Do sprzedania prawie 40 letnie BMW serii 3 z 1981 roku.
Samochód jest w bardzo dobrym stanie, niewymagającym inwestycji, można od razu cieszyć się z jazdy klasykiem.
Jest to ciekawa wersja silnikowa, ponieważ ma stosunkowo niewielką pojemność (2.0), ale rozłożoną na 6 cylindrów, więc jeździ zdecydowanie bardziej dostojnie niż plebejskie czterocylindrowce. Nie ma potrzeby tak często wachlować dźwignią zmiany biegów. Biegów jest aż pięć, co na początku lat 80’ nie było standardem i nawet w BMW trzeba było za to dopłacić. W takiej specyfikacji samochód opuścił fabrykę, ten silnik, ta skrzynia biegów. Jest pełna zgodność numerów nadwozia i silnika. Jeszcze słowem komentarza: wersje sześciocylindrowe pozycjonowane były przez samego producenta zdecydowanie wyżej niż czterocylindrowe, na przykład inne były tapicerki czy światła przednie.
Samochód został kompleksowo odrestaurowany blacharsko i lakierniczo oraz na przyszłość zabezpieczony antykorozyjnie. Temat korozji został wyeliminowany i nie będzie niepokoił następnego właściciela.
Mechanicznie: silnik został kompleksowo wyremontowany, wszystkie podzespoły wymagające interwencji (nie tylko silnikowe, ale w całym samochodzie) zostały albo wyremontowane, albo wymienione na nowe.
Historia: w pełni znana i udokumentowana od momentu opuszczenia fabryki. Osobiście pojechałem do Niemiec w 2010 r. i kupiłem ten samochód od właściciela, który posiadał go od 1992r. Pozostali właściciele wyszczególnieni w niemieckich dokumentach. Wszystkie dokumenty niemieckie i polskie są (w tym nawet książeczka serwisowa z datą wydania z salonu i przeglądami po zakupie)
Pomysł był taki, aby BMW było w pełni seryjne (a ewentualne modyfikacje były łatwo odwracalne i bezszkodowe) oraz aby pozwalało na udział w amatorskich imprezach sportowych typu Classicauto Cup jak również nadawało się do jazdy, na co dzień. Udało się osiągnąć taki kompromis. Byłem nim w niemieckich Alpach (Niemiecka Droga Alpejska) oraz w Monachium i Stuttgarcie – oczywiście bezawaryjnie.
Samochód garażowany (sucho, ciepło), od kiedy go posiadam, czyli od 2010 roku.
Można go oglądać w Warszawie na Ursynowie.
Zgadzam się na sprawdzenie w dowolnym w warsztacie.
Kontakt: Jędrzej 501-053-733
Na życzenie mogę podesłać jeszcze wiele zdjęć.