Witam,
Mam do sprzedania super bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka od 0 do 18kg (od urodzenia do około 4 lat) najlepszej na świecie fimy Britax-Romer model Max-Fix 2.
Fotelik montowany TYŁEM do kierunku jazdy samochodu za pomocą ISO-FIX (tylko ISO-FIX)
Fotelik jako jeden z niewielu posiada certyfikat TEST-Plus świadczący o tym, że gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa dla fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy !
Fotelik otrzymał również 4* w testach zderzeniowych ADAC, ale jako nieliczny ma ocenę 4 razem z certyfikatem TEST-PLUS !!
- Więcej o certyfikacie Test-Plus i dlaczego powinno się / trzeba ! / wozić dziecko tyłem na dole strony.
Fotelik sprzedaję jako używany, chodź wygląda jak nowy - używany był bardzo sporadycznie jako fotelik w drugim samochodzie (w pierwszym samochodzie mamy dokładnie taki sam model)
Fotelik w 100% jest sprawny, bezwypadkowy i nieuszkodzony !
Zakupiony w październiku 2014 roku w sklepie Tosia (dowód zakupu)
CENA : 1299 zł
Zestaw zawiera:
- Fotelik Britax-Romer Max-Fix 2
- wkładka dla niemowlaka
- adapter montażowy na oparcie kanapy samochodu
- dokument sprzedaży/gwarancję
Dostawa - na terenie Warszawy i okolic preferowany ODBIÓR OSOBISTY ! Również mogę zainstalować i zaprezentować fotelik przy odbiorze u Państwa w samochodzie.
Poza Warszawą i okolicami po przedpłacie wysyłka ubezpieczonym kurierem UPS na mój koszt !
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny 501-701-549 lub mailowy
marcin _ ropelewski@ wp. pl
Zastrzegam sobie prawo wcześniejszego zakończenia aukcji.
A poniżej więcej na temat przewożenia dzieci tyłem do kierunku jazdy, oraz testu i certyfikatu TEST-PLUS !
Szwedzki Plus Test bez tajemnic
Szwedzki instytut VTI w roku 1973 utworzył test T-Standard (Plus Test), który badał obciążenia działające na głowę i szyję dziecka podczas kolizji. Każdy fotelik samochodowy wprowadzany na szwedzki rynek musiał wziąć udział w tym teście. Z pierwszych testów wynikało iż żaden fotel montowany przodem do kierunku jazdy tej pory nie zdał tego egzaminu. W roku 2008, Unia doszukała się niezgodności z przepisami obowiązującymi w UE i nakazała jego zmianę. Szwedzki instytut zastosował się do opinii i nieznacznie zmienił dotychczasowe procedury.
Tak powstał Plus Test Test ten robiony jest w dwóch kategoriach: do 18 i do 25 kg a warunkiem jego zaliczenia jest nieprzekroczenie nacisku na szyję grożącego jej złamaniem. Dla 3 latka ta siła wynosi 122kg, dla 6 latka 164 kg. Kryteria zostały jasno określone dzięki współpracy z specjalistami od bezpieczeństwa z Volvo. Plus Test jest dobrowolny i każdy producent fotelika może się do niego przystąpić. Zaliczenie testu oznaczane jest poniższym znakiem.
Plus Test został opracowany w ramach współpracy między VTI, NTF (Swedish National Society for Road Safety), Folksam, SIS (Swedish Standards Institute) i specjalistami z Volvo.
A dlaczego powinno się - a wręcz trzeba ! - wozić dziecko tyłem do kierunku jazdy możliwie jak najdłużej?
Montaż fotelika samochodowego tyłem do kierunku jazdy
Wiemy doskonale, iż bezpieczeństwo ma kluczowe znaczenie przy wyborze fotelika samochodowego. Wiemy też, że każda rodzina jest wyjątkowa i musi uwzględnić różne kwestie i aspekty praktyczne podróży z pociechą. To jest bezdyskusyjne i proste.
Możemy rozmawiać i spierać się o dodatkowe wyposażenie, sposób ubioru (też wpływa na bezpieczeństwo), miejsce montażu (tak, to też ma znaczenie) i inne elementy podróży. Jednak w temacie bezpieczeństwa – wszyscy są zgodni i chcą „najbezpieczniejszego” fotelika. Czy zatem taki fotel istnieje? Nie, bowiem każde dziecko jest inne i jest wyposażone w inną rodzinę oraz samochód z różnymi możliwościami (systemami wspomagającymi) oraz sposobami podróży ;).
Są jednak możliwości aby uczynić podróż dużo bezpieczniejszą. Jakie to metody? Nie, to nie są żadne sztuczki czy triki albo magiczne cuda czy też partyzanckie metody. Czysta fizyka z odrobiną badań i testów na poparcie danych.
Nie chcę wyjawiać wiedzy tajemej, zarezerwowanej dla nielicznych wtajemniczonych. Chcę przedstawić kilka prostych faktów, aby pokazać, że można inaczej – bezpieczniej. Czy to jest trudne? Przedstawienie i zrozumienie – nie. Wybranie – też nie. Dlaczego zatem tak mało rodziców w naszym pięknym kraju o tym nie wie? Jest wiele czynników, jednak najważniejszym jest chyba bardzo mała świadomość tego zjawiska. Skoro zatem rodzice o nim nie wiedzą, siłą rzeczy nie mogę z niego skorzystać.
Zatem, cóż to jest za „nowość”, która znacznie poprawia bezpieczeństwo malucha? Żadna nowość, bo od wczesnych lat ’60 wielu rocziców już o tym wie i stosuje. Wystarczy zamontować fotelik nie przodem do kierunku jazdy a tyłem. Bowiem, montaż tyłem do kierunku jazdy jest po prostu bezpieczniejszy dla Twojego dziecka. Dlaczego? To naprawdę proste.
Wszystkie foteliki (dla noworodków, nosidełka, łupinki) w Grupie 0 i 0+ są montowane tyłem do kierunku jazdy. Czy zastanawiałeś się dlaczego? Zobacz ile jest dostępnych na rynku fotelików dla noworodków montowanych przodem? Nie ma ani jednego, takiego modelu. Producenci doskonale wiedzą, iż jest to mało bezpieczne dla malucha.
Cóż jednak się dzieje jak dziecko wyrosło już z fotelika i czeka nas zmiana na większy model? Tu, niestety rodzice jako jedyny cel stawiają sobie jak najszybszą przesiadkę na fotelik montowany już przodem do kierunku jazdy. Jak uważają, należy jak najszybciej zmienić fotelik oraz kierunek usadzenia i podróży dziecka. Niestety jest to całkowicie błędne rozumowanie. Niestety dość powszechne. Nadal montujemy zdecydowaną większość fotelików samochodowych z Grupy 1 – przodem do kierunku jazdy (FWF). Jak wynika z ekspertyz powypadkowych – bezpieczniej jest tyłem (RWF – rear way facing).
Przewożenie małych dzieci w samochodzie przodem do kierunku jazdy, niezależnie od klasy fotelika – nie pozostaje bez ryzyka. Niestety, często jest postrzegane przez rodziców jako cel, który należy szybko osiągnąć.
To przekonanie i wyobrażenie jest całkowicie bezzasadne. Dezinformacja i brak zrozumienia przebiegu zdarzenia jeakim jest zderzenie samochodów, rozkładu sił w trakcie kolizji oraz fizjologii i budowy dziecka (polecamy uwadze wpis Anatomia malucha) są nadal trudne do przezwyciężenia.
Zastrzegam sobie prawo wcześniejszego zakończenia aukcji.
|