazdy bez oleju    

Dnia 14.11.2007 przy przebiegu 184582 km (3240 km od momentu aplikacji ceramizera) przystąpiono do testu jazdy bez oleju w warunkach drogowych przy temperaturze zewnętrznej powietrza wynoszącej średnio +1 oC.  

Rozgrzano silnik do temperatury roboczej a następnie zlano olej.

Silnik został uruchomiony i około godziny 10-tej pojazd wyruszył w trasę Nadarzyn (koło Warszawy) - Katowice (Spodek) - Nadarzyn.

Dokładny przebieg trasy jazdy bez oleju: E67: Nadarzyn-Mszczonów-Rawa Mazowiecka- Piotrków Trybunalski- E75: Kamieńsk-Częstochowa-Koziegłowy-Siewierz- droga 86 Będzin- Katowice (Spodek) - Będzin- E75: Siewierz Koziegłowy-Częstochowa-Kamieńsk-Piotrków Trybunalski- E67: Rawa Mazowiecka-Mszczonów-Nadarzyn

Przebieg testu cały czas obserwowali między innymi redaktorzy gazet: Motor, Super Express i telewizje: TVN Turbo oraz Redakcja Programu Motokibic TV - programu emitowanego w TVP3 Katowice.

Rozbiórka silnika wykazała normalne zużycie panewek korbowodowych (dla silnika o przebiegu ponad 180 tys. km), zużycie te nie wykraczało ponad normę pomimo 562 kilometrów jazdy bez oleju.

Wyniki testu:

  1. Pojazd przejechał 562 kilometry bez oleju w silniku w ruchu miejskim (5%) i poza miastem (95%).
  2. Temperatura silnika podczas testu utrzymywała się w normie.
  3. Auto przemieszczało się ze średnią prędkością 90 km/h, chwilami uzyskiwano prędkość - 120 km/h.
  4. Silnik był zasilany na przemian benzyną i LPG (co tym bardziej pogłębiało ekstremalne warunki pracy silnika).
  5. Pomimo kilku godzin (w sumie około 7 godzin) jazdy bez oleju, silnik pracował wciąż sprawnie i nie stwarzał problemów w eksploatacji pojazdu.
  6. Wciąż sprawny i funkcjonujący silnik został zdemontowany i przekazany do oceny stanu powierzchni par tarcia.
  7. Zużycie panewek korbowodowych nie wykraczało ponad normę pomimo ekstremalnej próby jakiej poddany został silnik.

Wynik testu 562 km jazdy bez oleju w silniku potwierdza skuteczne działanie preparatu ceramizer® w zabezpieczaniu silników przed zużyciem i prezentuje jego unikalne właściwości. Mocno chcemy podkreślić że celem testu było zbadanie wpływu ceramizera na zabezpieczanie powierzchni tarcia (w żadnym wypadku celem testu nie było wykazanie iż można jeździć bez oleju i jest on zbędny). Olej został zlany aby stworzyć niecodzienne, ekstremalne warunki pracy silnika.
Ze względu na ekstremalność testu stanowczo odradzamy wykonywania podobnych testów na własnym pojeździe.



Artykuły o teście:
magazyn Motor     gazeta Super Express     



TEST nr 2 : jazdy bez oleju w telewizji TVN7 (program "Na osi").")
 
W lipcowych i sierpniowych odcinkach magazynu motoryzacyjnego „Na osi” nadawanego przez TVN 7 prezentowane były ceramizery® oraz  test 300 km jazdy bez oleju . Ściągnij film (8,59 mega).
 Na początku badania zmierzony został stan silnika
(ciśnienia sprężania w cylindrach) przed ekstremalną próbą (eksploatacja bez oleju) po czym zastosowano ceramizery® do jednostki napędowej.
Badanie diagnostyczne silnika po przejechaniu 2000 km wykazało wzrost ciśnień sprężania.
Następnie został spuszczony olej i silnik pracował bez oleju na biegu jałowym około 30 min. Po czym zalano olej i zaaplikowano kolejną dozę ceramizera®.
Gdy pojazd przejechał 1000 km, jeszcze raz spuszczono olej z silnika i użytkowano pojazd w jeździe miejskiej i poza miastem. 
Po około 300 km jazdy bez oleju w silniku, zakończono test.

Badania diagnostyczne silnika po tym etapie wykazały, iż ciśnienia sprężania i ciśnienie oleju w pompie olejowej dzięki zastosowaniu ceramizera® pozostały nie zmienione, mimo 300 km jazdy bez oleju w silniku ! Sprawny silnik jest nadal normalnie eksploatowany. 

 

Przebieg od momentu aplikacji ceramizera®

I cylinder [bar] 

II cylinder [bar]

III cylinder [bar]

IV cylinder [bar]

0 km

12,5

12,0

12,0

11,5

200 km i 0,5 h pracy bez oleju na biegu jałowym

12,5

12,4

11,8

13,0

3000 km

13,1

12,3

12,4

13,7

Wzrost procentowy

4,8 %

2,5 %

3,3 %

19,1 %


Wynik testu jazdy bez oleju w silniku potwierdza skuteczne działanie preparatu ceramizer® w zabezpieczaniu silników przed zużyciem oraz przedstawia unikalne własności ceramizerów®, jednak ze względu na ekstremalność testu stanowczo odradzamy wykonywania podobnych prób na własnym pojeździe.



  1. Czy małe (5 ml) dozy ceramizera skutecznie zregenerują silnik, skrzynie biegów, tylny most?
    Dozy preparatów są tak dobrane, że wystarczają do zregenerowania powierzchni tarcia silnika (tuleje, pierścienie, wałek rozrządu, elementy pompy olejowej) i powierzchni tarcia zębów przekładni. Małe dozy (5 ml) skoncentrowanych preparatów są pożądane i korzystne, ponieważ:
    - nie powodują wzrostu poziomu oleju w silniku, tylnym moście, skrzyni biegów.
    - nie zawierają dużych ilości zbędnego wypełniacza, tym samym nie powodują zmian właściwości oleju (nie są tzw. zagęszczaczami oleju , motodoktorami).

  2. Dlaczego producenci oleju nie produkują oleju z ceramizerami?
    Zasadnicze przyczyny to:
    - Nie każdy użytkownik miałby ochotę po wymianie oleju na olej z ceramizerem - używać samochodu przez około 200km z ograniczoną prędkością obrotową silnika.
    - Możnaby się zastanowić dlaczego producenci nie produkują niezwykle trwałych samochodów, mimo że jest to technologicznie możliwe, dlaczego nie otrzymujemy trwałych produktów? Również warte przemyślenia jest to, jaką korzyść miałby producent oleju, ktory zarabia na jego sprzedaży skoro po zastosowaniu ceramizera spada zużycie oleju (nie wspominając już o tym że olej musiałby zdrożeć) ?

  3. Jaka jest gwarancja, że po zastosowaniu ceramizerów uzyskam pozytywny efekt?
    Zastosowanie ceramizerów daje 100% gwarancję na podwyższenie i wyrównanie ciśnienia sprężania w cylindrach, oraz pośrednio - zmniejszenia zużycia oleju, jeśli przyczyną tych zjawisk (zmniejszone ciśnienie końca sprężania i nadmierne zużycie oleju) jest zużycie pary tuleja cylindrowa - pierścienie, ale w granicach normalnych zużyć eksploatacyjnych (tzn. nie występuje zużycie graniczne żadnego z tych elementów i nie jest uszkodzony lub zablokowany żaden z pierścieni). Natomiast jeżeli przyczyną ubytku oleju są uszczelniacze zaworowe należy je wymienić na nowe (nie występuje tam tarcie metalu o metal a w związku z czym nie tworzy się warstwa ceramiczna).

  4. Jak preparat ma się do produktów typu Militec, Xeramic, czy Motor-Life? Czy są to produkty o porównywalnej funkcjonalności i zasadzie działania czy też jest to cos innego? Czy jeśli wcześniej stosowałem w silniku jeden z nich to czy powinienem wykona� jakieś czynności przed zastosowaniem ceramizerów? Wymienione preparaty (Militec, Xeramic czy Motor-Life) nie są odpowiednikami tych z naszej oferty. Nasz preparat jest ceramizerem powierzchni par tarcia - na powierzchni metali wytwarza się warstwa ceramiczno-metalowa. Tym sposobem para (metal-metal) tarcia podlega regeneracji. Ceramizery nie są tzw. " zagęszczaczami oleju" , "motodoktorami" (1 dawka to 5 ml), a efekt ceramizacji utrzymuje się po wymianie oleju (w przypadku silnika do 70 tys km przebiegu).
    Zastosowanie ceramizerów byłoby skuteczniejsze, gdyby wcześniej nie były stosowane żadne inne technologie, które tworzą anty-tarciowe powłoki na powierzchniach tarcia.
    Przed zastosowaniem ceramizera proponujemy usunąć powstałe wcześniej warstwy  - można to zrobić w czasie normalnej eksploatacji, jednak trwa to dość długo (co najmniej 2 okresy wymiany oleju).
    Tym niemniej ceramizery można stosować po wcześniejszym zastosowaniu innych dodatków, ale wtedy warstwa ceramiczno metalowa będzie tworzyć się wolniej.

  5. W sklepach i internecie jest kilkanaście jeżeli nie kilkadziesiąt dodatków do oleju i paliwa różnego rodzaju. Ciężko jest wybrać ten który będzie najlepszy, na co zwracać uwagę podczas kupna dodatku do oleju?
    Niestety na rynku polskim istnieje duża ilość nieskutecznych preparatów do oleju, ogólnie ujmując "psujących opinie" na temat preparatów do oleju ogólnie i całościowo.

    Najważniejsze zagadnienia na które warto zwracać uwagę podczas wyboru dodatku do oleju to :
    - ilość preparatu, wbrew pozorom im więcej pojemności ma dany preparat tym większe   prawdopodobieństwo że jest zwykłym zagęszczaczem oleju;
    - ilość rzetelnych testów i badań świadczących o skuteczności preparatu;
    - ilość pozytywnych opinii użytkowników;
    - wykorzystywanie w sporcie samochodowym;
    - preparat nie powinien zawierać teflonu (PTFE).

  6. Czy preparat ceramizer może przynieść efekty w sytuacji gdy przyczyną wysokiego zużycia oleju (1 litr na ok. 3000 km) są do wymiany uszczelniacze zaworowe i pierścienie (silnik 16-zaworowy).  Czy w takim przypadku zastosowanie preparatu zmniejszy zużycie oleju?
    Warstwa ceramiczno-metalowa, jaka wytwarza się na skutek działania preparatu, powoduje poprawę szczelności pierścieni z tuleją, ale w przypadku uszczelniaczy zaworów (prowadnic zaworowych) to już zupełnie inna sprawa - tam bowiem ta warstwa nie powstaje (nie ma tarcia metal-metal). Uszczelniacze trzeba zatem bezwzględnie wymienić a skuteczność szczelności pierścieni z cylindrem zależy od stanu zużycia pierścieni - jeśli wystąpi już zużycie graniczne, to trzeba by zastosować znaczące ilości preparatu, a to nie ma sensu. Poza tym najczęściej przyczyna ubytków oleju (oprócz wspomnianych uszczelniaczy prowadnic) jest uszkodzenie lub znaczne zużycie pierścieni zgarniających - mają one specyficzną budowę i w przypadku zaniku tzw. pólek (krawędzi zgarniających) nic już nie pomoże - oprócz oczywiście wymiany par trybologicznych (pierścienie, tłok, cylinder).
    Ceramizery są jednak na tyle dostępne cenowo, że można spróbować - w każdym razie nie zaszkodzą, a efekt może być.

  7. Czy po zastosowaniu ceramizerów nie będzie kłopotów w przypadku dokonywania naprawy głównej silnika (szlif itp.), czy preparat nie zatyka kanałów olejowych?
    Stosowanie ceramizerów nie powoduje żadnych negatywnych skutków, w tym technologicznych.

