Od ponad czterech lat jestem szczęśliwym posiadaczem auta BMW E30 318I Touring z lipca 1993 roku. Ten model BMW, popularnie nazywany „3”, wyprodukowano w dużo mniejszej liczbie sztuk niż popularny sedan czy coupe. O swoje unikatowe auto bardzo dbam. Części zamiennych do tego modelu, jeśli była taka konieczność, szukałem nawet za granicą i stamtąd też je sprowadzałem. Z wykształcenia jestem inżynierem mechaniki pojazdów samochodowych, z wieloletnim stażem pracy w autoryzowanych serwisach samochodowych, dlatego większość napraw w mojej „3” wykonywałem sam. Jeśli miałem jakieś wątpliwości dotyczące renowacji samochodu, to zasięgałem porady zaprzyjaźnionego mechanika specjalizującego się w autach BMW. Tak więc moje auto jest zadbane, a w miarę możliwości finansowych „dopieszczam” je pod względem wizualnym i wyposażenia. Badania techniczne również nie stanowią problemu. Pod koniec 2013r zmienilem silnik na nowsza lepsza wytrzymalsza wersje 1.6 m43 na lancuchu rozrzadu. Silnik pochodzil z wersji 3 kompakt z 1997r i przebieg 170tys km. Stare m40 juz nie mialo mocy i wymagalo gruntownego remontu wiec wolalem nabyc pewny i lepszy naped do swojego touringa. Podczas tej wymiany zalozylem nowe sprzeglo. W tym samym czasie wstawilem sekwencyjny gaz firmy Landi Renzo o wartosci 4500zl. Auto jezdzi bez problemu na gazie i na benzynie przelacza sie szybko i bez zadnej ingerencji kierowcy. Nie odczuwam zadnego spadku mocy a w stosunku do m40 to jest o niebo lepiej 200km/h jak trzeba nie stanowi problemu. Zadne m40 nie jezdzi i nie ma takiej kultury pracy tak jak moje m43 i przy tym bardzo malo pali. Zima mrozy nie robily zadnego wrazenia podczas rozruchu czy uzytkowania auta, Opony zimowe nowe kupilem w listopadzie 2014r za 700zl. Butla w kole spalanie w miescie 9l a trasa 7l 100% realne potwierdzone. Ostatnia trasa jaka zrobilem ok 1200km wyszla za 150zl. W miescie robie na 32l 340-380km a poza miastem ponad 400km jazda zawsze dynamiczna ale rozsadna. Nie zamulam jezdze zwawo ale z wyobraznia. Jest to moje 5 BMW i nastepne tez bedzie BMW. Auto zalewam tylko olejem mobil 1 i wszystkie czesci to bardzo dobre zamienniki niemieckie. Jestem pasjonatem i dbam o auto. Auto jezdzi pewnie i jak po sznurku, Zadnych trzaskow czy stuków. Rowno rok temu wymienilem kompletne przednie i tylne hamulce tarcze i klocki przod i tarcze klocki tyl plus szczeki bo auto posiada z tylu tarcze, Hamulce sa super a reczny jest brzytwa. Wymieniony plyn hamulcowy oraz chlodniczy podczas swapu silnika. Zrobilem przednie swoznie oraz tuleje wachaczy oraz tuleje belki tylnej. Stabilizator na przedniej i tylen osi tez fabryczny. Fotele sportowe sportsitze kierowcy jest do poprawki ale dodaje oryginalny material. Czarny sufit oraz slupki to standard. Auto posiada sprawny szyberdach i nie ma mowy o przeciekaniu. W bagazniku jest roleta pozioma i siatka do sufitu. Ta wersja posiada podgrzewane lusterka oraz spryskiwacze szyby czolowej oraz zamek kierowcy. Wszystko w aucie jest sprawne i dzialajace. Auto jest bezwypadkowe i oryginalne wszystkie elementy poza tylna klapa sa fabryczne. Klapa zostala wymieniona i pomalowana przez poprzedniego wlasiciela. Do drobnych poprawek lakierniczych. Sprzedaje auto z bolem serca , z nadzieja ze trafi w dobre rece i moze kiedys bedzie zarejestrowana jako auto zabytkowe youngtimer. Wszelkie informacje pod nr 730964401.