W A Ż N E P Y T A N I A Poniżej załączamy odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania klientów
Czy sprzęt jest sprawny? Tak. Oferowany przez nas do sprzedaży sprzęt jest w 100% sprawny, oraz nie posiada wad ukrytych. Jeśli jakikolwiek model posiada wadę wystawiamy taki sprzęt na osobnej aukcji z odpowiednią adnotacją i zdjęciami danej wady.
Czy Jak długo używany notebook będzie działał? Sprzedawane przez nas notebooki to najwyższe modele biznesowe, które były produkowane przez Dell, HP, Lenovo, Fujitsu komponenty które są w nich użyte są przystosowane do ciągłej pracy, przez co laptop jest bardziej wytrzymały niż zwykłe notebooki tej samej marki. Paradoksalnie używane notebooki będą działać dłużej i są mniej awaryjne niż ich tańsze odpowiedniki sprzedawane w marketach
Jakie jest pochodzenie sprzętu? Oferowane przez nas notebooki, pochodzą od naszych zaufanych wieloletnich dostawców z zagranicy, ich jednymi użytkownikami były duże firmy i korporacje gdzie niejednokrotnie notebooki leżały na półce i nie były przez ten czas używane o czym świadczy często ich nienaganny wygląd zewnętrzny. Oferowane przez nas notebooki są w fabrycznej konfiguracji i na oryginalnych fabrycznych podzespołach nie były nigdy naprawiana, albo składane z kilku niekompletnych egzemplarzy.
Na życzenie klienta udostępniamy numery seryjne do weryfikacji.
Czym się różni klawiatura skandynawska (szwedzka, norweska, duńska) od polskiej? W Polsce przyjęta jest jako standard klawiatura qwerty us (amerykańska) jako – polska programisty, klawiatury skandynawskie różnią się jednie od polskiej ustawieniem znaków interpunkcyjnych, sam układ liter i polskich znaków działa normlanie, natomiast na znaki interpunkcyjne oferujemy bezpłatnie naklejki w kolorze klawiatury, wówczas klawiatura w swoim działaniu i wyświetlaniu nie będzie się niczym różniła od polskiej programisty.
Czy notebook od razu nadaje się do pracy? Tak notebooki są dostarczane wraz z systemem operacyjnym Windows, wersja systemu jest podana każdorazowo w aukcji. Wraz z kompletem niezbędnych sterowników które są potrzebne do prawidłowego działania sprzętu.
Czy system jest w pełni legalny? Tak dołączony do notebooka system operacyjny jest w pełni legalny zgodnie z warunkami licencyjnymi Microsoft, na system składa się naklejka licencyjna na spodniej stronie notebooka wraz z kluczem aktywacyjnym oraz każdorazowa oryginalny nośnik z systemem Windows lub partycja recovery na dysku (parycja która w razie awarii systemu pozwala na jego ponowną instalację). Oprócz tego informacja o danym systemie operacyjnym jest również zawarta na fakturze sprzedaży.
Jaki sprzęt najlepiej kupić? Na to często zadawane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To jaki sprzęt będzie dla danego użytkownika najlepszy determinuje rodzaj wykonywanej na nim pracy, to czy będzie służył wyłącznie do pracy czy również do rozrywki, oglądania filmów itd.
Oczywiście każdemu jesteśmy w stanie profesjonalnie doradzić przy wyborze notebooka który będzie najlepszy pod względem potrzeb klienta.
Niejednokrotnie wydanie na notebooka kwoty np. 1 000zł zamiast 500zł nie będzie równoznaczne z tym iż będzie 2 krotnie lepszy od tego który jest 2 krotnie tańszy. Przeciwnie często po rozmowie z klientem i jego potrzebach wymaganiach doradzamy mu wybór tańszego, ponieważ wydanie większej kwoty nie poprawi wydajności którą można osiągnąć w tańszym modelu.
Czy lepiej kupić nowy czy używany notebook? Osobiście jestem zdeklarowanym zwolennikiem zakupu używanych notebooków, ze względu na ich niezawodność i konkurencyjną cenę , dla przykładu oferowane przez nas stacje graficzne Dell-a model M6600 jako nowe kosztują 10 000 tys. zł, u nas takie 2 letnie maszyny kosztują około 3 tys. zł czyli tylko 30% ceny nowego komputera, jedne z najbardziej wytrzymałych notebooków Lenovo ThinkPad T420 , jako nowe kosztują około 7 tys. zł u nas sprzedawane 3 letnie T420 kosztuję od 1 tys. zł, co stanowi tylko ułamek ceny nowego sprzętu, podobnie jest z innym modelami Della i HP.
