Blok (monolit) katalizatora - WKŁAD METALOWY OKRĄGŁY o średnicy zewnętrznej 110 mm oraz wysokości 120 mm.
Norma EURO 4 500 CPSI przeznaczony do silników benzynowych.
Wkład wspawuje się w puszkę katalizatora.
CO TO JEST CPSi?
CPSi - cell per square inch (komórka na cal kwadratowy). Jest to gęstość komórek w katalizatorze, samochodów produkcji seryjnej stosuje się najczęściej katalizatory 400CPSi w silnikach benzynowych natomiast w silnikach diesela 200CPSi.
W samochodach sportowych stosuje się katalizatory 100CPSi maksymalnie 200CPSi ze względu na blokowanie spalin w przy większej ilości komórek.
W ofercie mamy dostępne katalizatory o wkładzie ceramicznym oraz metalowym, na obrazku obok przedstawiona jest różnica pomiędzy wkładem metalowym a ceramicznym.
Podstawową różnicą pomiędzy wkładem metalowym a ceramicznym jest wytrzymałość na wstrząsy - katalizator ceramiczny może się pokruszyć przy bezpośrednim uderzeniu puszki katalizatora w kamień, natomiast metalowy powinien wytrzymać. Drugą istotną różnicą jest wytrzymałość na szok temperaturowy - ceramika wytrzymuje temperaturę do 850oC natomiast metal 1300oC. Ostatnią różnicą jest cena - metalowy jest zazwyczaj droższy.
Nie zalecamy montażu strumienic oraz tłumików przelotowych ze względu na brak redukcji szkodliwych dla środowiska substancji!!
Kod produktu: 511-227