  8. W czym preparaty ceramizery są lepsze od preparatów teflonowych?
    Co do pokryć teflonowych, to są to polimery (tworzywa sztuczne), które oprócz niskiego współczynnika tarcia nic nie wnoszą. Poza tym nie są odporne na warunki termiczne panujące w silniku i po niedługim czasie łańcuchy polimerów rozrywają się tworząc zupełnie inne tworzywa, których cząsteczki w postaci płatków gromadzą się m.in. w kanałach olejowych, powodując uszkodzenia.
    Firma, która wprowadziła na rynek te produkty już się do nich nie przyznaje - te, które jeszcze wegetują na rynku najczęściej pochodzą od innych producentów. Zastosowanie teflonu bez specjalnego ryzyka - może mieć miejsce w przekładniach i to mniej obciążonych.
    Ceramizery, jak sama nazwa wskazuje - powodują tworzenie się warstwy ceramiczno-metalowej o niezwykłych własnościach wytrzymałościowych i odporności na ścieranie oraz temperaturę, poza tym posiadają bardzo niski współczynnik tarcia (10-cio krotnie twardsze od stali i ich współczynnik tarcia jest około 8-mio krotnie niższy od pary stal-stal).
    Trwałość warstw ceramiczno-metalowych jest porównywalna do powierzchni nawęglanych i gwarantowana na przynajmniej 70 000 km przebiegu pojazdu, chociaż zachowują one trwałość do około 150 000 km przebiegu.
    Oprócz tego ceramizery dodatkowo zawierają składniki (cząstki GP), które polepszają właściwości fizyczne oleju w zakresie jego przylegania do powierzchni metalowych. Jest to tzw. magnetyzacja oleju.

  9. Czy można ten preparat dodać do silników diesla , TDI , GDI  lub silników z instalacją gazową?
    Nie ma żadnych przeciw wskazań.

Pytania o zastosowaniu w silnikach:

  1. Czy preparat pozwoli pozbyć się tzw. przedmuchów?
    Silnik pracuje bardzo cicho jednak jest sporawy dymek (jeszcze nie leci olej z rurki od bagnetu, ale słychać i widać że są juz przedmuchy).

    Jeśli przedmuchy są wynikiem zużycia pary trybologicznej gładź-pierścienie, to należy się spodziewać efektu (to jeszcze zależy w jakim stopniu to zużycie nastąpiło), ale jeśli przyczyną jest np. uszkodzenie pierścieni czy nieszczelność na powierzchni uszczelki podgłowicowej, to nie polecamy tej metody. Trzeba po prostu zdiagnozować - wtedy będzie można zastosować właściwą technologię naprawy. Proponujemy pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową - jest to najtańsza forma sprawdzenia a zarazem jej dokladność jest wystarczająca .

  2. Mam Honde Civic, bierze mi około 2 litrów oleju, czy ceramizer zlikwiduje takie branie oleju, a może lepiej najpierw zrobić silnik a potem zastosować ten preparat? Czy ceramizer nie uszkadza jakoś silnika tzn. czy tam nie zapycha tych kanalików i czy podczas ew. rozkładania silnika nie będzie kłopotów.
    Zużycie oleju na poziomie 2 l/1000 km nie wynika raczej (?) z naturalnego zużycia silnika. Należy zdiagnozować przedtem silnik pod tym kątem, bo prawdopodobną przyczyną może być także uszkodzenie pierścienia zgarniającego albo nieszczelność zaworów czy uszkodzenie uszczelniaczy prowadnic zaworowych, ale nie można także wykluczyć nieszczelności układu olejenia z wadą uszczelki podgłowicowej włącznie. Zastosowanie w takiej sytuacji ceramizera (bez znajomości przyczyny zużycia oleju, co prawda na pewno nie zaszkodzi) jest warunkowe i nie musi przynieść spodziewanych efektów w zakresie znaczącego zmniejszenia zużycia oleju, ponieważ ceramizer nie potrafi usunąć uszkodzeń, które zostały wymienione wcześniej. Co do podejrzeń o szkodliwe działanie preparatu na silnik - to jest po prostu niemożliwe, chyba, że filtr oleju nie przepuszcza samego oleju, bowiem cząstki preparatu mają wymiary porównywalne z molekułami naturalnych dodatków do oleju a ich ilość nie przekracza 1 grama. Co do kłopotów podczas demontażu silnika, to (o ile rozumiem pytanie) zależy to od fachowości pracownika warsztatu wykonującego te czynności a szczególnie zgodności z instrukcją naprawy tego silnika.

