Na sprzedaż BMW 528i w wersji touring. Wersja tuż przed samym liftingiem z października 1999 roku. Technologicznie jest już to samochód z rozwiązaniami po liftowymi. Jednostka napędowa to pancerne m52b28tu czyli 2.8 na podwójnym vanosie. Silnik spięty z manualna skrzynią biegów. Zawieszenie fabrycznie obniżone zgodnie z vinem z tyłem samoregulującym pneumatycznie, NIVO. Super sprawa dla ludzi ceniących sobie jazdę na wakacje z zapakowanym bagażnikiem i samochodem nie wyglądającym jak motorówka. We wnętrzu mamy jasne szare skóry z pompowanymi oparciami oraz podgrzewanymi przednimi fotelami. Dekory to egzotyczne drewno nussbaum. Kierownica jak i gałka zmiany biegów sygnowana znaczkami M. Multifunkcyjna kierownica obsługuje radio business cd rds (spięte z fabrycznym zestawem Hi-Fi z subwooferem) oraz tempomat. Jako rzadkość w wersjach przed liftem mamy do dyspozycji szklany szyberdach oczywiście sterowany elektrycznie. W środkowej konsoli mamy oczywiście dwu strefowy climatronic, klimatyzacja działa jak należy i zawsze na czas była serwisowana. Oświetlenie zewnętrzne to reflektory xenonowe fabryczne, z działającym samo poziomowaniem i spryskiwaczami. Z udogodnień nie można pominąć czujnika deszczu, atermicznych szyb bocznych (czyli szyby podwójne, dzięki którym nie wiemy w zimie co to parowanie szyb). A teraz coś prócz suchych faktów. Jestem pierwszym właścicielem E39 w Polsce. Auto jest w moim posiadaniu od 6 lat. Głównie samochód służył mi dzielnie jako wóz wakacyjny do pokonywania tysięcy kilometrów. Przez te 6 lat zwiedziłem tym samochodem między innymi takie państwa jak: Niemcy, Francja, Belgia, Holandia, Węgry, Austria, Czechy, Chorwacja. Nie wspominając o wycieczkach w Polsce po kilka razy w ciągu roku od morza po góry. W momencie zakupu auta z Niemiec w listopadzie 2012 roku Bmka jeszcze w marcu tegoż roku była ostatni raz na serwisie. W związku z zadbanym stanem nie odpuszczałem i do dziś auto jeździ na oil servisy do autoryzowanych stacji obsługi na co są oczywiście faktury i wpisy w książce przeglądów. Jeśli coś było robione przy samochodzie zawsze to były części oryginalne lub najwyższej półki zmienniki takie jak, lemforder, textar, zimmermann. Około 4 lat temu zostały odnowione reflektory przednie, wraz z nowymi regulatorami, palnikami osram i regeneracją szkieł. Świecą jak nowe do dziś. Kierownica została półtora roku temu obszyta fabryczną skórą tylko z jednego powodu, nie dlatego, że była zużyta sama skóra bo ona wyglądała nadal świeżo lecz tylko dlatego, że na około 2 cm puściła nić. Wymienione również były dość drogie w wymianie i zakupie tuleje tylnej belki co jest typową przypadłością dla tego modelu. Jak widać na zdjęciach auto stoi na 19 calowych felgach z BMW E53 czyli X5. Są to oryginalne felgi BMW Borbet na oponach continetnal contisportcontact 5P. Jako drugi komplet do dyspozycji mamy oryginalne felgi 16 calowe z dwu letnimi oponami zimowymi. Zakodowane światła do jazdy dziennej tzw. DRL oraz w halogenach leaving home light. Serwisy olejowe zawsze robione co max 10-12 tyś km lub raz do roku, silnik pracuje nadal na oleju syntetycznym 5w30 i nie ma kompletnie żadnych tendencji do jego konsumowania. Nie ma mowy o żadnych dolewkach między interwałami. E39 oczywiście prócz tych wszystkich zalet posiada swoje wady. Rzeczy które tutaj wymienię nie są to rzeczy które uniemożliwiają jazdę lub wymagają pracy od razu po dniu zakupu. Pierwsza kwestia to zapocenie w okolicy miski olejowej, standard pojawiający się po przebiegu około 300 000. Moim zdaniem za jakiś czas należało by się przyjrzeć sprzęgłu. Nie ślizga się i nie ma z nim w sumie większych problemów ale potrafi czasem szarpnąć przy ruszaniu oraz trochę za ciężko pracuje. Do wymiany są również tuleje pływające tylnego zawieszenia, groszowa sprawa ale to już zostawiam następcy (oczywiście nie słychać ich zużycia tylko mam w zwyczaju raz na jakiś czas podjechać na SKP i poszarpać auto czy wszystko jest ok więc ostatnio wyszedł taki mankament). Na progach i drzwiach kierowcy zaczęła się pojawiać się korozja również w typowych miejscach. Nie jest to coś nadzwyczajnego i jest to spokojnie do uratowania ale należało by to zrobić żeby później nie było kłopotu. I ostatnia kwestia to też sprawa typowa czyli przy zimniejszych dniach tylko na radiu pojawiły się bad pixele. Nie będę ściemniał, że sprzedaje samochód z powodu wyjazdu za granicę, że zbieram na nowy projekt lub ,że urodziła mi się piątka dzieci i nie mieszczą się w nie ma co oszukiwać dużym combi. Zwyczajnie w świece auto mam już 6 lat, zrobiłem nim naprawdę kupę kilometrów i nastąpiło wypalenie z mojej strony. Nie jest to moje ani pierwsze ani ostatnie BMW. Samochód nie dziczony, nie katowany, zawsze czysty, zadbany i nie jeżdżący na majówki z BMW. ;) Cena jest do rozsądnej negocjacji. Bądźmy szczerzy i uczciwi, jeśli znasz rynek E39 to wiesz, że te auta zaczynają iść w cenę i za porządnego przed lifta na dziewiętnastce trzeba zapłacić w okolicach 18-19 tyś. Ja chcę 14500 bo biorę pod uwagę to, że niskim nakładem swojej pracy można dalej cieszyć się niezniszczalnym modelem BMW który był stworzony kiedy nie było super eko cudów i księgowy nie projektował samochodu. Zapraszam na oględziny po minimum kilku dniowym umówieniu się. Niestety czasem nie jestem dostępny z dnia na dzień. Mam nadzieję, że opisałem wszystko wyczerpująco i bez pisania głupot każdy rozsądny zainteresowany będzie wiedział co może mu zaproponować ten egzemplarz. tel 511444144
Dla ciekawskich rozkodowany vin po polsku:
Wyposażenie
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADP51090GR83631
Kod typu DP51
Typ 528I TOURING (EUR)
Typoszereg E E39 (2)
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Data prod. 1999-10-13
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Składanie Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat