!!! WAŻNE:
PRZED ZAKUPEM KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ Z OPISEM 0 SPRZEDAWCY PROSZĘ SPRAWDZIĆ CZAS REALIZACJI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
CASTROL TRIBOL GR 100-00 PD
Wysokowydajny smar do łożysk
pojemność 5KG
Castrol Tribol™ GR 100 PD (poprzednia nazwa: Longtime™ PD) to seria wysokowydajnych smarów łożyskowych wyprodukowanych na bazie oleju mineralnego z zagęszczaczem litowym. Zawierają pakiet dodatków uszlachetniających - Microflux Trans (MFT).
Dodatki MFT zapewniają optymalną ochronę przed zużyciem ciernym oraz bardzo niski współczynnik tarcia nawet w warunkach skrajnych obciążeń, wibracji, obciążeń szokowych, przy wysokich i niskich prędkościach oraz na różnych powierzchniach tarcia. W przypadku dużych obciążeń, następuje aktywacja dodatków MFT, które dyfundując do powierzchni i poprzez plastyczną deformację rozpoczynają poprawę charakterystyki tarcia. Produkty reakcji organicznej stają się komponentem systemu trybo-polimerowego.
W przeciwieństwie do tradycyjnych smarów trybo-polimery utworzone przez MFT są długołańcuchowymi związkami o doskonałych właściwościach smarowych i przyczepności. Zwiększa się powierzchnia przenosząca obciążenia i łatwiej utrzymać hydrodynamiczny film smarny. Dzięki tej wyjątkowej reakcji fizyko-chemicznej uzyskuje się mikrowygładzenie powierzchni tarcia bez zużycia ciernego.
_________________________________________________________
!!! WAŻNE:
PRZED ZAKUPEM PROSZĘ SPRAWDZIĆ CZAS REALIZACJI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zastosowanie
Smary z serii Tribol GR 100 PD mogą być stosowane do długoterminowego smarowania lub na cały okres eksploatacji urządzenia bardzo obciążonych łożysk tocznych i ślizgowych, nawet w najtrudniejszych warunkach pracy, które stwarzają bardzo wysokie ciśnienia, wibracje, obciążenia szokowe i szeroki zakres temperatur (-35°C do 140°C). Mogą być również stosowane we wrzecionach przędzalniczych i szlifierskich, przekładniach narażonych na obciążenia szokowe, maszynach do obróbki drewna oraz do powierzchni ślizgowych płyt drukarskich.
Smary te nadają się także do łożysk z zewnętrznym pierścieniem obrotowym poddawanych dużym obciążeniom promieniowym, np. w rolkach ciągarek, łożyskowanych czopach walców w stalowniach oraz łożyskach ze zmiennym kierunkiem obrotu lub ruchami wahliwymi. Są one również stosowane do przegubów hydrokinetycznych (równobieżnych) i układów centralnego smarowania.
Produkty Tribol GR 100-0 PD i 100-00 PD mogą być stosowane jako półpłynny smar w przekładniach czołowych, planetarnych i ślimakowych. Oba produkty nadają się do smarowania przekładni otwartych oraz kół zębatych i łożysk w przekładniach zamkniętych.
Zalety
W porównaniu z tradycyjnymi smarami seria Tribol GR 100 PD zapewnia następujące korzyści:
- Optymalna ochrona przed zużyciem ciernym mocno obciążonych łożysk.
- Dzięki zastosowaniu MFT - bardzo dobre smarowanie i wygładzanie powierzchni. Zmniejszenie ilości awarii prowadzących do przestojów i remontów. Technologia PD pozwala na przedłużenie okresów eksploatacji łożysk i części maszyn.
- Powstanie warstwy ochronnej MFT skutkuje zwiększeniem powierzchni nośnej łożyska, co zmniejsza naciski jednostkowe, temperaturę pracy i zużycie cierne, zwiększając żywotność części i smaru.
- Poprawa powierzchni bieżni łożysk – wydłużone okresy eksploatacji - efekt działania MFT.
- Bardzo niski współczynnik tarcia – oszczędność energii i mniejszy poziom hałasu.
- Wielofunkcyjność – Tribol GR 100-0 PD i 100-00 PD są szczególnie polecane do łożysk tocznych ze zbiornikiem smaru i nieszczelnych przekładni.
- Łatwa pompowalność w systemach centralnego smarowania – w przekładniach pracujących z dużymi prędkościami smar Tribol GR 100-0 PD i 100-00 PD nie jest usuwany z powierzchni smarowanych.
Dodatkowe informacje
W celu zminimalizowania potencjalnych niezgodności przy przejściu na nowy smar, wszystkie poprzednie smary powinny zostać usunięte w jak największym stopniu przed wymianą. W początkowym okresie pracy należy ściśle przestrzegać zalecanych czasów między kolejnymi dosmarowaniami, aby upewnić się że wszystkie poprzednie środki smarne zostały usunięte.
NC232/42/37/np