CB RADIO ALBRECHT AE 6890 (oryginalna folia na wyświetlaczu)
Pomysł rewolucyjny na gruncie CB, ale z powodzeniem stosowany od dawna przez producentów sprzętu profesjonalnego i zaawansowanych modeli transceiverów VHF/UHF. Pozwala dyskretnie wkomponować w kokpit samochodu niewielki panel z wyświetlaczem i elementami sterowania, a pozostałą część radiotelefonu umieścić w bagażniku, pod fotelem czy w innym dogodnym miejscu. Obydwa elementy połączone są jednym, wielożyłowym, starannie ekranowanym kablem długości zwykle 2 do 5 m, dającym dużą swobodę wyboru miejsca montażu.
Konstruktorzy Albrechta musieli zdecydować się na jeden z dwóch powszechnie stosowanych sposobów instalowania mikrofonu w tego typu radiach. Gniazdo umieszczamy albo w rozłączanym panelu przednim, mając komplet sterujący radiem na desce rozdzielczej samochodu, albo montujemy gniazdo mikrofonowe w zasadniczej części radia, trochę ograniczając przez to możliwość jego migracji, ale obniżając koszt urządzenia i eliminując indukowanie się zakłóceń w wielometrowym kablu.
W Albrechcie 6890 wybrano to drugie rozwiązanie, więc naturalnym miejscem jego montażu jest przestrzeń pod fotelem kierowcy.
Mikrofon z podświetlanymi przyciskami zmiany kanałów, będący w standardowym wyposażeniu można wtedy umieścić w zasięgu ręki operatora.
Każda dalsza od kierownicy lokalizacja radia wiąże się z koniecznością zastosowania przedłużacza kabla mikrofonowego.
Długość przewodu radio-panel to 2 m.
Dzięki użyciu standardowych złączy DB9 (RS232) posiadacze ekskluzywnych limuzyn chcący ukryć radio w bagażniku bez problemu dobiorą odpowiedni przedłużacz, który oprócz mikrofonowego, będzie niezbędnym wyposażeniem instalacji.
Potem już tylko kilka godzin demontażu tapicerki oraz plastikowych paneli deski rozdzielczej ( ewentualnie wstawek ze szlachetnego drewna ), upychanie kabli, ponowne zakładanie spinek, przykręcanie opornych wkrętów, przytwierdzenie uchwytu mocującego i już można cieszyć pięknym wyświetlaczem w głębokim, szafirowo-niebieskim kolorze otoczonym przyciskami i pokrętłami sterującymi funkcjami radiotelefonu na podszybiu swojego samochodu.
Albrecht 6890 to najlepiej wyposażony ,,bezwstęgowy” model w ofercie firmy, więc jeśli chodzi o parametry pracy to jest co regulować.
W komplecie oryginalny paragon zakupu widoczny na zdjęciu
Do dyspozycji mamy modulację AM i FM oraz 6 standardów mocy i częstotliwości właściwych dla różnych państw Europy.
Z szumem walczy oprócz klasycznego, manualnego Squelcha zmodyfikowana blokada automatyczna i CTCSS – blokada tonowa, będąca do tej pory atrybutem wyłącznie radii VHF/UHF. Zapewnia ona, nieosiągalną dla zwykłych układów 100% redukcję szumów przy zachowaniu maksymalnej czułości, a więc i zasięgu radia.
O komfort odsłuchu dba dwustopniowy regulator czułości odbiornika i wyłączany filtr akustyczny w torze audio.
Do porządkowania łączności służy możliwość zapamiętania 3 kanałów, jednoczesny nasłuch 2, kanał priorytetowy, szybki dostęp do kanału 9 i skaner.
Dla koneserów zamiast numeru kanału na dużym wyświetlaczu o regulowanej jasności można wybrać aktualnie używaną częstotliwość.
Wbudowany przedwzmacniacz mikrofonu zapewnia skuteczną modulację nawet przy stosunkowo słabym poziomie fali nośnej na granicy zasięgu.
O takich drobiazgach jak podtrzymanie pamięci ustawień po zaniku zasilania, przy takim radiu nie wypada nawet wspominać.Transceiver CB z nowatorską stylistyką i niekonwencjonalnymi możliwościami instalacji w samochodzie na pewno znajdzie wielu użytkowników, którzy choć przekonani o przydatności pasma obywatelskiego w ruchu drogowym, nie mogli zdecydować się na żadną z już egzystujących na rynku propozycji.
Na innej mojej aukcji (od 1 PLN) dostępna Duńska antena helikalna CB Pirat 63 cm
https://allegro.pl/oferta/antena-cb-pirat-63cm-oryginal-od-1-pln-bcm-7865357941