Witam
Mam do sprzedania zestaw zawieszenia gwintowanego renomowanej firmy KW variant 2. Zawieszenie zamontowane było w E46 3.0D 184km 2000r sedan. Z tego co wiem bez problemu pasuje również do innych wersji – szczegółowe informacje można znaleźć na stronie producenta.
Zawieszenie zostało troszeczkę zmodyfikowane, mianowicie chciałem stworzyć coś na wzór połączenia zawieszenia pneumatycznego z zawieszeniem gwintowanym i tak właśnie powstał ten zestaw. Zbudowany został na bazie zawieszenia KW v2 „inox Line” z regulacją siły odbicia na przodzie (http://www.kw-suspensions.pl/kw-variant-2/).
Tak w skrócie:
Na przednich amortyzatorach zostały dorobione nowe sprężyny tak aby zmieściły się poduszki pneumatyczne jedno bałwankowe firmy Rubena zakute aluminiowymi flanszami. Na takim zestawie przy minimalnym obniżeniu auto leży jakieś 5 cm niżej niż na oryginalnym zawieszeniu z Mpaka. Po napompowaniu poduszek auto idzie w górę jakieś 4-5cm. Podobna operacja została przeprowadzona z tylnym zawieszeniem. Niestety jak dla mnie nowe tylne sprężyny są zbyt twarde i auto miało efekt ping-ponga, więc przydałoby się coś w nich zmienić.
Dodatkowo do całego zestawu dołączam układ potrzebny do uniesienia auta zamontowany na płycie która idealnie pasuje w miejsce koła zapasowego (montowana jest na dojazdówce więc nie musimy się martwić gdzie umieścić koło dojazdowe).
W jego skład wchodzi:
- kompresor Wabco
- 2 elektrozawory do sterowania oddzielnie przednim i tylnym zawieszeniem
- odstojnik wody z reduktorem i manometrem oraz naolejaczem
- panel z guzikami do sterowania elektrozaworami oraz manometrami do zamontowania w miejscu popielniczki
- puszka sterująca z włącznikiem
- butla ciśnieniowa wyposażona w presostat wyłączająca kompresor po nabiciu ok. 7 bar (brak na zdjęciach, dodam na dniach) – butla montowana jest w bagażniku po prawej stronie nad akumulatorem
- wyprowadzone przewody do podłączenia całego układu
Cały układ niestety nigdy nie był zamontowany w aucie, jeździłem jedynie na nowych sprężynach aby sprawdzić jak auto zachowuje się na drodze. Sprzedaje z powodu konieczności zmiany auta.
Do układu opisanego powyżej dokładam również:
- oryginalne sprężyny KW na przód i tył na nowo malowane proszkowo na żółto
- klucz do regulacji wysokości gwintu
- oryginalne tylne amortyzatory KONI – wymagają jednak regeneracji – do wymiany uszczelnienia i trzeba zalać nowy olej
- zestaw uszczelnień, odbojów itp. do modyfikowanego zawieszenia
Ogólnie wszystko to co widoczne na zdjęciach
Zestaw do wyczyszczenia, na zdjęciach sprzęt jest zakurzony. Osoby poważnie zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny, postaram odpowiedzieć się na wszystkie pytania. Jeśli ktoś chce kupić zestaw bez licytacji – czekam na propozycję . Preferuję odbiór osobisty w Poznaniu aby nowy właściciel mógł obejrzeć zestaw przed zakupem lecz jak ktoś będzie bardzo chciał wysyłka również jest możliwa.