Witam.
Do sprzedania ma rower elektryczny Carrera Crossfire-E od FANA rowerów elektrycznych. Jest to mój drugi rower elektryczny, poprzednio miałem ten sam model. Łącznie przejechałem na DWÓCH rowerach ponad 11000km bezawaryjnie.
Sprzedawany rower ma oryginalny przebieg 6100km. Jestem pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem.
Rower kupiłem w Halfords w Londynie w sierpniu 2017. Nie różni sie on od obecnie oferowanego w Halfords jeśli porównywać stan rowera po zakupie (rower który sprzedaję ma stan wyższy niż rower ze sklepu).
Rama w stanie mechanicznie idealnym, drobne, małe rysy.
Koła proste, tarcze proste, stan ogólnie zbliżony do nowego.
Cena nowego ale niedoposażonego roweru wynosi 1250 funtów tj. ok. 6250zł
Cena nowego wraz z doposażeniem to ok. 1500 funtów ~7500zł (kwota bez ściemy)
Wklejam opis ze strony Halfords wraz z moim komentarzem w nawiasach:
- Approximate Weight (KG): 22.5kg
- Brake Type: Hydraulic Disc Brakes
- Forks: Suntour NVX-DS HLO
- Frame Material: Alloy ROZMIAR 21"- dla wysokiego rowerzysty
- Gender: Mens
- Maximum Rider Weight: 120kg
- Maximum Speed: 15.5mph Wsparcie do 27km/h
- Number of Gears: 8
- Pedals Included: Yes
- Recharge Time: 6 hours
- Suspension: Front Suspension
- System voltage: 36V
- Wheel Size: 700c
- Amps: 11.58Ah (zasięg to minimum 40km w trybie SPORT, przy wadze kierującego ~100kg, pozostałe tryby wydłużają zasięg, producent podaje do 100km)
- Battery: Phylion TRZECI NAJWIĘKSZY EUROPEJSKI DOSTAWCA BATERII DO EBIKÓW, NAJWIĘKSZY DOSTAWCA BATERII DO EBIKÓW W CHINACH ORAZ NIEKTÓRYCH KRAJACH EUROPEJSKICH JAK HOLANDIA CZY FRANCJA, słowa te są przytoczone z wywiadu z przedstawicielem marki https://www.youtube.com/watch?v=ROBsHjasANA
- Battery Features: On/off switch
- Battery warranty: 2 years/500 charges (ma opcje testu pojemności, obecnie pokazuje pojemność maksymalnym wskaźnikiem 5/5 diod który interpretuje się jako więcej niż 90%, jestem pewny że jest realna pojemność bo do stanu baterii przykładałem WIELKIEGO starania, NIGDY BATERIA NIE STAŁA NA SŁOŃCU, NIE ROZŁADOWYWAŁEM DO KOŃCA, ŁADOWAŁEM DO PEŁNA BY OGNIWA NIE BYŁY ROZKALIBROWANE tj. by wszystkie miały ten sam stopień zużycia, łądowałem z automatycznym programatorem który zaczynał ładowanie w środku nocy a kończył je chwilę przed moim wyjściem do pracy tak by bateria była jak najkrócej w stanie pełnego naładowania. Zabiegi te wymagają ciągłej uwagi ale dla mnie jako miłośnika ebików to była przyjemność, która ZDECYDOWANIE przedłuża żywotność baterii a zasięg nadal jest taki jak w nowym rowerze)
- Battery Weight: 2.5kg
- Bottom Bracket: Sealed
- Cassette/Freewheel: Cassette Shimano 8 speed (obecnie lepsza HG-41)
- Chain: KMC 8 speed (obecnie lepszy SRAM PC-850)
- Chainset: Suntour 42T
- Component warranty: 2 years
- Crank Arm: Alloy
- Digital battery charger: Yes
- Display: Suntour LCD Display (świetny WODOODPORNY ekran lcd który można w zdjąć bezproblemowo gdy np. zostawiamy rower bez opieki. Wyświetla 5 trybów jazdy: NO, ECO, TOUR, CLIMB, SPORT. Różnią się te tryby poziomem wsparcia jaki zapewnia silnik. Można ustawić z jakiego trybu ma startować rower po włączeniu [może to być no, eco, tour, climb ale bez sport, wytłumaczę kupującemu jak tego dokonać bo nawet instrukcja nie podaje jak to zrobić] Zaznaczam, że rower jest nie do zhakowania bez ingenerencji w kontroler. Ten rower działa bez modyfiacji które by zmieniały parametry silnika a co za tym idzie jest jak w oryginale i nie był poddawany żadnym nieprzewidzianym przez producenta obciążenią czy modyfikacją, które mogły by uszkodzić silnik. Na forach rowerowych w UK jest pełno ludzi którzy chcieliby rozblokować system SR SUNTORU ale jak na razie nikomu sie to nie udało softwerowo czy bez zmiany kontrolera. TEN ROWER JEST JAK W ORYGINALE!