  3. Mam widoczne wycieki oleju z silnika i skrzyni, w jakim stopniu wasze preparaty mogą pomóc w zlikwidowaniu ich?
    Niestety – ceramizery nie są uszczelniaczami (zagęszczaczami oleju) i do takich zastosowań się nie nadaje żaden z oferowanych przez nas preparatów. Nie działają one w przypadku, gdy pary tarcia nie są metalowe tak jak tu ma miejsce (guma-stal). Ceramizer tworzy jedynie na powierzchniach tarcia metal-metal powłokę ceramiczno-metalową o niezwykłych własnościach (niski współczynnik tarcia i duża twardość), regenerując je.

  4. Czy ceramizer wycisza również prace popychaczy hydraulicznych ?
    Przyczyny hałasowania popychaczy hydraulicznych mogą być różne, najczęściej, jest to niedrożność otworków kalibrowanych i unieczynnienie funkcji automatycznej regulacji luzów - wtedy chyba nie da się przewidzieć 100% poprawy, bo wszak preparat zawiera także środek rozpuszczający złogi, ale czy udrożni jego niewielka ilość te otworki, trudno przewidzieć. Inną przyczyną może być po prostu zużycie powierzchni współpracy popychaczy - wtedy często udaje się zlikwidować albo przynajmniej zmniejszyć odgłosy po zastosowaniu preparatu już w jednej dawce.

  5. Czy na efekt zastosowania preparatu ma znaczenie jaki typ oleju jest w silniku (syntetyczny, półsyntetyczny, mineralny)?
    Rodzaj oleju nie ma znaczenia. Nie wpływa na efektywność ceramizacji.

  6. Niedawno sprowadziłem Forda focusa tdi z nietypowym trochę silnikiem 1,8 ale 75konnym. Przeczytałem całą stronę, opinie, testy, zalecenia i prawie jestem przekonany martwie się czy preparat może mieć jakikolwiek negatywny wpływ na silnik i jego pracę.
    Nie przypuszczamy, żeby można było uznać jakikolwiek z objawów w pracy silnika czy jakiegokolwiek z mechanizmów po zastosowaniu ceramizera za zjawisko negatywne, nie mieliśmy w całej historii stosowania ceramizerów żadnych negatywnych uwag.

  7. Po jakim przebiegu (ile trzeba przejechać km) można zastosować ceramizer do silnika w którym aktualnie dokonano remontu polegającego na wymianie wszystkich pierścieni tłokowych, półpanewek i uszczelniaczy zaworowych i planowanie głowicy ?
    Przynajmniej po 3000 km.

  8. Czy testowano wpływ ceramizerów na stan turbiny ?
    Jeśli chodzi o integralny podzespół silnika tłokowego z doładowaniem, to owszem, znacząca ich liczba została poddana obróbce ceramizerem (chodzi o turbodoładowanie). Efekty, zgodnie z założeniami, poprawiły jakość łożyskowania i tym samym sprawność turbiny (w zespole turbina-sprężarka) - co ma istotne znaczenie dla trwałości i niezawodności zespołu turbodoładowania.

  9. Na stronie nieustająco jest mowa o tłokach, pierścieniach i cylindrach. Jak wygląda sytuacja w przypadku panewek, rozrządu oraz łańcucha rozrządu wraz z hydraulicznymi napinaczami.
    Tak, ponieważ tam zachodzą najbardziej spektakularne zmiany, możliwe do zweryfikowania skuteczności preparatu, nawet bez użycia przyrządów. Oczywiście, na czopach wału i panewkach też występuje proces ceramizacji, ale w mniejszym stopniu (cieńsza warstwa na panewkach ze stopów łożyskowych miękkich)... Co co rozrządu, to oczywiście, tam w porównywalnym stopniu odkłada się warstwa ceramiczno-metalowa, jak i na innych elementach z powierzchniami tarcia stal-stal i żeliwo stal, a więc wszystkie te elementy są objęte procesem (wszystkie, mające kontakt z olejem i tarciem kontaktowym).

