Ceramizer CK DO HYDRAULICZNEGO UKŁADU WSPOMAGANIA
Ceramizer CK to preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia hydraulicznego układu wspomagania kierownicy.Ceramizacja jest to metoda regeneracji silników, skrzyni biegów, układu wspomagania kierownicy oraz innych urządzeń, gdzie występuje tarcie metalu o metal. Proces polega na odbudowywaniu zużytych powierzchni w mechanizmach. Ceramizer tworzy narostowe warstwy ceramiczno-metalowe, które mają unikalne właściwości. Twarda śliska warstwa powstaje w miejscach tarcia. Dzięki połączeniu i dyfuzji cząsteczek preparatu z cząsteczkami metalu przemieszczającymi się w oleju. Zastosowanie go nie wymaga demontażu urządzenia.
W opakowaniu znajdziemy jeden dozownik 3,3g (masa netto) preparatu łatwo rozpuszczalnego w oleju.
Instrukcja aplikacji produktu, ogólne zasady stosowania:Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju do układu wspomagania kierownicy.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. dwa razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
- Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia) lub do 100 000 km przebiegu.
- Ceramizację powierzchni ceramizerem można powtarzać wielokrotnie.
- Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.
Ilość preparatu (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia:
Ilość oleju w skrzyni lub przekładni w litrach:
- 1-2 l - 1 doz.
- 2-5 l - 2 doz.
- 5-8 l - 3 doz.
- 8-11 l - 4 doz.
Zalecenia:
- Stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z preparatem.
- Można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
- Można stosować razem z Ceramizerami® do silnika, przekładni, uszlachetniaczem paliwa.
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu może to świadczyć, o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
Korzyści z zastosowania produktu:
- Regeneruje powierzchnie tarcia układ wspomagania kierownicy podczas eksploatacji, bez konieczności demontażu mechanizmów - wystarczy zaaplikować do oleju.
- Ułatwia jazdę dzięki zmniejszeniu oporów przy skręcaniu kierownicą.
- Zmniejsza uciążliwe wycie i hałas, zapewnia bardziej cichą pracę układy wspomagania kierownicy.
- Pozwala w większości przypadków unikać kosztownych napraw, zmniejszając koszty napraw tradycyjnych (porównując).
- Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 8-krotnie.
- Zabezpiecza i chroni trące się powierzchnie układu wspomagania kierownicy, na co najmniej 100 000 km.
- Zapobiega powstawaniu korozji.
- Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmów.
Instrukcja do hydraulicznego układu wspomagania kierownicy:
- Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy tj. 90 °C przejeżdżając kilka kilometrów lub pozostawiając pojazd na 10-15 min z włączonym silnikiem..
- Wyłączyć silnik.
- Ogrzać w np. w ręku tubostrzykawkę do temperatury min. 15 °C. Wstrząsnąć tubostrzykawkę.
- Ustawić koła pojazdu do jazdy na wprost.
- Odkręcić korek wlewu zbiornika oleju w układzie wspomagania kierownicy i opróżnić 1/2 dozownika/-ów do otworu wlewu oleju (przestrzegając zachowania wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Włączyć silnik i pozostawić na 5 min na biegu jałowym nie kręcąc kierownicą. Następnie przy włączonym silniku w ciągu kolejnych 5 min kręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo. Tę czynność należy wykonać na postoju lub przy niewielkiej prędkości jazdy.
- Wyłączyć silnik.
- Czynności 4, 5, 6, 7 powtórzyć do momentu opróżnienia tubostrzykawki.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa do 1500 km przebiegu, w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
Uwagi:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych przekładni (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Dozowniki / strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
Bezpieczeństwo:
- Produkt jest bezpieczny,produkowany zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 °C.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
Do każdego opakowania dołączona jest szczegółowa instrukcja (powyższe informacje również pochodzą w większości z tej instrukcji). Po zakupie otrzymają Państwo wiadomość mailową również z załączonymi niezbędnymi informacjami.