Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 14 069,00 zł
- Canon EOS 5D Mark IV + EF 24-105mm f/4L IS II USM
- 14078,99 zł z dostawą
- 4850,00 zł
- Obiektyw Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM
- 4859,99 zł z dostawą
Canon EOS 5D Mark III + EF 24-105mm f/4 L IS USM (6821963374)
Sprzedający winmar_pl
poleca 100,00%
|
49
Opis
Galeria zdjęć
Opis przedmiotu
Nowy EF 24-205mm f/4L IS USM jest niewiele ważącym odpowiednikiem uznanego obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM.
Canon EOS 5D Mark III został wyposażony w zupełnie nową, pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 22,3 megapiksela, która oferuje zakres czułości zaczynający się od ISO 100 i kończący na ISO 25600, który można rozszerzyć w dół o ISO 50 oraz w górę o ISO 102800. Za przetwarzanie obrazu odpowiada natomiast procesor Digic 5+. Głównie dzięki niemu aparat znacznie przyspieszył. Prędkość zdjęć seryjnych wzrosła do niezłych 6 kl/s, która może być utrzymywana w serii 18 plików RAW. Moc procesora jest również wykorzystywana do efektywnego korygowania aberracji chromatycznej w plikach JPEG (użytkownik może pobrać 29 profili obiektywów stworzonych przez Canona).
Być może najważniejszą zmianą, jaka pojawiła się w nowym 5D Mark III jest autofokus. Był to najsłabszy punkt poprzednika, szczególnie w kontekście znakomitych osiągów matrycy i bardzo dobrej funkcjonalności tamtego modelu. Tym razem Canon poszedł najlepszą z możliwych dróg i po prostu zaadaptował czujnik AF zastosowany wcześniej w reporterskim, profesjonalnym EOS-ie 1D X. Co prawda nie jest on wspomagany takim samym 100000-pikselowym czujnikiem mierzącym światło i dedykowanym procesorem Digic 4, ale i tak poprawa powinna być znaczna. Wśród 61 pól systemu AF EOS-a 5D Mark III znalazło się 41 pól krzyżowych, a wśród nich 5 jest podwójnie krzyżowych. Te ostatnie do działania potrzebują obiektywu o jasności f/2,8 lub lepszej, ale na przykład przy szkle o świetle f/4 będą działały wszystkie punkty krzyżowe - część nich całkiem daleko od środka kadru.
Zmian doczekały się również elementy służące do kadrowania. EOS 5D Mark III zyskał nowy wizjer optyczny, który w tym modelu kryje 100% kadru (powiększenie 0,71x, punkt oczny 21mm). Z wizjerem został zintegrowany przezroczysty ekranik LCD, który umożliwia wyświetlanie różnych siatek wpomagających kadrowanie. Lepsze parametry ma również ekran LCD. Przekątna wzrosła do 3,2 cala, a rozdzielczość do 1 040 000 punktów. Canon poprawił jego jakość likwidująć przerwę między właściwym wyświetlaczem, a chroniącym go szkłem. Dzięki temu obraz jest wyraźniejszy, a odblaski ograniczone.
EOS 5D Mark II stał się królem filmowania, ale jak się okazuje również na tym polu można było wprowadzić trochę poprawek. Nowy EOS nagrywa oczywiście w rozdzielczości Full HD (maksymalna długość jednego nagrania to 30 minut - bez sekundy) i może się pochwalić kompresją "intraframe" (All-I), w której każda klatka jest obrabiana osobno. Zyskuje jakość, traci rozmiar pliku (22 minuty na karcie 16 GB, kontra ponad godzinę przy normalnej kompresji). Na poprawę jakości wpływa również nowy procesor obrazu, który według producenta lepiej sobie radzi z efektem "rolling shuter" oraz morą. Nowy Canon obsługuje również kody czasowe SMTPE. Warto również wspomnieć o tylnym pokrętle, które jest... czułe na dotyk. Można mu przypisać różne funkcje, a następnie uruchamiać je w trakcie filmowania bez poruszania aparatem.
Canon EOS 5D Mark III (tradycyjnie) nie ma wbudowanej lampy ani lampki wspomagającej AF. W tych kwestiach trzeba polegać na zewnętrznych fleszach. Na bocznej ściance znalazło się za to miejsce na podwójny slot kart pamięci - na karty CF i SD. Pojawiło się również nowe złącze - wyjście na słuchawki monitorujące poziom dźwięku.
Stabilizacja obrazu
Układ stabilizacji obrazu [Image Stabilizer, IS] w znaczącym stopniu redukuje rozmycie zdjęć spowodowane drżeniem aparatu. Żyroskopowy czujnik rozpoznaje niepożądane wibracje i uruchamia prostopadłe do osi optycznej obiektywu przesunięcie odpowiedniej grupy soczewek. Zmienia to przebieg wiązki światła a obraz znów pada we właściwe miejsce na matrycy lub filmie. Fotograf, który w danych warunkach mógł fotografować obiektywem 105mm bez statywu z czasem otwarcia migawki 1/125s teraz może otrzymać ostre zdjęcie przy czasie naświetlania 1/15s, co znacznie rozszerza możliwości fotografowania w trudnych warunkach. Przewaga 3EV to naprawdę dużo.