  10. Mój Hyundai Pony przejechał już 380 tys. km!! zaczął żreć olej jak głupi... beznzynę również wzrosło spalanie z 10 do 13 l /100 na mieście .. czy wasz specyfik mi pomoże?
    W dozowniku za 50 PLN jest ilość preparatu wystarczająca do zabezpieczenia silnika przeciętnie zużytego, z tym że w przypadku większego niż nominalne zużycia nie wystarczy tylko zwiększać ilość ceramizera, ale należy to robić etapami, tzn. jeśli by Pan chciał np potroić dawkę, to najlepiej zrobić to w dwóch etapach: najpierw dawkę uderzeniową z dwóch dozowników a po jakiś 1500- 2500 km drugą, pozostałą - wtedy osiąga się najlepsze wyniki. Można oczywiście inaczej, nawet na raz (bo tego sie nie przedawkuje), ale proces ceramizacji przebiega najefektywnej w pewnym, niekoniecznie dużym, stężeniu, co odpowiada mniej więcej 1-2 pojemników na silnik. Najpierw jednak proponowałbym zdiagnozować silnik pod kątem wystąpienia jakiś awaryjnych uszkodzeń np. blokady pierścieni czy nawet ich uszkodzenia, nieszczelności zaworów czy nawet uszczelki podgłowicowej czy innych, których nie da się usunąć wyłącznie przez stosowanie ceramizera. Choć to kuriozalne, że koszt takiej diagnostyki wielokrotnie przekracza koszt ceramizera, ale dla zasady powinno się jednak wiedzieć co jest właściwie przyczyną nadmiernego zużycia paliwa i oleju - choćby po to, żeby potem mieć pełną satysfakcję z zastosowania ceramizera.

  11. Eksploatuje samochód, którego silnik swoje przeżył, w chwili obecnej 170 tys. Przebiegu, citroen ax 1.0. Czy użycie płynu typu "auto flush" do czyszczenia silnika przed zastosowaniem ceramizera wpłynie pozytywnie na jego efekty? Czy można stosować preparat jako środek przeciwzatarciowy przy montażu złożeń "tłok-cylider", oraz panewka-czop wału korbowego?
    Podstawą działania preparatów jest proces tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w trakcie eksploatacji zespołu, a więc na pełny efekt trzeba trochę poczekać, jednakże zawarte w preparacie dodatki, pozwalają na uzyskanie ochrony "przeciwzatarciowej" już od momentu wprowadzenia środka do oleju (cząstki GP - magnetyzujące olej oraz inne składniki izolujące pare tarcia metal-metal). Trzeba jednak pamiętać, że główną cechą ceramizerów jest tworzenie trudno ścieralnej warstwy ceramiczno-metalowej i zastosowanie preparatu do nowych części (np. po remoncie) nie pozwoli na prawidłowy przebieg procesu ich docierania - trzeba dotrzeć w czasie eksploatacji części nowe, a dopiero później zastosować preparat.

  12. Kupiłem niedawno Forda Sierre 2.0 DOHC z gazem i po przejechaniu 2000km samochód zaczął kopcić z rury jasno niebieskim dymem. Stan oleju narazie się nie zmienia. Czy preparat pomoże?
    Rzeczywiście - niebieski dymek może świadczyć o spalaniu oleju. Skąd on pochodzi, trudno jednoznacznie stwierdzić na podstawie tych informacji, które Pan przekazał. Może jest to uszkodzenie pierścienia zgarniającego, może być uszkodzona uszczelka, albo olej do komory może się przedostawać przez zawór niedomykający się (dolotowy). Zgrobnie można określić cylinder, w którym należy się spodziewać przecieku, na podstawie wyglądu świecy zapłonowej (jej izolatora i powierzchni elektrody zewnętrznej). Dokładniejsze dane na temat strony, z której występuje przeciek, można uzyskać wykonując pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową - na tym etapie to chyba wszystko w czym mogę pomóc. Można spróbować uzyskać informacje, czy przypadkiem nie wystąpiło uszkodzenie uszczelki podgłowicowej - proszę ostrożnie odkręcić korek wlewu płynu chłodniczego w czasie pracy silnika - zazwyczaj w przypadku uszkodzenia uszczelki, przedmuch spod niej jest także zauważalny w przestrzeni wodnej, co się objawia gwałtownym wyrzucaniem płynu przez wlew - ale nie musi to następować do przestrzeni wodnej tylko ograniczy się np. do przestrzeni bloku w układzie olejenia i wtedy nie wykryje jednoznacznie takiego uszkodzenia. Niemniej spróbować można.

