BMW Seria 5 BMW E34 KLASYK 530i V8
100% oryginał
Stan KOLEKCJONERSKI
Witam,
Sprzedaję BMW e34 530i V8 rocznik 1994 z manualną skrzynią biegów (zgodnie z VIN) w kolorze Schwarz II, przebieg 121 tyś mil.
Jestem drugim właścicielem w kraju od 22.10.2019 r. , auto jest zarejestrowane na mnie i ma ważne opłaty. Auto posiadam trzy lata, wykonałem niezbędne czynności serwisowe, nacieszyłem się nim w sezonie .Nigdy nie zawiodło. Nie jest to egzemplarz dopiero co sprowadzony, który wygląda dobrze tylko na zdjęciu, a który zawsze trzeba doinwestować na starcie. Moje auto nie wymaga żadnego wkładu finansowego, nie jest też po żadnej odbudowie, odrestaurowaniu, etc. Było i jest zachowane tak jak widać na zdjęciach. Skórzane wnętrze nie jest niczym zaimpregnowane lub nasmarowane- jest po prostu niezużyte.
Samochód został sprowadzony z Kalifornii dlatego nie może być porównywany pod żadnym względem do innych egzemplarzy tego modelu, które się uchowały w różnym stanie. Zaryzykuję stwierdzenie, że może jest kilka takich e34 w Polsce.
Mój egzemplarz ze względu na miejsce z którego pochodzi oraz przebieg jest w stanie podobnym do kilkuletniego samochodu. Podłoga, progi, przewody hamulcowe, paliwowe, profile zamknięte, ranty drzwi, klapa bagażnika, wlew paliwa, nadkola, ranty błotników- jak nowe. Nie wspominam już o wszystkich oryginalnych szybach (włącznie z przednią), podłużnicach etc. Wersja amerykańska e34 ma stickery z numerem Vin na każdym elemencie karoserii (wszystkie drzwi, przednie błotniki, maska, tylna klapa, pod tylnym zderzakiem) oraz na desce rozdzielczej. Na moim egzemplarzu również się one znajdują w tych miejscach, co potwierdza, że żaden element nie był wymieniany. Na samochodzie nie ma ani jednego nawet najmniejszego ogniska korozji.
Żeby ocenić stan mechaniczny trzeba porównać auto w podobnej konfiguracji lub najlepiej kilka. Tu jest po prostu rewelacyjnie. V-ka chodzi bezszelestnie, pompy oleju nie trzeba było dokręcać, bo przebieg nie doszedł jeszcze do takiego momentu w którym to się dzieje. Cewki wszystkie sztuki jak nowe, wszystkie z datą `94. Hydrauliki nie słychać ani na ciepłym ani na zimnym, ani po dłuższym postoju. Motor jest zalany CASTROLEM 5W40 i go nie zużywa- mogę to zaświadczyć na piśmie. Wszystkie plastiki z komory silnika mają jeszcze fabryczną złotą patynę. Visco załącza się i rozłącza tak jak powinno być (nie jest zablokowane ani luźne jak w większości e34). Samochód jest cichy, bo wszystkie tłumiki oraz katalizatory są fabryczne i niewypalone! Drzwi (wszystkie 4sztuki) zamykają się przysłowiowym „paluszkiem”. Ręczny trzyma już na drugim ząbku tak że się nie ruszy. Lewarek zmiany biegów chodzi z charakterystycznym oporem podobnie jak wszystkie manetki przy kierownicy. Sama kierownica ma jeszcze nienaruszony oryginalny lakier na skórze. O zawieszeniu już nie będę wiele pisał- jest ciche bez najmniejszego stuku i zwarte, auto nie ściąga nawet przy autostradowych prędkościach. Amortyzatory po 80%. Podsufitka nie wisi. Jest to po prostu kilkuletnie e34. Ci co już mieli takie auto tylko potwierdzą moje słowa.
Posiadam dokumentację fotograficzną do wglądu.
Wyposażenie jest bogate. Zainteresowani wiedzą jak są wyposażone V-ki e34. Moja dodatkowo ma tempomat, duży koputer OBC IV z manetką i rarytas- obszywane skórą rękojeści drzwi jak w M5.
Tylne oraz przednie lampy są nowe i spełniają wymogi europejskie. Posiadam również wszystkie oryginalne amerykańskie lampy. Felgi BBS RZ 8J/16 w bdb stanie. Opony letnie Nokian 225/55/16 , wszystkie 4 sztuki z 2017 roku około 7 mm bieżnika.