Pomimo tego iż
komputery o których mówię mają 3 lata to są w większości o wiele bardziej wydajne od nowych oferowanych w marketach nie mówiąc już o wytrzymałości lub jakości wykonania.
Dla przykładu posłużymy się modelem marketowym Lenovo model G50 w cenie 1199 zł , wyposażony jest w Procesor Celeron o nic nie mówiącym dla zwykłego użytkownika N820, taktowanie 2.16 Ghz jest to bardzo słaby procesor o pamięci wewnętrznej 1MB, i tylko 2 wątkach.
Dla porównania w tej samej cenie oferujemy biznesowe Lenovo z tytanową obudową model T420 również w cenie 1119zł , natomiast z pełnym procesorem Intel Core i5 2520M taktowanie 2.5 Ghz z funkcją turbo do 3.2 Ghz , ale co jest ważne dla szybkości pracy procesor posiada nie 1 MB pamięci ale aż 3MB 4 wątki zamiast 2 wątków. Rozbudowa pamęci w tanim do 8GB u nas do 16GB .
Ale nie to jest najistotniejsze taki nowy tani notebook przy intensywnej mobilnej eksploatacji po roku rozpadnie się rękach, popękają się lub urwą zawiasy w związku z powyższym często również zdarza się iż obudowa popęka.
Natomiast w oferowanych przez nas biznesowych wersjach pomimo tego iż są one używane, nie ma możliwości aby przy intensywnej pracy pękły zawiasy lub obudowa. Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić taki sprzęt jako lepszą alternatywę dla nowego marketowego sprzętu.
Czy można rozbudować sprzęt we własnym zakresie? Tak użytkownik może we własnym zakresie wymienić dysk twardy lub pamięć w notebooku. Natomiast przy zakupie notebooka od razu oferujemy również możliwość jego rozbudowy o dodatkową pamięć lub większy czy szybszy dysk twardy.
Co obejmuje gwarancja? Udzielana przez nas gwarancja obejmuje całego notebooka czyli (matrycę, dysk, pamięć, klawiaturę itd.), nie dotyczy baterii która jest używana i jako używany akumulator ciężko określić jej gwarantowany okres działania z tego względu na używane baterie w notebooku udzielamy 2 tygodniowej gwarancji uruchomieniowej, na naszych aukcjach dla wygody użytkownika oferujemy możliwość wymiany w rozsądnej cenie na nowe baterie (zamienniki dobrej sprawdzonej jakości), które są objęte 12 miesięczną gwarancją.
Czemu dla różnych modeli notebooków są różne okresy gwarancji? Długość gwarancji uzależniona jest od gwarancji jaką otrzymujemy od naszych dostawców z zagranicy, przeważnie jest to 3 ,6 lub 12 miesięcy w zależności od dostawy. Krótsza gwarancja nie jest absolutnie wynikiem tego iż dany notebook jest np w gorszym stanie.
Czy jest możliwość wydłużenia gwarancji? Tak za dopłatą oferujemy możliwość przedłużenia gwarancji do 12 ,24 lub 36 miesięcy.
Jakie dokumenty otrzymuje klient wraz z dokonaniem zakupu? Dowód sprzedaży (faktura imienna, która zawiera dane kupującego oraz szczegółowe dane notebooka) , kartę gwarancyjną (karta zawiera indywidulany numer seryjny notebooka, szczegółowe warunki gwarancji, informację o procedurze reklamacyjnej).
Kto ponosi koszty wysyłki w przypadku usterki/awarii? Jeśli jakakolwiek wada wystąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania notebooka, ponosimy koszt przesyłki zwrotnej do nas. W późniejszym okresie kupujący przesyła do nas notebooka na swój koszt, lub dostarcza osobiście. My zaś po naprawie odsyłamy kurierem do klienta na swój koszt.
Czy przesyłka jest odpowiednio zabezpieczona podczas wysyłki? Tak każdy notebook przez nas wysyłany jest pakowany w folie antystatyczną i wysyłany w indywidulanym kartonie. Dodatkowo przesyłka w razie jakiegokolwiek uszkodzenia jest ubezpieczona na kwotę 5 tys. zł