Atomyc to absolutny klejnot koronny w portfolio tego niemieckiego producenta. High-endowy, mocno wygięty i bezpośredni but, który nie zawiedzie nawet najbardziej wymagających wspinaczy. Sprawdzi się na najbardziej przewieszonych ścianach południowej Europy, boulderach w Fontainebleau czy też polskich wapieniach.
W przedniej części buta zastosowano gumę Vibram XS Grip - tę samą uznawaną, za branżowy wyznacznik i punkt odniesienia. Atomyc robi z niej bardzo dobry użytek, świetnie sprawdzając się zarówno na krawądkach, jak i dziurkach.
Atomyc jest butem bardzo agresywnym z precyzyjnym czubkiem, który zdaje się tylko czekać, by zaatakować stopień na kolejnym wspinaczkowym projekcie. Dzięki zastosowaniu dzielonej podeszwy zachowuje on także zauważalną miękkość i precyzyjnie dostosowuje się do naturalnej krzywizny stopy. Jest również dość szerokim modelem, w którym wspinać się będą nawet osoby o bardzo dużych stopach.
Niezależnie jednak od tego, jakie stopy ma użytkownik, nie będzie on narzekał na brak komfortu. Cholewka buta wykonana została z materiałów syntetycznych, które zapewniają dobrą oddychalność skóry oraz usprawniają odprowadzanie wody. Wewnętrzna podeszwa z kolei wykonana jest ze skóry, ograniczając przesuwanie się stopy w środku buta. Atomyc jest również mocno ogumowany, dzięki czemu absolutnie pokochają go boulderowcy - podhaczanie palców oraz praca piętą nigdy nie były łatwiejsze.
Dzięki zwartej konstrukcji buta oraz elastycznemu łącznikowi, stopa jest opięta już w momencie włożenia jej do środka. Kiedy jednak sytuacja robi się naprawdę poważna, wystarczy szybki ruch ręki a mocny rzep zadba o pewne trzymanie nogi, nawet na najbardziej pogmatwanym projekcie.
Idea Red Chili od samego początku opierała się na jednym, prostym zdaniu - tylko sami wspinacze wiedzą, czego naprawdę potrzebują. Za powstaniem marki stoi dwóch niemieckich wspinaczy: Stefan Glowacz oraz Uwe Hofstädter, którzy nie mogąc znieść nijakości dostępnych ówcześnie butów wspinaczkowych, obiecali przygotować coś, w czym każdy wspinacz będzie czuł się dobrze. Sądząc po niesłabnącej popularności marki oraz jej ciągłym rozwoju, dotrzymali słowa a rynek wręcz pokochał modele z charakterystycznym logo ostrej papryczki.
Przy wyborze rozmiaru butów sugerujemy wybrać rozmiar maksymalnie o 1 niższy niż w normalnym obuwiu.