Karbonowa rakieta stworzona do jazdy z dużą prędkością. Super lekka carbonowa rama łączy innowacyjne rozwiązania z komponentami najwyższej klasy. Tylna przerzutka Sram X0 z technologia Type 2 zapewnia szybką i precyzyjna zmianę biegów i minimalizuje ryzyko spadnięcia łańcucha, nawet na bardzo wyboistych szlakach.
Szybką zmianę biegów ułatwiają również manetki Sram typu Gripshift. Koła DT Spline ONE XR 1501 zapewniają doskonałe przeniesienie mocy na podłoże dzięki lekkim i sztywnym obręczom.
Rower jest w stanie bardzo dobrym z wyjątkiem rys wynikających z normalnego użytkowania - nigdy nie uczestniczył w poważnej kraksie. Jego przebieg po ostatnim pełnym serwisie to 732km. Wszystko jest w pełni sprawne. Serwis obejmował:
- wymianę kasety, łańcucha, zębatek z przodu oraz linek
- serwis amortyzatora
- serwis hamulców
- pełen serwis kół
Rower do obejrzenia we Wrocławiu.
WAGA
- 9.4kg (bez pedałów)
RAMA
- Canyon Grand Canyon CF SLX - rozmiar L (na osobę od 178 do 186 cm wzrostu)
WIDELEC
- RockShox SID 29 XX World Cup
PRZERZUTKA PRZEDNIA
- SRAM GX
PRZERZUTKA TYLNA
- SRAM X0 Long Cage 10s Type 2
MECHANIZM KORBOWY
- SRAM S2210 Carbon 38/24 zęby
SUPORT
- SRAM X-Type
KASETA
- Shimano Deore XT 11-36 10-speed
KOŁA
- KOMPLETNE KOŁA DT Swiss ONE XR 1501 Spline
OPONY
- Michelin Wild Racer 29x2.25 - przód
- Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 - tył
MANETKI
- SRAM Grip Shift - przód GX, tył X0
DŹWIGNIE HAMULCA
- Avid Elixir X0 Carbon
HAMULCE
- Avid Elixir X0 Carbon
KIEROWNICA
- Ritchey WCS Flatbar Black 720
CHWYTY
- ESI Grips Chunky CZARNE
MOSTEK
- Ritchey WCS 4-Axis (31,8)
STERY
- Cane Creek Serie 40
SIODEŁKO
- Ergon SM30 EVO
WSPORNIK SIODEŁKA
- Ritchey WCS
TECHNOLOGIE
- Ultra High Modulus Carbon - W skrócie UHM, włókna karbonowe o module sprężystości (inaczej zwanym modułem Younga) wyższym niż 450 GPa, używane w najwyższej jakości kompozytach stosowanych w rowerach. Teoretycznie im wyższy moduł tym wyższa wytrzymałość i niższa masa kompozytu. Dla porównania dla stali ten moduł wynosi 200 GPa (gigapaskali).
- wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów
- środek suportu X-Type - Środek suportu z osią zintegrowaną z ramieniem korby, tyle tylko, że w przeciwieństwie do Shimano, z lewą, a nie z prawą. Łożyska suportu, identycznie jak w Hollowtech II Shimano, umieszczone są na zewnątrz ramy
- stery taperowane - kreślenie potoczne, dotyczące dopasowania łożysk do zmiennej średnicy rury sterowej, węższej na górze, szerszej na dole. Wymiary 1-1/8 (góra) i 1-1/2 cala (dół) są najpopularniejsze, ale występują też inne warianty wielkości łożyska dolnego. Zmienna średnica rury sterowej pozwala zbudować lżejszy i sztywniejszy widelec.
- oś tylna koła sztywna 12 mm (X-12) - Standard tylnej osi sztywnej zaproponowany przez Syntace, który z założenia ma oferować podobną łatwość obsługi co klasyczny zacisk, a jednocześnie być sztywniejszy (choć nie jest to najważniejsze) i lżejszy. Sama oś ma 12 mm średnicy, a rozstaw piasty wynosi 142 mm (co sprowadza się w przypadku producentów piast do innych końcówek). Dodatkowe 7 mm (w stosunku do standardowego 135 mm) potrzebne jest po to, by piastę łatwiej było osadzić w odpowiednio przygotowanych hakach.