Super Auto-focus
Pierścieniowy silnik USM zastosowany w obiektywie EF 24-105mm f/4L IS USM korzysta z wibracji o częstości ultradźwiękowej aby błyskawicznie i praktycznie bezgłośnie ustawiać ostrość. Nowy algorytm AF wykorzystywany przez mocniejszy procesor CPU obiektywu również maja wpływ na szybkość działania obiektywu. Nowoczesny hamulec natychmiast zatrzymuje poruszający się układ optyczny obiektywu w momencie ustawienia prawidłowej ostrości, bez ryzyka jakiegokolwiek przesunięcia. Fotografujący mogą w każdej chwili przejść na ręczny tryb ustawiania ostrości. Wystarczy jedynie dotknąć pierścień ostrości, nie ma potrzeby wyłączania układu AF.
Stała przysłona f/4 od 24 do 105mm
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM oferuje najwyższą jakość optyczną w całym zakresie ogniskowych i przy stałej przysłonie. Pozwala to utrzymać stały czas otwarcia migawki przy zmianie ogniskowej po zapamiętaniu ekspozycji. Jest do doskonały obiektyw dla osób, które szukają lżejszej i nieco dłuższej alternatywy dla obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM. Obiektyw wyposażono w przysłonę o niemal w 100% okrągłym otworze, dzięki czemu łatwo otrzymać atrakcyjnie wyglądające rozmyte tło.
Jakość obrazu
Aby zmniejszyć rozmiary obiektywu i poprawić jakość obrazu na całej powierzchni klatki - w nowym obiektywie zastosowano soczewkę ze szkła o ultra niskiej dyspersji [UD], która eliminuje aberrację chromatyczną redukującą ostrość i wywołuje kolorowe rozmycie konturów. Soczewka asferyczna koryguje aberrację sferyczną, dzięki czemu zdjęcia są ostre i kontrastowe nawet w rogach klatki. Poprawa struktury powłok przeciwodblaskowych Super Spektra i kształtu soczewek pozwolił inżynierom Canona praktycznie wyeliminować odbicia światła wewnątrz obiektywu, na które obiektywy cyfrowe są bardziej narażone niż tradycyjne w związku z odbiciem światła od matrycy.
Zwiększenie pochłaniania światła przez powłoki pozwala otrzymać ostre i kontrastowe zdjęcia z naturalnym oddaniem kolorów.
Integracja z systemem EOS
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM wyposażono w układ informujący o odległości od obiektu. Dzięki temu jest on w pełni kompatybilny z systemem kontroli światła błyskowego ETTL - II, jaki znajdziemy w najnowszych lustrzankach Canona EOS-1D Mark II czy EOS 5D[1]. W połączeniu z dedykowanymi lampami błyskowymi Canon EX obiektyw przekazuje informacje o dystansie od obiektu, które wykorzystuje algorytm lampy obliczający ekspozycję.
Aby dorównać wytrzymałości na warunki atmosferyczne
...z jakiej słyną obiektywy serii L, nowy obiektyw wyposażono w uszczelkę chroniącą bagnetowe połączenie z korpusem i liczne uszczelki wokół ruchomych części obiektywu zapewniające ochrone przed kurzem i wilgocią. Przełączniki trybu AF i IS zostały zaprojektowane na nowo, dzięki czemu są mniej podatne na przypadkową zmianę ustawienia.
Obiektyw EF 24-105 f/4L IS USM
jest sprzedawany wraz z bagnetową osłona przeciwsłoneczną EW-83H i miękkim futerałem LP1219.
Zgodnie z tradycyjną filozofią Canona - Kyosei
...która zakłada życie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym - wszystkie soczewki tego obiektywu wykonano ze szkła bezołowiowego.
