Dzień dobry.
Sprzedam BMW X3 z 2004 roku z moim zdaniem najlepszym możliwym motorem – trwałym i niezawodnym. Auto posiadam niemal 3 lata i jestem z niego bardzo zadowolony. Mechaniczny stan auta oceniam jako bardziej niż bardzo dobry – opis niżej. Sprzedaję z powodów prozaicznych i życiowych - podatkowych – muszę wziąć inne auto w długoterminowy wynajem, aby mieć stałe koszty w jednoosobowej działalności.
Auto kupiłem w 2017 roku po bardzo długich poszukiwaniach – głównie chodziło o dobry stan techniczny, potwierdzoną historię i przebieg oraz wersję silnikową (jeśli zainteresowało Cię to ogłoszenie, to pewnie z tego samego powodu). Zamówiłem rzeczoznawcę przy kupnie, wiedząc, że auto miało drobną stłuczkę w 2009 roku (widziałem zdjęcia), sprawdziłem auto w ASO. Mimo to naciąłem się na przekręcony licznik. Też krótko po zakupie zorientowałem się, iż auto ma problem z rozruchem gdy jest rozgrzane … tutaj cios – wadliwie działał sterownik silnika i ASO musiało go zamawiać w fabryce, bo jest dedykowany i programowany do konkretnego auta. Tak więc sterownik jest nowy, wymieniony w ASO BMW w Opolu za niemałe pieniądze (udokumentowane fakturą).
W trakcie użytkowania przeze mnie samochodu, poza normalnymi kwestiami eksploatacyjnymi (oleje, płyny, filtry, klocki, wycieraczki, klimatyzacja – zawsze przed czasem) wykonano:
- 11.2017 – wymieniono: zawór odpowietrzający skrzynię korbową, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelką kolektora dolotowego, komplet świec żarowych BOSCH, InterCooler, poduszki skrzyni biegów, sprężyny zawieszenia tylnego, półoś prawą tylną, szczęki hamulca ręcznego, olej w skrzyni biegów i w napędach
- 01.2018 – wymieniono: wysuwane spryskiwacze reflektorów przednich oraz mocowania stabilizatora
- 03.2018 – kompleksowo zregenerowano napędy XDRIVE i wał napędowy
- 08.2018 – zregenerowano (Kraków) przekładnię kierowniczą i wymieniono końcówki drążków wraz z gruntownym ustawieniem geometrii kół
- 12.2018 – zakupiono nowe opony zimowe Kormoran Snow 235/55/R17 oraz wymieniono: koło pasowe wraz z napinaczami, zregenerowano alternator.
- 01.2019 – wymieniono sterownik świec żarowych, czujnik ABS (prawy tył) oraz termostat układu chłodzenia.
- 04.2019 – zakupiono nowe opony letnie Kormoran 235/55 R17
- 05.2019 – wymieniono elastyczny przewód układu doładowania
- 06.2019 – wymieniono koło dwumasowe i kompletne sprzęgło, zregenerowano turbinę
- 09.2019 – naprawiono układ wydechowy, wymieniono zawór regulacji ciśnienia systemu Common-Rail BOSCH.
Podsumowując: sterownik silnika nowy, rozrząd nowy, sprzęgło nowe, dwumas nowy, opony lato i zima niemal nowe, świece żarowe ze sterownikiem nowe, XDRIVE, maglownica i turbina po kompleksowej regeneracji.
Jak widać, wszystko co mogło się popsuć, zostało wymienione przy pierwszych oznakach niedomagania. Powyższe naprawy realizowane były w renomowanym i rzetelnym serwisie samochodowym BOSCH w Opolu – do wglądu faktury wraz z opisem wykonanych napraw.
Osobiście pedantycznie niemal podchodzę do kwestii sprawności mechanicznej auta i bezpieczeństwa (wożę czasem osobiste dzieciaki). Sądzę, że oferowany samochód pod tym względem bije na głowę inne X3 z tego rocznika. Nic nie telepie, nie stuka, nie rzęzi. Auto jeździ bardzo dobrze, hamuje prosto, skręca równo, płynnie pokonuje polskie drogi, nawet te lokalne. Napędy działają doskonale, a parkingi pod wyciągami narciarskimi nie budzą lęków. Nie ma jakichkolwiek wycieków olejów i innych płynów. Klimatyzacja chłodzi, a webasto grzeje.
Jednak samochód ma też wady. Posiada na zewnątrz obtarcie narożnika plastikowego tylnego zderzaka i fragmentu błotnika, ma niewielką wgniotkę od zamka bramy przesuwnej na drzwiach kierowcy, przetarcie przy nadkolu prawym przednim oraz drobniejsze ryski i odpryski (te są mniej widoczne) – starałem się to ująć na zdjęciach. Nie ma natomiast ognisk rdzy wymagających interwencji blacharskiej. Niemniej jednak lakier wymaga poprawek, jeśli auto ma wyglądać super. Dla mnie musiało być super sprawne, wygląd był mniej istotny.
Wnętrze samochodu w stanie bardziej niż dobrym – to pewnie głównie zasługa dobrej jakości materiałów i skór. Nie ma rozdarć, czy jakiś rzucających się w oczy przetarć skórzanej tapicerki. Dywaniki gumowe, sprawna roleta bagażnika (to rzadkie), podsufitka czysta. Oczywiście, jak to w aucie z tych lat, plastiki potrafią zatrzeszczeć na zakręcie lub dziurze, ale nic nie jest połamane, czy wybrakowane. Schowek bagażnika wyposażony oryginalnie - fabrycznie (koło, narzędzia, lewarek itd.).
Wyposażenie dodatkowe:
- ogrzewanie postojowe Webasto z programowalnym sterownikiem EasyStart T
- cyfrowy emulator zmieniarki CD dającej możliwość odtwarzania plików mp3 z nośników USB oraz wyposażonej w moduł Bluetooth umożliwiający sparowanie auta z telefonem komórkowym i przesyłanie z niego plików audio oraz oczywiście działa jako system głośnomówiący
- zderzaki poliftingowe w kolorze samochodu (bez opcji czujników parkowania)
- „opcja narciarska” – składany podłokietnik i oryginalny worek na narty w bagażniku (sam z tego nie korzystałem, ale ciekawe rozwiązanie opcjonalne BMW
- dedykowana do modelu mata bagażnika uniemożliwiająca zabrudzenie lub zmoczenie wykładziny
- demontowalny hak - dopuszczalna masa przyczepy 2075 kg (z hamulcem najazdowym) i 750 kg (bez hamulca)
Ubezpieczenie do 09.04.2020, przegląd techniczny do 26.02.2020.
Wystawiam fakturę bez VAT jako osoba samozatrudniona – kupujący nie płaci podatku w US.
Cena: 23 000 zł i nie podlega głębokim negocjacjom.
(proszę nie dzwonić z propozycjami typu „panie dom pitnaście pińcet w gotufce”. Z autem dwa komplety niemal nowych opon: lato i zima.
Nr VIN: WBAPB51060WB00136
Nr rej. OP 6039H
Data pierwszej rejestracji: 15.03.2004 Francja
Data pierwszej rejestracji w kraju: 10.04.2009
Przebieg na zegarze 250 kkm (ale prawdopodobnie jest większy)
Pojemność silnika 2993,00 cm3 (fabrycznie bez DPF)
Skrzynia manualna 6
Moc 150,00 kW
DMC 2350 kg
Masa własna 1850 kg