- Display Features: Detachable 4 assist modes, speed, mileage (zmienione na km, jako że jest to system TAIWAŃSKI SR SUNTOUR to działa on domyślnie w km a w UK jest zmieniany ręcznie na mile)
- Drive Type: Rear Drive
- Electric Bike System: Suntour
- Frame: Aluminium
- Frame warranty: 2 years
- Front Brake: Tektro (HAMULCE HYDRAULICZNE TEKTRO VELA)
- Front Hub: Formula DC-20FQR
- Front/Rear Wheel Drive: Rear drive
- Gear Shifters: Shimano
- Gears: 8 speed
- Geometry: MX
- Grips: Comfort rubber (nowe, zakrecane na śruby, gripy [chwyty kierownicy] które dawał producent przesuwały się podczas jazdy- oszczędność z uwagi na drogi system suntour, te maja blokadę obrotu)
- Handlebar Type: Riser
- Handlebars: Alloy
- Headset: Semi Sealed
- Maximum Range: Up to 60 miles
- Motor Rating: 7
- Motor Type: Rear Hub
- Mudguard Mounts: No
- Pannier Rack: No
- Pedals: Welgo (teraz lepsze VELO COMP)
- Quick Release Front Wheel: Yes
- Quick Release Rear Wheel: No
- Rear Brake: Tektro (HYDRAULICZNE TEKTRO VELA, zbudowane w całości z metalu a nie jak w tanich hamulcach hydraulicznych częściowo z plastiku, świetny model jak na tak tani rower! )
- Rear Hub: Suntour motor (50nm silnik o mocy znamionowej 250W i maksymalnej 450W. Bardzo responsywny i inteligentnie dostosowywujący w czasie rzeczywistym moc dzięki czujnikowi torqu i optycznemu obrotów korby)
- Rear Mech: Shimano Altus (obecnie TIAGRA, model dwie grupy wyżej niż Altus, szosowa przerzutka z mocniejszą sprężyną nadaje się tutaj znacznie lepiej niż niski model górski o słabiutkiej sprężynie jak dla rowerów z marketu. Słaba przerzutka jak i opony w wersji sklepowej to koszt niskiej ceny początkowej bo system SR SUNTOUR nie należy do najtańszych prostych silniczków z Chin. Wersja 48v 500W tego silnika jest monotwana w rowerach pokroju BULLS OUTLAW e45 kosztującego ~4000EURO!
- Rims: Alloy, double wall
- Saddle: Carrera hybrid comfort (wymieniam kupującemu na nowe białe firmy MASSI)
- Seatpost: Carrera Alloy (obecnie amrtyzowany SR SUNTORU SP12-NCX z dwiema sprężynami, zakres wagi rowerzysty dla tych sprężyn to od 80kg do aż 120k!)
