CERAMIZER CERAM CB do oleju przekładniowego
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju w skrzyni biegów, tylnym moście. Warstwa ceramiczno-metalowa narasta we wszystkich miejscach gdzie występuje tarcie metalu o metal, a w szczególności w miejscach zużytych wytartych.
Warstwa ta wyrównuje i pokrywa mikrodefekty, rysy i deformacje powierzchni podlegających tarciu. Można to porównać do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w zużytych miejscach. Proces narastania warstwy trwa do około 1500 km przebiegu.
Korzyści
- Zmniejsza lub eliminuje zgrzyty, haczenia podczas zmiany biegów.
- Poprawia płynność i lekkość zmiany biegów.
- Wycisza uciążliwe hałasy i tzw. wycie skrzyni biegów.
- Wydłuża trwałość mechanizmu nawet 5-cio krotnie.
- Zabezpiecza skrzynię biegów przed zużyciem do 100 000 km cenna korzyść w pojazdach mocno eksploatowanych.
- Pozwala w wielu przypadkach uniknąć kosztownych napraw.
- Procesy regeneracji i tworzenia warstwy ceramicznej odbywają się podczas normalnej eksploatacji i bez demontażu jednostki napędowej.
Instrukcja do skrzyń biegów, tylnych mostów
- Rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka km.
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu i opróżnić dozowniki do otworu wlewu oleju przestrzegając wymaganego poziomu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h. oraz 100 - 300 m na wstecznym biegu.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
Instrukcja do reduktorów
- Rozgrzać olej w reduktorze – uruchomić reduktor na co najmniej 30 min.
- Zatrzymać reduktor.
- Odkręcić korek wlewu oleju do reduktora i opróżnić dozowniki do otworu wlewu oleju przestrzegając wymaganego poziomu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać
Nie stosować
- Do automatycznych skrzyń biegów.
- W sprężarkach śrubowych.
- W mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD – są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Uwagi
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju z molibdenem lub teflonem zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp. należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
- Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.