  13. Jestem użytkownikiem Forda Sierra 1,8 TD. Silnik ma przebieg ok. 250 000 km. Oleju praktycznie nie bierze, ale dość mocno spadła kompresja (problemy z rannym uruchamianiem). Turbina zaczyna na dużych obrotach puszczać olej do kolektorów. Czy w takim przypadku sensowne jest zastosowanie ceramizera?
    Zastosowanie technologii ceramizacji jest uzasadnione w przypadku obserwowanego spadku ciśnienia sprężania i tu należy się spodziewać efektów. Przed wprowadzeniem preparatu do oleju proponujemy jednak przeprowadzić badanie ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową, a to w celu ewentualnego wykluczenia innych niż naturalne zużycie eksploatacyjne, przyczyn spadku ciśnienia - a także w celu obiektywnego stwierdzenia skuteczności technologii (mierząc po określonym przebiegu powtórnie ciśnienie). Co do zrzutów oleju przez turbosprężarkę: nie wydaje nam się, żeby w przypadku już widocznych efektów tego zjawiska, zużycie nie przekraczało granicznego... i tu chyba nie obejdzie się bez wymiany ułożyskowania albo nawet całej turbosprężarki, ale być może po zastosowaniu większej ilości przeparatu regeneracja łożysk, jaka wtedy nastąpi wystarczy do likwidacji zjawiska.

  14. Proszę o opinię na temat zastosowania ceramizera do silnika 2.5D w moim Transicie. Byłem u mechanika na regulacji pompy wtryskowej, sprawdzeniu wtryskiwaczy, wymianie filtra paliwa i powietrza gdyż silnik ostatnio był słaby. Wtryski rozpylają jak nowe, pompa została uszczelniona, kąt początku wtrysku i dawka paliwa były podobno OK. Natomiast silnik dmucha i to znacznie po wyjęciu korka wlewu oleju. Ciśnienia mierzone na zimnym silniku : I-31.5bar, II-30.5, III-24, IV-27.5 Widać więc niskie ciśnienie na III i IV cylindrze. Próby olejowej nie robiono :(. Silnik oleju prawie nie bierze ok. 0.5l na 8000km . Czy możliwe jest zużycie w większym stopniu pierścieni odpowiadających za kompresje niż tych olejowych? Czy może pierścienie na tych 2 tłokach mogą być zapieczone, albo czy nieszczelność jest gdzieś indziej.
    Szkoda, że nie wykonano próby olejowej (a było już tak blisko!) bo teraz trudno jest określić źródło przedmuchu: może to być przez cylinder i pierścienie ale nie można wykluczyć górnej części, tj. uszczelki i zaworów. Podejrzewałbym raczej tę drugą ewentualność, bo jak na diesla to mało bierze tego oleju, a przy blokadzie pierścieni raczej tego należałoby się spodziewać. Jeśli założymy, że przyczyną nieszczelności jest uszkodzenie lub blokada pierścieni uszczelniających ( w co raczej wątpię) to można spróbować preparatu do paliwa, który powoduje katalityczne spalanie nagarów olejowych i może odblokować pierścień jeśli nie jest pęknięty a tylko "zapieczony" .Po tym zabiegu i przejechaniu na 20 l oleju napędowego powinno się coś okazać - produkt do paliwa nie jest drogi to można spróbować. Natomiast jeśli jest coś nie tak z uszczelką, to wiadomo co trzeba zrobić, ale to najpierw trzeba sprawdzić próbą olejową. Poza tym dobrze byłoby osłuchać silnik w okolicach pracy pierścieni, może uda się usłyczeć pęknięty pierścień (to jest bardzo charakterystycze spektrum w zakresie wysokich częstotliwości w stetoskopie). Jak się już okaże, że przyczyną jest zużycie w naturalny sposób pierścieni uszczelniających, to można wtedy zastosować ceramizer.



 

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.