- Sensor Type: Torque sensor (czujnik torqu to niespotykany w tanich rowerach LUKSUS! Jest on połączony z optycznym czujnikiem obrotu. Większość rowerów ma tylko ten drugi czujnik i to tylko w wersji mechanicznej tj. groszej niż optyczny. Czujnik torqu pozwala dostosować wspomaganie w zależności jak mocno naciskamy na pedały. Niespotkasz takiego zestawu w żadnym z oferowanych zestawów do przeróbki roweru. Czujniki te są wykorzytwane w dużo drożych rowerach z systemem SHIMANO, BOSCH, YAMAHA i powodują że jadąc tym rowerem [Carrerą] mamy wrażenie jazdy zwykłym rowerem. Im mocniej niciskamy na pedałay tym silnik daje więcej mocy. Rowery na allegro nawet po 7000zł nie mają takich funkcji co według mnie jest nieporozumieniem by nie montować czujnika torque. Pewnie z uwagi że podnosi on koszty produkcji. Sprzedawcy zwyczajnie nie przykładają uwagi do wrażeń z jazdy a kierują sie zyskiem)
- Stem: Carrera Alloy
- Tyre Size: 700x40c (obecnie 700x50c)
- Tyres: Kenda K-935 (obecnie ZNACZNIE lepsze, nieprzebijalne SCHWALBE MARATHON GT)
- Watt-Hour: 417Wh 11,6 Ah
W rowerze dokonałem następujących usprawnień:
1. opony Schwalbe Marathon GT 28x2.0, nieprzebijalne, z paskiem odbalskowym, (fantastyczna opona, wytrzymała, nigdy mnie nie zawiodła, ZDECYDOWANIE kupię TEN SAM MODEL do mojego kolejnego Ebika)
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-gt.html#press
2. amortyzowany wspornik siodła SR Suntour SP12-NCX, 50mm skoku amortyzatora, dwie sprężyny (sprężyna twardsza dokupiona akcesoryjnie na amazon) dla dwóch twardości (1 medium sprężyna w zakresie 80-100kg wagi użytkownika, druga to 100-120kg), długość wspornika to aż 400mm (DROŻSZA) więc jest on głeboko w ramie- nie jest to bezznaczenia dla żywotności ramy (nie pęknie nam rama), kupiłem wspornik na angielskim Amazonie za 70 funtów ~ 350zł
https://www.dobrerowery.pl/sztyca-amortyzowana-pantograf-sr-suntour-sp12-ncx-27-2mm-400mm-czarna-sprezyna-srednia
3. hiszpańskie siodło MASSI (nowe, na zdjęciach jest stare VELO, zniszczone zostaje u mnie a nowe wstawiam do rowera ale możesz wybrać które chcesz ;)
4. karbonowe rogi kierownicy (większa wygoda w długich trasach)
5. przerzutka zmieniona z Altus na Tiagra (lepsza zmiana biegów, łańcuch nie udeża o ramę)
6. pedały zmienione z Wellgo na lepsze VP COMP
https://www.ceneo.pl/64252721 (dużo lepsze od tych dawanych z nowym rowerem)
7. torba na ramę i torba na kierownicę firmy ROSWHEEL
https://picclick.com/Roswheel-Bicycle-Handlebar-Bag-Cycling-Bike-Multi-Front-191559897368.html
https://www.dhgate.com/product/roswheel-bike-front-tube-phone-bag-double/435307998.html
8. tryb Shimano HG-41 (klasa Alivio) 11-34t, duża koronka do łatwych podjazdów, oryginalnie był niższy model Shimano HG-31 (klasa Altus), ma ok.500km przebiegu, powinien wystarczyć na kolejne 2500km)
https://www.bike-components.de/en/Shimano/CS-HG41-8-8-speed-Cassette-p29617/
9. łańcuch SRAM PC-850, z szybkozłączką, nierdzewiejący, łańcuch nie jest rozciągniety (widać na zdjęciu wskazanie narzędzia do pomiaru zużycia łańcucha), ma ok. 500km (zrobi jeszcze spokojnie 2500km)
https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-sram-pc-850-pd6606/?v_Id=16407&gclid=Cj0KCQjwuLPnBRDjARIsACDzGL3HHAw1mYd_aFrIaqehVb6asR0jyaF50B9IC2shhinL61hwL74NcZUaAntOEALw_wcB
10. klocki hamulcowe CERAMICZNE Noah and Theo przednie,
https://noahandtheo.co.uk/index.php?_route_=disc-brake-pads/shimano-disc-brake-pads/Shimano-B01-E01-Ceramic-Disc-Brake-Pads
