CERAMIZER CM-2T DO SILNIKÓW DWUSUWOWYCH
Ceramizer - preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia silnika dwusuwowego.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy zastosować preparat według instrukcji. Warstwa ceramiczno-metalowa narasta we wszystkich miejscach gdzie występuje tarcie metalu o metal a w szczególności w miejscach zużytych (wytartych).
Warstwa ta wyrównuje i pokrywa mikrodefekty, rysy i deformacje powierzchni podlegających tarciu. Można to porównać do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w zużytych miejscach. Proces narastania warstwy trwa do około 700 km przebiegu.
Główne korzyści z zastosowania Ceramizera:
- Regeneruje powierzchnie tarcia, dzięki czemu zmniejszeniu ulega zużycie paliwa (od 3 do 15 %).
- Wycisza i wyrównuje pracę silnika.
- Wyrównuje ciśnienia sprężania.
- Nieznacznie poprawia dynamikę skutera.
- Pozwala w większości przypadków uniknąć kosztownych napraw, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnym remontem.
- Zabezpiecza silnik przed zużyciem na conajmniej 15 000 km.
- Skuteczny zarówno w skuterach jak i innych pojazdach oraz mechanizmach napędzanych silnikiem dwusuwowym.
ZALECENIA:
- Zalecamy wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®
- Ceramizer można stosować po dotarciu tj. po 1000 km lub 20 mth (motogodzinach).
- Stosować profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Można stosować z kazdym rodzajem oleju.
- Można stosować w silnikach dwusuwowych dowolnych maszyn i urządzeń.
- Można stosować w silnikach z nikasilem.
- Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników dwusuwowych.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych.
- Dla wyeksploatowanego (ponad 50% zużycia) silnika zaleca się dodatkowo stosować Ceramizer® aplikując go na ścianki cylindra przez otwór po wykręconej świecy.
Etap I - Ceramizer® do 1 litra oleju.
- Dozę/zy Ceramizera® wymieszać z 1 l oleju.
- Litr oleju z Ceramizerem® zużyć, dodając do paliwa w proporcji zgodnej z zaleceniami producenta silnika.
- Przed każdym dodaniem porcji oleju do paliwa lub zbiornika automatycznego smarowania - olej z Ceramizerem®należy wielokrotnie wstrząsnąć.
- Eksploatować silnik z mieszanką paliwa i oleju z Ceramizerem® przez przynajmniej 700 km unikając wysokich obrotów i przeciążeń.
- Po zużyciu 1 litra oleju należy sprawdzić organoleptycznie filtr paliwa i w przypadku jego zabrudzenia należy go wymienić.
Etap II - Ceramizer® do cylindra.
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 stopni C (np. po jeździe lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- Wyłączyć silnik
- Wykręcić świecę zapłonową.
- Ustawić tłok w górnym zwrotnym punkcie
- Zaaplikować 1/2 dozy Ceramizera® przez otwór po wykręconej świecy (starając się rozprowadzić Ceramizer® po ściankach cylindra).
- Włączyć luz w pojeździe/urządzeniu.
- Nie wkręcając świecy obrócić kilkadziesiąt razy wałem korbowym (np. używając przez kilka sekund rozrusznika lub w przypadku małych silników - wiertarki)
- Zaaplikować pozostałe 1/2 dozy Ceramizera® przez otwór po wykręconej świecy (starając się rozprowadzić Ceramizer® po ściankach cylindra) i powtórzyć punkty 6 i 7.
- Wkręcić świecę.
- Uruchomić silnik, pozostawić na biegu jałowym około 15 minut.
Oba etapy użycia Ceramizera® zaleca się wykonać w tym samym cyklu aplikacji.
UWAGI:
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
- W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 1000-2000 km od momentu remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®.
- Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Dozownik/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.