Mam na sprzedaż swoje projektowe auto, czyli pomodyfikowane przedlifowe BMW E92 335d z silnikiem M57D30T2. Auto jest wyposażone w praktycznie wszystko, co można było dostać w E92 z wyjątkiem ACC. Auto było w moich rękach przez ostatnie dwa lata, przez które przywróciłem je własnoręcznie do sprawności mechanicznej, jak i udało mi się zmodyfikować jego charakterystykę (moc, zawieszenie, i hamulce), by pokonywało zakręty porównywalnie, bądź lepiej niż nowe M4 (zdecydowanie przyjemniej niż seria, która jest po prostu mierna).
Auto sprzedaje, ponieważ sporo rzeczy podziało się w moim życiu (w tym dorobienie się kolejnego auta) i tak naprawdę nie mam potrzeby posiadania drugiego szybkiego daily na 4 osoby. Z tego powodu chce sprzedać swoje E92 w obecnym stanie rozwoju projektu i przejść na o wiele bardziej bezkompromisową maszynę, która bedzie sluzyla mi glownie na tor (np. Lotus Elise, Honda S2000, Porsche Boxster, Nissan Skyline R32).
Osoba, która kupi to auto kupuje zadbane 335d z niskim przebiegiem, które nie jest podrapane, pogryzione i poobdzierane, jak i nie przeżyło nigdy większej stłuczki. Za to niejako dostanie prezent, ponieważ w auto zostało włożone powyżej 70 000 zł w modyfikacjach, bieżących naprawach i przeróbkach (link do wykazu wydatków poniżej).
Osoby, które są jakkolwiek obeznane jeśli chodzi o BMW E9X na pewno zauważą, że front i tył auta nie są z modelu pre-LCI. Auto brało udział w kosmetycznej stłuczce w korku na światłach (zdjęcia i opis w linkach poniżej). Uznałem, że odbuduje auto jako w pełni funkcjonalne M-Sport'owe LCI zmieniając przód z światłami, tył z światłami, i część elektroniki. Oczywiście w większości na nowych częściach (w tym reflektory adaptacyjne OE BiXenon - LED).
Pisałem, że auto jest pomodyfikowane. Jednak przez modyfikacje, nie mam na myśli dodanych spoilerów, folii w carbonie, czy innych upiększaczy. Każda modyfikacja przeprowadzona w aucie miała swój pragmatyczny i funkcjonalny cel, bo auto ma jeździć, a nie stać na parkingu jak mebel. Warto zauważyć, że to moje daily, więc wszystkie modyfikacje były przeprowadzone z niezawodnością w myśli. Przyświecały mi trzy cele: podniesienie mocy przy zachowaniu sensownej sprawności, emisji spalin (sic!) i spalania; zmiana charakterystyki z podsterownej na nadsterowna z przygotowaniem torowym; oraz poprawa hamowania. Wszelakie części wymagane do tych modyfikacji były zawsze kupowane nowe, a pokaźna część z nich została sprowadzona z US. Poniżej przedstawiam listę modyfikacji:
Pierwszy cel — Moc:
- Duzy FMIC
- Remap silnika na bezdymne 390 KM i 752 NM by TC Performance
- Nowy downpipe z sportowym katalizatorem dieslowskim 100 CPSI by GTPerformance
- Nowy zestaw dwóch tłumików końcowych w stylu S2000 z końcówkami 90 mm z przepalanego tytanu by GTPerformance
Drugi cel — Prowadzenie:
- Nowe grubsze drążki kierownicze Meyle HD
- Wahacze górne i dolne OEM przedniej osi z BMW E92 M3
- Mocowania górne Ground Control Street umożliwiające zmianę wychylenia koła (cambery)
- Rozpórka typu V aluminiowa BMW OE z E92 M3
- Gwintowane amortyzatory KW V1
- Zestaw konwersyjny ze śrub na szpilki Macht schnell
- Zestaw lekkich nakrętek WORK z kutego aluminium
- Lekkie koła z kutego aluminium - Apex Arc8 18x9.5 et35 (8.6 kg) // Apex Arc8 18x9 et30 (8.2 kg) z powłoką ceramiczna z Kuro Detailing.
