BMW dedykowane wyłącznie znawcom tematu. Sprowadzona z Niemiec na moje zamówienie 2 lata temu przez firmę specjalizującą się wyjątkowymi samochodami. Rok stała w garażu nie zarejestrowana, następnie ją zarejestrowałem. W zamierzeniu miał powstać „biały kruk”.
E34 sprzedano ponad 1.3 miliona sztuk, z czego iX jedynie 9366 egzemplarzy. Ile z tego jest z oryginalnym M TECHNIC SPORTPAKET jednocześnie i ponownie dodam oryginalnym SHADOW LINE i kolejny raz dodam z oryginalnym M SPORTS SUSPENSION? Długo szukałem w literaturze motoryzacyjnej i odpowiedź jest wysoce uprawdopodobniona – kilkanaście egzemplarzy. W wyjątkowych autach nie liczą się własne „dokładki” i „przeróbki”, lecz to co wychodzi z VINu. W mojej BMW, oprócz jedynym w swoim rodzaju potrójnym pakiecie, czyniącym ją właśnie „białego kruka”, z VINu posiada kierownicę BMW STYLING, usunięty napis modelu, HIFI Speaker System, sportowe siedzenia, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterko i wiele innych. I wszystko jest w stanie nie naruszonym, oprócz zmienionego radia.
Przebieg 131000 km, w jeździe na tyle wygląda, ze stanu mechanicznego też, który jest doskonały, zawieszenie nie posiada luzów, jest sztywne, amortyzatory są w maksymalnych skalach procentowych, silnik wraz ze skrzynią biegów i przekazem napędu na cztery koła jest w perfekcyjnym stanie. Autem jeździ się nieziemsko, cudownie, nie można porównywać jazdy moim iXem ze zwykłym tylnonapędowcem.
Wadą jest stan blacharski, BMW produkując e34 nie popisało się ich zabezpieczeniem przed korozją i mój egzemplarz nie został w tym temacie pominięty. Lecz jest to do prostego ogarnięcia. Z dwojga złego lepiej jest mieć na projekt ideał mechaniczny.
Cena za auto według mnie nie jest wysoka, ponieważ po mądrym przygotowaniu auta, czyli przywróceniu do oryginału, pracując nad stanem blacharskim a następnie lakierniczym, można osiągnąć efekt warty na poziomie od 30000 do nawet 50000 złotych przy perfekcyjnym wykończeniu, dbając o detale. Znawcy tematu wiedzą, że oryginalny pakiet M Technica do e34 warty jest 3000 złotych (zderzak przedni i tylny, tylny spojler, nakładki na progi), następnie oryginalne obniżone zawieszenie kolejne 2500 złotych, przekaz napędu iXa 3000 złotych, silnik 2.5 w bardzo dobrym stanie 3000 – 4000 złotych, kompletny wydech do 1000 złotych i wnętrze (sportowe fotele, kierownica itp.) około 1000 złotych. Czyli z samych części wychodzi więcej niż moja propozycja cenowa. Jednak straszną rzeczą byłoby rozebranie mojej e34 na części, ponieważ warto ją odbudować, a pewny jestem, że drugą taką ciężko będzie spotkać, nawet na innym kontynencie. Autem można też nadal jeździć w takim stanie, jak wspomniałem porusza się idealnie.
Podaję VIN mojej e34 do sprawdzenia, ponieważ mało kto mi wierzy w to, kiedy mówię o potrójnym oryginalnym pakiecie i w dodatku w e34 z napędem na cztery koła:
WBAHD71060GC18496
Pomocne strony, żeby oszczędzić Państwu czas:
https://www.mdecoder.com/
https://decoder.bvzine.com/
S336 M TECHNIC SPORTPAKET
S339A SHADOW LINE
S704A M SPORTS SUSPENSION
Prod. Date 1993-10-04
Type 525 IX (EUR)
Series E34 (5 Series)
Body Type LIM
Steering Left Hand Drive
Engine M50
Displacement 2.50
Power 141kw/192hp
Drive ALLR Transmission Manual
Colour STERLINGSILBER METALLIC (244)
Upholstery (0411)
S401A Liftupandslideback sunroof electric
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S464A Ski bag
S481A SPORTS SEAT
S494A Seat heating driverpassenger
S498A Headrests rear mechanically adjustable
S659A Radio BMW Business CD
S676A HiFi speaker system
S686A Antenna Diversity
S500A Headlight wipewashIntensive cleaning
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S530A Air conditioning
S556A Outdoor temperature indicator
S564A Interior light package
S240A Leather steering wheel
S289A BMW LA WHEEL BMW STYLING
S314A Door mirror drivers lock heated
S320A Deleted model lettering
S325A REAR SPOILER
L801A National version Germany
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL
Sprzedaż prywatna.
Sprzedaż z powodów osobistych.
Proszę jedynie o poważne rozmowy.