Nazwa: Canon EOS 5D Mark III
Typ lustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość 22,3 Mp
Sensor
36 x 24 mm CMOS
23,4 Megapikseli (22,3 Mp efektywnych)
wbudowany filtr dolnoprzepustowy
filtr kolorów podstawowych
procesor DIGIC 5+
Pamięć
Compact Flash Typ I/II (zgodny z Microdrive i kartami większymi niż 2GB), wsparcie UDMA
SD (SDHC/SDXC)
Rozdzielczość
5760 x 3840 (JPEG, RAW)
3840 x 2560 (JPEG)
2880 x 1920
1920 x 1280
720 x 480
Formaty zapisu obrazu
JPEG (zgodność z Exif 2.21 [Exif Print]) / Design rule for Camera File system (2.0), Digital Print Order Format (1.1) [DPOF]
RAW (bez kompresji)
Jakość kompresji
RAW
RAW + JPEG
JPEG Fine
JPEG Normal
sRAW 1
sRAW 2
Obiektyw
wymienny, Canon EF (bez obiektywów EF-S)
powiększenie 1,0x z obiektywami Canon EF
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Zoom cyfrowy brak
Przysłona w zależności o zastosowanego obiektywu
Migawka migawka szczelinowa sterowana elektronicznie
30 - 1/8000 s (w skoku co 1/3), Bulb (ręczne sterowanie długością naświetlania)
Tryby ekspozycji
Auto
Auto - kreatywny
automatyka programowa (P)
automatyka z preselekcją czasu (Tv)
automatyka z preselekcją przysłony (Av)
manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
Custom 1
Custom 2
Custom 3
Pomiar światła 63-polowy
Kompensacja ekspozycji +/-2 EV co 1/3 lub 1/2 EV (łączona z bracketingiem ekspozycji AEB)
Blokada ekspozycji
Auto: w trybie pojedynczego AF z pomiarem ewaluacyjnym światła, po zmierzeniu ostrości
Manual: przycisk AE Lock przy wszystkich metodach pomiaru światła
Autobracketing +/-2 EV co 1/3 lub 1/2 EV
Metody pomiaru ostrości
61-punktowy AF
41 pól krzyżowych
5 pól podwójnie krzyżowych
Tryby pracy autofocusa
tryby: pojedynczy AF (One Shot), ciągły AF (AI Servo), mieszany (AI Focus)
pola AF: 9, wybór automatyczny, wybór ręczny punktu
wspomaganie AF z poziomu lampy Speedlite
Manual focus tak, pierścień obiektywu
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki w trybie One Shot AF
Podgląd głębi przycisk podglądu na korpusie
Czułość ISO 100 - ISO 25600 z rozszerzeniem o wartości ISO 50, ISO 51200 i ISO 102400
Balans bieli
Auto
światło słoneczne
cień
pochmurny dzień
światło żarowe
białe światło jarzeniowe
błysk
definiowany ręcznie
wprowadzana temperatura barwowa
kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9
bracketing: +/- 3 działki, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy lub magenta/zielony
Efekty
zdjęcia czarno-białe z opcją filtrów elektronicznych i efektem tonowania
profile przestrzeni barwnej: sRGB, Adobe RGB
Korekta obrazu 6 ustawień stylów zdjęć (Picture Styles), 3 ustawienia użytkownika, automatyczna korekta winiety, redukcja szumów wysokich czułości i długich czasów, 4-stopniowy "Auto lighting optimizer"
Zdjęcia seryjne 6 kl/s z zachowaniem prędkości do 18 ujęć RAW
Rejestracja filmu
1920 x 1080 (16:9) do 29 minut i 59 sekund
kompresja "intraframe"
kody czasowe SMTPE
Monitor LCD
3,2 cale TFT
około 1 040 000 tys. punktów
krycie: ok. 100%
jasność monitora: dobierana automatycznie (3 stopnie), dobierana ręcznie (7 stopni)
Live View
Synchronizacja z lampą 1/200 s
Lampa błyskowa brak wbudowanej, zewnętrzna: gorąca stopka E-TTL II (Canon Speedlite)
Kontrola błysku
E-TTL II: Auto, Manual
kompensacja błysku: +/- 2 EV co 1/3 lub 1/2 stopnia (dla lamp EX)
bracketing błysku
blokada błysku: FEL
synchronizacja z drugą kurtyną
gniazdo PC
Stopka akcesoriów tak, dedykowana dla lamp Canon Speedlite
Matówka wymienna (3 typy), standardowa matówka Ee-A
Lustro szybko-powrotne lustro półprzepuszczalne (stosunek transmisja/odbicie światła jak 40:60;brak winietowania z obiektywem EF600mm f/4 lub krótszym)
Wizjer
pentapryzmatyczny
ok. 100% pola krycia aktywnych pikseli (dla JPEG)
powiększenie: 0,71x (-1 dioptria przy obiektywie 50mm na nieskończoność)
korekta dioptrii -3 do +1 dpt
Punkt oczny 21 mm
Tryby odtwarzania
pojedynczy obraz z informacją
pojedynczy obraz
index: 9 miniaturek
powiększenie obrazu 1.5x - 10x
Samowyzwalacz tak, 10 s
Złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, PTP), wyj. Video (PAL / NTSC), PC sync, HDMI, wejścia mikrofonowe, podczerwień,
Zasilanie
1 x akumulator LP-E6
bateria CR1616
Wydajność zasilania (zdjęcia) ok. 950 zdjęć (przy 20°C)
Warunki atmosferyczne b.d.
Gwint statywu tak, 1/4"
Obudowa magnezowa, z uszczelnieniami
Wymiary 152 x 116 x 76 mm
Waga ok. 950 g
komentarze
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.