11. klocki hamulcowe KARBONOWE Noah and Theo tylnie. Nowo wstawione
https://noahandtheo.co.uk/index.php?_route_=disc-brake-pads/shimano-disc-brake-pads/Shimano-B01-E01-Disc-Brake-Pads
12. NOWY (ma przejechane mniej niż 200km, dopiero co go wymieniłem) wkład supportu ORYGINALNY sr sruntour (kosztował 20 funtów ~100zł, kupiony w HALFORDS uk)
13. nowe GRIPY kierownicy przykrecane, które się nie przesuwają w czasie jazdy
14. nowa akcesoryjna niemiecka stopka XLC (kosztowała 15 funtów ~75zł)
https://www.xlc-parts.com/
15. druga ORYGINALNA ładowarka (kupiłem nową w Halfrods za 45 funtów ~225zł, można ją np. trzymac w pracy i podładować baterię w razie potrzeby)
https://www.halfords.com/cycling/bike-accessories/electric-bike-batteries-parts/carrera-crosscity-e-bike-charger
Ten firmowy angielski rower w porównaniu do samoróbki z zestawów na allegro ma kilka przewag:
- rama jest dostosowana do ebike, ma wymiary i wytrzymałość przygotowaną do ebike np. szerokość tylnich widełek. Nie trzeba ich rozciągać (!) (robią tak firmy specjalizujące się w budowie ebików przez co osłabiają ramę i mogą powodować że rower nie będzie jechał "prosto" przez skrzywienie w osi roweru) czy kombinować z zabezpieczniem silnika by się nie obrócił w ramie.
- baterię można łatwo kupić, wymienić na nową,
- wszystkie części zamienne są łatwo dostępne
- jest bezpieczny z uwagi że producent brał pod uwagę przeciążenia jakie będzie wywierał silnik na ramę
- jest bezpieczny jeśli chodzi o ładowanie i przechowywanie baterii, bateria i ładowarka ma wszystkie europejskie certyfikaty
- zgodność parametrów z rzeczywistością (oryginalna moc silnika 50nm, pojemność baterii zgodna z oznaczeniem)
- można nim jeżdzić bezproblemowo w deszczu, rower jest wodoodporny
- kontroler jest wbudowany w uchwyt na baterię a nie jest w jakiejś torbie przypiętej do ramy (torby to są dobre na zakupy a nie na kluczowy komponent ! :):)
Carrera Crossfire-E jest to jeden z najpopularniejszych modeli roweru elektrycznego w Anglii z uwagii na bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
WSZYSTKIE USPRAWNIENIA I DODATKI WYMIENIONE W AUKCJI PRZE ZE MNIE ZOSTAJĄ W SPRZEDAWANYM ROWERZE.
Dodatkowa ładowarka pozwoli na wygodę po za domem bez ciągłego zabierania jej np. do pracy. Można ją również trzymać cały czas w torbie na kierownicy i w razie potrzeby podładować akumulator w trasie np. w Mcdonaldzie:)
Koszt naładowania baterii to średnio 25groszy! więc 100km przy ustawionym poziomie wsparcia na 100% trybu sport kosztuje ~ 50 ~ 60 gorszy.
Jak mało to jest świadczy prosty szacunek: 100 km= 0,5 zł to 6100 km= ~ 30 zł więc obecnie wydałem ok. 30 zł za przejechanie 6100 km. Można więc powiedzieć, że koszt ładowania jest pomijalny.
Żywotność baterii ma nie spaść poniżej 80% do 500 ładowań. Obecnie bateria ma ~100 ładowań więc rower przejedzie jeszcze conajmniej 20 000km zanim zasięg zmniejszy się do 80% pojemności.
Do pracy dojeżdzasz niespocony, bez zmęczenia. Z powrotem możesz np. przejechać się w ramach treningu bez wsparcia silnika. Wybór jak, zależy tylko od Ciebie.
Rower można obejrzeć w Poznaniu.
Odbiór tylko osobisty
Przed kliknięciem kup teraz proszę o telefon
Oferta zostanie zakończona najpóźniej 15 czerwca 2019 o godz. 22:00
link do strony producenta napędu:
https://www.srsuntour-cycling.com/pl/e-bike/ats-e-bike-system/
W razie pytań tel. 504 377 880