- Nowe opony letnie (lepiej na ulice sie nie da) - Michelin Pilot Super Sport 275/35/18 // 255/35/18
- Customowa geometria przedniej i tylnej osi.
Trzeci cel - Hamowanie:
- Odnowione i przemalowane zaciski z 335d
- Nowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie marki Stoptech
- Płyn ATE Typ200
- Klocki hamulcowe Ferodo DS2500
- Dwuczęściowe lekkie tarcze hamulcowe z Z4 35is
Wg. pomiarów z Race Logic'a, auto przyspiesza 0-100kmh w okolicy 4.8s. Natomiast średnie spalanie utrzymuje sie w przedziale 9-11l/100km w trybie mieszanym. Jeśli nowy właściciel auta sobie zażyczy, chętnie podpowiem co można jeszcze zmodyfikować by auto było doprawdy wybitne.
Auto jest serwisowane na bieżąco. Potencjalny kupiec nie będzie musiał sie przejmować typowymi bolączkami tego auta, ponieważ:
- Wymienione zostały klapki wirowe na zaślepki + remap silnika by nie tracić mocy przy niskich obrotach
- Wymienione zostały oba termostaty
- Wymienione zostały świece żarowe wraz z modułem zasilajacym
- Wymieniona została odma
- Serwisy Olejowe i filtrowe są przeprowadzane co 10kkm (w tym chemiczne przywrócenie silnika do relatywnej technicznej czystości i wypłukanie z nagarów)
W moich rękach przejechało ok 20kkm przez ostatnie dwa lata. Przez ten okres, auto nigdy nie było używane w zimie i było garażowane.
Do auta dorzucam jeszcze wszelakie części, które mi do niego zostały (śruby, stare top mounty, drugi zestaw nakretek, itp.)
LINKI
- Pełna Historia Auta w Moim Posiadaniu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=298389&sid=a623da57daae8115bd17b6ed06c885d8
- Kalkulacja i Wykaz Napraw / Modyfikacji: https://docs.google.com/spreadsheets/d/18aFU5mWggKev0aHgrTgE63NilKBLMfseeVZdAEekhLo/edit?usp=sharing
- Galeria Auta: https://photos.app.goo.gl/Me8fCAr7WRrZST5z1
- Galeria Stłuczki: https://photos.app.goo.gl/2aLhTVF1gPeqdDqi1
- Galeria Napraw i Modyfikacji: https://goo.gl/photos/hZYDSCqvi62s3SVE6
- Strona CEPIK do sprawdzenia historii auta: https://historiapojazdu.gov.pl/
Dane do strony powyżej: Numer Rejestracyjny - CT8693M; VIN - WBAWD71010P075302; Data Pierwszej Rejestracji - 10.04.2008
By nie było tak różowo, auto boryka się też z kilkoma problemami:
- Silnik się poci olejem w okolicach turbin i rury doładowania. Ubytek nie jest duży, ponieważ spalanie oleju utrzymuje się na poziomie 1l na 7500 km. Sprawdzałem turbiny i rurę doładowania, ale to nie to. Obstawiam przewody olejowe.
- Nie idzie skasować interwału wymiany oleju, z uwagi na zepsuty czujnik jakości oleju. Wymieniłem czujnik na zamiennik Hella przy okazji zeszłej wymiany, ale okazało się po fakcie, że zamiennik rzuca ten sam błąd - braku sygnału - pomimo sprawnej wiązki. Przy następnej wymianie oleju trzeba zmienić czujnik na czujnik OE.
- Auto jest obniżone, a ja przed zimą się zagapiłem i przytarłem od spodu kawałek prawego progu na obszarze 10 cm wyjeżdżając z miejsca parkingowego (ach te wysokie krawężniki). Patrząc się z boku praktycznie nie widać ubytku, niemniej czekam w kolejce do lakiernika by to naprawić.
- Wybierak pasa kierowcy ma tendencję do puszczania pasa.
Z uwagi na powyższe, cena auta jest do drobnej negocjacji (chyba, że uda mi sie wszystkie rzeczy naprawić).